Інформаційні технології та технічні засоби навчання в спеціальній освіті

Тип: Нормативний

Кафедра: корекційної педагогіки та інклюзії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
13Немає
23Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
18Лобода В. В.ФПЛ-11
28Лобода В. В.ФПЛ-11

Лабораторні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
18ФПЛ-11Лобода В. В., Лобода В. В.
28ФПЛ-11Лобода В. В., Лобода В. В.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116ФПЛ-11Лобода В. В.
216ФПЛ-11Лобода В. В.

Опис курсу

Мета курсу: формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутнього фахівця (корекційного педагога) в системі спеціальної освіти.

Завданнями курсу є формування системи знань, вмінь та компетентностей, спрямованих на використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) як засобу налагодження психологічно комфортної атмосфери занять, практичного запровадження особистісно-орієнтованої програми корекції інтелектуального розвитку дитини, її соціалізації та ознайомлення із сучасними засобами самореалізації людей із особливими потребами та досягнення ними життєвого успіху. Зокрема:

  • теоретико-методологічні – знання наукових засад побудови освітнього процесу з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, їх розумного застосування в роботі з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку, а також розуміння впливу освітньо-інформаційного середовища на різні сторони розвитку особистості дитини;
  • когнітивні – поглиблення знань методики застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі в умовах інклюзії,
  • систематизація знань студентів про сучасні програмні засоби підтримки навчально-виховного процесу;
  • практичні – удосконалення умінь та навичок використання інформаційних ресурсів у професійній педагогічній діяльності;
  • ознайомлення з автоматизованими системами дистанційного навчання.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • основні поняття та особливості інформаційного суспільства;
  • призначення існуючих сучасних засобів (комп’ютерних та таких, що базуються на веб-технологіях), їх функціональні можливості і особливості – для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, зокрема, в умовах інклюзії,
  • дидактичні принципи використання технічних засобів навчання; класифікацію сучасних технічних засобів навчання;
  • способи використання у навчальному процесі персональних комп’ютерів та відповідного програмного забезпечення як загального, так і спеціального призначення;
  • будову, принцип дії, призначення всіх видів і типів шкільної апаратури;
  • правила експлуатації технічних засобів і програмного забезпечення;

уміти: 

  • використовувати комп’ютерні програми для обробки інформації різними засобами;
  • використовувати сучасні технічні засоби в навчально-виховному процесі;
  • використовувати сучасні засоби ІКТ у плануванні та проведені навчальних занять;
  • створювати презентації, персональні сайти, електронні публікації; виготовляти відео-фрагменти уроків або виховних заходів;
  • розробляти електронні (дистанційні) курси із застосуванням LMS (Moodle);
  • проводити творчий науковий пошук шляхів удосконалення процесу навчання засобами ІКТ;
  • вільно володіти програмними засобами загального та спеціального призначення; застосовувати програмні продукти навчального призначення.

Рекомендована література

Базова

  1. Гриценко В.І. Дистанційне навчання: теорія та практика / В.І.Гриценко, С.П.Кудрявцева, В.В.Колос, О.В.Веренич. – К. : Наукова думка, 2004. – 376 с.
  2. Коджаспирова Г.М., Петров К.В. Технические средства обучения и методика их использования: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений, – М.: Изд.центр «Академия» 2007. – 256 с.
  3. Кухаренко В.М. Дистанційне навчання: умови застосування. Дистанційний курс : навчальний посібник. 3-тє вид. / В.М.Кухаренко, О.В.Рибалко, Н.Г.Сиротенко. – Харків : НТУ «ХПІ», Торсінг, 2002. – 320 с.
  4. Морзе Н.В. Основи інформаційно-комунікаційних технологій. – К.: Видавнича група ВНV, 2006. – 298 с.
  5. Практикум для користувачів персональних комп’ютерів: [навч. посіб.] / М.М. Левшин, Ю.З. Прохур, Р.Я. Ріжняк, Т.В. Фурсикова. – Тернопіль: Навчальна книга − Богдан, 2007. − 244 с.
  6. Рамський Ю.С. Вивчення інформаційно-пошукових систем мережі Інтернет: [навч. посіб.] / Ю.С. Рамський, О.В. Рєзіна. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2004. – 60 с.
  7. Холод О.М. Комунікаційні технології : Підручник. – К. : Центр учбової літератури, 2013. – 212 с.

Допоміжна

  1. Державна програма «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці». Постанова КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ Від 7 грудня 2005 р. №1153.- 4 с.
  2. Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования. Направление 552800 – Информатика и вычислительная техника. Степень (квалификация)- магістр техники и технологи. Москва, 2000,- 7с.
  3. Чалиев А.А. Лекции по дисциплине «Компьютерные технологии в науке и образовании». Персональный сайт: chalieff@mail.ru.
  4. Літнарович Р.М. Комп’ютерні інформаційні технології та технічні засоби навчання. Лабораторний практикум / Р.М. Літнарович., О.Б. Харченко. – МЕГУ, Рівне, 2009. – 231 с.: http://ena.lp.edu.ua.8080/handle/ntb/6178
  5. Літнарович Р.М. Практика по Excel. – ВМУРоЛ, Рівне, 2008. – 116 с.: http://ena.lp.edu.ua.8080/handle/ntb/6180
  6. Літнарович Р.М. Практика по Lotus Organizer. – ВМУРоЛ, Рівне, 2008. – 69 с.: http://ena.lp.edu.ua.8080/handle/ntb/6181
  7. Літнарович Р.М .Практика по базам даних. – РІВМУРоЛ, Рівне, 2008. – 104 с.: http://ena.lp.edu.ua.8080/handle/ntb/6179.
  8. Wiley D.A. Learning obgect design and sequencing theory. – http://davidwiley.com/papers/dissertation/.pdf

Матеріали

Тематичний модуль 1: Апаратні комплекси та комп’ютерні програми

Тематичний модуль 2: Інтернет-технології

Лекції 5-8 (презентація)


Як підготувати ефективну презентацію

Інструкції до лабораторних занять з навчальної дисципліни

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму