Основи професійної творчості у соціальній сфері та методика роботи з обдарованими дітьми та молоддю
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
8 | 2.5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
8 | 20 | ФПС-41 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
8 | 20 | ФПС-41 |
Опис курсу
Предметом вивчення навчальної дисципліни є основи творчості у професійній діяльності соціального педагога та методика роботи з обдарованими дітьми.
Міждисциплінарні зв’язки: з курсами «Соціальна педагогіка», «Загальна психологія», «Вікова та педагогічна психологія», «Соціальна психологія», «Соціально-педагогічна робота у закладах освіти».
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
Змістовий модуль 1. Педагогіка творчості як фундаментальна наука
Змістовий модуль 2. Методика роботи з обдарованими дітьми
Метою викладання навчальної дисципліни є: формування професійної компетентності студентів, зокрема її творчої складової, змісту роботи соціального педагога з обдарованими дітьми в умовах загальноосвітньої школи.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- усвідомлення особливостей роботи соціального педагога, важливості творчого мислення у процесі розв’язання соціально-педагогічних проблем;
- оволодіння студентами основами знань про природу обдарованості дитини, види і типи;
- розуміння основних закономірностей й умовам сприятливого психолого-педагогічного розвитку обдарованих школярів молодших класів;
- формування умінь і навичок діагностики здібностей, творчого потенціалу, сфери розвитку обдарованості дитини;
- оволодіння методами та прийомами роботи з обдарованими дітьми.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- зміст та структуру соціально-педагогічної діяльності;
- зміст понять «творчість», «інноваційність», «обдарованість»;
- творчі основи соціально-педагогічної діяльності;
- види обдарованості;
- психологічні особливості обдарованих дітей;
- методи діагностики дитячої обдарованості, методи розвитку дитячих інтересів та здібностей.
вміти:
- творчо підходити до вирішення соціально-педагогічних проблем;
- будувати взаємостосунки з обдарованими дітьми та їхніми батьками;
- діагностувати дитячу обдарованість;
- надавати консультації дітям, батькам щодо виховання та розвитку обдарованих дітей.
Рекомендована література
Базова література
- Зязюн І.А. Краса педагогічної дії : навч. посібн. Для вчителів, аспірантів, студентів середніх та вищих навч. закладів / І.А. Зязюн, Г.М. Сагач. – К. : Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.
- Роменець В.А. Психологія творчості : навчальний посібник / В.А. Роменець. – К. : Либідь, 2001. – 228 с.
- Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості вчителя : навч. посібник / С.О. Сисоєва. – К. : ІСДОУ, 1994. – 112 с.
- Сисоєва С.О. Педагогічна творчість : монографія / С.О. Сисоєва. – Харків, Київ : Каравела, 1998. – 150 с.
- Сисоєва С.О. Творчий розвиток фахівців в умовах магістратури : монографія / С.О. Сисоєва. – К. : ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2014. – 400 с.
Допоміжна література
- Кан-Калик В.А. Педагогическая дефтельность как творческий прцес / В.А. Кан-Калик. – Грозный, 1976. – 288 с.
- Капська А.Й. Словник – довідник для соціальних педагогів та соціальних працівників / За заг. ред. А.Й. Капської, І.М. Пінчук, С.В. Толстоухової. – К. : «Аспект», 2000. – 260 с.
- Ковальчук О. Основи педагогічної майстерності. : навчальний посібник / О. Ковальчук. Львів, ЛНУ імені Івана Франка, 2007. – 543 с.
- Педагогічна майстерність : підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Камушенко, І.В. Кривонос та ін. ; за ред. І.А. Зязюн. – 2-ге вид., доповн. і переробл. – К. : Вища школа, 2004. – 422с.
Інтернет–ресурси
Матеріали
Методичні вказівки для проведення семінарських, практичних занять та самостійної роботи студентів