Педагогічна антропологія (012м ВК Б.4 / 013м)
Тип: На вибір студента
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 5 | Залік |
2 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | доцент Кость С. П. | ФПД-51 |
2 | 16 | доцент Кость С. П. | ФПШ-51 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ФПД-51 | доцент Кость С. П. |
2 | 16 | ФПШ-51 | доцент Кость С. П. |
Опис курсу
Курс «Педагогічна антропологія» дозволяє узагальнити, інтегрувати та актуалізувати знання, повязні з тематикою курсу, які здобувачі вищої освіти вже отримали, вивчаючи предмети психолого-педагогічного, культурологічного, філософського змісту. Курс дозволяє також отримати сучасне уявлення про дитину як людину, її розвиток та виховання в просторі, часі і культурі, про найбільш продуктивні для сучасної педагогіки теми.
Актуальність вивчення курсу «Педагогічна антропологія» полягає у тому, що на початку ХХІ століття людина є об’єктом і суб’єктом педагогічної рефлексії, тому що саме від людини залежить вирішення всіх гуманітарних, екологічних та інших проблем людської спільноти.
Ознайомлення з навчальним курсом надає студентам можливість окреслити способи формування людини як цілісної особистості під педагогічним впливом; обґрунтувати концепцію розвитку людини як цілісної, але водночас суперечливої істоти.
Мета курсу: поглибити і розширити професійну компетентність працівника освітньої сфери, узагальнити й систематизувати знання про людину як складну і багатогранну особистість.
Завдання курсу:
сформувати у магістрів основні гуманітарні цінності: життя, розвиток людини, культура, виховання тощо;
навчити студентів адекватно оцінювати значення своєї професійної діяльності, а також прищепити вміння бути відповідальним за її результати.
дати уявлення про толерантність, ефективну взаємодію з колегами, ставлення до інших як до цілісної особистості;
збагатити свідомість студентів гуманітарними та спеціальними знаннями, переплівши їх з культурною та педагогічною спадщиною;
виробити навичку самоаналізу, розуміння свого внутрішнього світу.
Після вивчення курсу «Педагогічна антропологія» студенти повинні знати:
- історію становлення дисципліни «Педагогічна антропологія», її сутність, принципи, ідеї в контексті наук про людину;
- основні підходи до цілісного вивчення людини як соціальної істоти, умови формування цілісної особистості;
- базові засади педагогічної теорії і практики, які охоплюють знання про людину, її розвиток, становлення, виховання;
- особливості впливу культури як антропологічного явища на розвиток людини.
Студенти повинні уміти:
- опрацьовувати наукові праці, які дотичні до вивчення курсу;
- застосовувати антропологічний підхід у професійній педагогічній діяльності;
- проектувати професійну діяльність щодо становлення й розвитку особистості з урахуванням впливу на неї педагогічних ідей, технологій, принципів.
Рекомендована література
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Основна:
Мачинська Н.І., Кость С.П. Педагогічна антропологія : навчально-методичний посібник. 2-е вид., допов. і переробл. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2022. 190 с.
Додаткова література:
- Аносов І. П. Педагогічна антропологія : навч. посіб. / І. П. Аносов ; Мелітопольський держ. педагогічний ун-т. – К. : Твім інтер, 2015. – 264 с.
- Возняк А.Б. Педагогічна антропологія : навч. посіб. / А.Б.Возняк ; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка. – Дрогобич : РВВ Дрогоб. держ. пед. унту ім. Івана Франка, 2011. – 190 с.
- Бех І.Д. Б 55 Особистість на шляху до духовних цінностей : монографія. / І.Д. Бех. – Київ – Чернівці : «Букрек», 2018. 320 с.
- Леві-Строс К. Структурна антропологія / Зоя Борисюк (пер.з фр.). — 2.вид. — К. : Основи, 2000. — 391с.
- Юрій М. Антропологія: навч. посібник. — К. : Дакор, 2008. — 421с.
- Ваховський Л. Педагогічна антропологія к. ушинського як основа наукової педагогіки. Історія та філософія освіти в незалежній Україні: до 200-річчя від дня народження Костянтина Ушинського (1823-1871) : зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції / ред. кол.: Топузов О.М., Сисоєва С.О., Дічек Н.П.; 3 березня 2023 р., м. Київ., Інститут педагогіки НАПН України. [Електронне наукове видання]. Київ : Інститут педагогіки НАПН України, 2023. 250 с.https://doi.org/10.32405/978-966-644-585-2023-238
Інтернет-джерела.
- https://uk.wikipedia.org/ (Вікіпедія)
- http://esu.com.ua/search_articles.php?id=43059 (Енциклопедія сучасної України)
- http://lcorp.ulif.org.ua/dictua (“Словники України”)
- www.rozum.org.ua (Словники он-лайн)
- http://slovo.ridne.net(Електронні версії словників термінографічної серії Слово Світ)
- http://www.slovnyk.net(Великий тлумачний словник сучасної української мови)
- https://uk.wikipedia.org/wiki (Портал «Антропологія»)