Музикотерапія та логоритміка (6.010101 “Дошкільна освіта”)

Тип: Нормативний

Кафедра:

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
78Призванська Р. А.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
724Призванська Р. А.

Опис курсу

     Мета та завдання навчальної дисципліни

 

 

Мета – сприяння загальному розвитку особистості студента та підготовка їх до проведення музикотерапевтичних і логоритмічних занять в ДНЗ. Розвинути музичний слух та емоційну чуйність, активізувати розумову та мовленнєву діяльність, вдосконалюючи рух; використовуючи засоби музикотерапії, стимулювати емоційно-образні уявлення.

 

Завдання – розвиток у дітей здатності емоційно сприймати музику, виховання основних моральних та комунікативних якостей особистості, в тому числі національної свідомості. Виправлення недоліків моторно-рухової сфери, розвиток мови та різних функцій мовлення, формування інтересу до музично-творчої діяльності.

 

В результаті вивчення даного курсу студент повинен

знати:

  • методику застосування музичної терапії в роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку;
  • структуру музикотерапевтичного заняття;
  • стилі та напрямки в музиці і рекомендації по підбору музичного матеріалу до занять;
  • засоби музичної виразності;
  • форму музичних творів та членування мелодії на частини;
  • основні музично-ритмічні рухи дітей різних вікових груп ДНЗ;
  • засоби логоритміки та особливості їх застосування в роботи з дітьми з порушеннями мовлення.

 

В результаті вивчення даного курсу студент повинен

    вміти:

 

 

 

  • підбирати музичний матеріал до занять;
  • грати на дитячих музичних інструментах;
  • види фігурної ходьби, стрибків, музично-ритмічних рухів для дітей різних вікових груп;
  • проводити логоритмічні вправи та ігри;
  • складати план-конспект занять з музикотерапії та логоритміки.

 

Рекомендована література

Рекомендована література:

 

  1. Абелева И.Ю., Голубева Л.П., Евгенова А.Я., Синицына Н.Ф., Смирнова М.В. В помощь взрослым заикающимся: Пособие для самостоятельной работы/И.Абелева, Л.Голубева, А.Синицина – М. :Просвещение, 1969. – 124 с.
  2. Алябьева Е.А. Логоритмические упражнения без музыкального сопровождения/Е Алябьева – М. : Творческий центр, 2005. – 125 с.
  3. Бабушкина Р.Л., Кислякова О.М. Логопедическая ритміка/Р.Бабушкина, О.Кислякова – СПб. 2005. – 210с.
  4. В. В. Тарасун, М. В. Шевченко «Развитие понимания речи у младших школьников с речевым недоразвитием»/В.Тарасун, М.Шевченко – Київ : РУМК, 1992. – 160с.
  5. Ветлужна Н.А. Методика музыкального воспитания в детском саду/Н.Ветлужна– М: Просвещение, – 235с.
  6. Волкова Г.А. Игровая деятельность в устранении заикания у детей дошкольного возраста/Г.Волкова – М., 1983. – 152с.
  7. Волкова Г.А. Логопедическая практика /Г.Волкова – М. : Просвещение. – – 188 с.
  8. Гандзюк С. Логоритміка – система рухових вправ // Дошк. виховання. – №1. – 2012. – С.28-34.
  9. Гуріна О.В. Психологічна компетентність учителя в роботі з гіперактивними дітьми. // Початкове навчання та виховання, – № 5 (81), 2006. – C. 27-32.
  10. Демченко І. Творчий розвиток учнів початкової школи засобами мистецтва. // Початкова школа. – № 7, 2003. – С. 13-19.
  11. Єрохіна А. Дидактична гра як засіб активізації навчання на уроках музики. // Початкова школа. – № 4, 1997. – С. 26-29.
  12. Забара О.В. З історії виникнення логопедичної ритміки //Логопед. – №10. – 2012. – С. 8-13.
  13. Картушина М. Ю. Логоритміка для малюків /М.Картушина – К. : ТЦ Сфера, 2005. – 234 с.
  14. Касицына М.А., Бородина И.Г. Комплекс практических материалов и технология работы с детьми старшего дошкольного возраста с ЗПР /М.Касицина, И.Бородина – М. : ГНОМ и Д, 2005. – 92с.
  15. Кузнецова К. Логопедична ритміка в іграх та вправах для дітей з важкими вадами мови/К.Кузнецова – К.:Шкільний світ, 2004. – 136с.
  16. Липа В.А. Психологические аспекты педагогической коррекции. Учебное пособие /В Липа – Славянск, 2000. – 162с.
  17. Лопухіна І.С. Логопедія: мова, ритм, рух. – СПБ: 1997.
  18. Тихонина Т.А., Липа В.А. Методические рекомендации по проведению уроков ритмики во вспомогательной школе. / Т.Тихонина , В.Липа. – К.: РУМК, 1993. – 186с.
  19. Нарушение речи и голоса / Сб. под ред. С.С. Ляпидевского. – М. :Творческий центр, 1975. – 128с.
  20. Овчарова Р.В. Справочная книга школьного психолога /Р.Овчарова − М.: Просвещение,1996. – 215с.
  21. Савіна Л. П. Пальчикова гімнастика для розвитку мовлення дошкільнят [Текст] : посіб. для батьків і педагогів: Програма навчання в дит. садку / Лідія Павлівна Савіна. – К. : Школа, 2001. – 48 с.
  22. Селиверстов В.И. Игры в логопедической работе с детьми. /Владимир Селіверстов; Київ : Радянська школа, 1985. – 84с.
  23. Сиротюк А. Розвивальна кінезіологічна програма. // Психолог. – № 46, 2003. – С.36-44.
  24. Сосна В.Ю., Рабиен Э.М. Ритмическая гимнастика/В.Сосна, Е.Рабиен.– К.: Рад. школа, 1992. – 212с.
  25. Сторковская Л.В. Подвижные игры в терапии больных и ослабленных детей/ Л. Сторковская: Москва; – 94с.
  26. Чистякова М.И. Психогимнастика. / Под ред. М.И. Буянова. /М.Чистякова. – М.:Творческий центр,1990. – 130с.
  27. Школьник С.Я. Мовні віршовані ігри та вправи з музичним супроводом для дітей, що мають вади мовлення /С.Школьник – Харків: 1999. – 86с.

 

 

 

Матеріали

http://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/03/Роб.-програма-музикот.-та-логоритміка.doc

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму