Соціально-педагогічна робота у закладах освіти

Тип: Нормативний

Кафедра: спеціальної освіти

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
4

Опис курсу

Мета дисципліни: забезпечення майбутніх спеціалістів теоретичними знаннями з основ соціально-педагогічної роботи у закладах освіти.

Завдання вивчення дисципліни: ознайомити студентів з основами організації соціально-педагогічної роботи у закладах освіти, її завданнями, структурою та функціями; висвітлити специфіку основних видів та напрямків діяльності соціального педагога; розкрити зміст діяльності соціального педагога по забезпеченню соціально-психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу; виробити у студентів ряд умінь та навичок застосування набутих знань у практичних сферах своєї діяльності, активізувати особистісний та творчий потенціал майбутнього фахівця.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

  • основи соціально-педагогічної роботи у закладах освіти: завдання, структуру, функції;
  • вимоги до особистості та професійних характеристик соціального педагога;
  • особливості основних видів та напрямків діяльності соціального педагога навчального закладу;
  • особливості соціально-педагогічної роботи з підлітками, схильними до правопорушень, та з дітьми шкільного віку із неблагополучних сімей.

вміти:

  • застосовувати отримані теоретичні знання у психологічній практиці;
  • організовувати, планувати діяльність соціального педагога у навчальному закладі;
  • планувати роботу соціального педагога з підлітками, схильними до правопорушень;
  • вміти застосовувати на практиці методи діагностики особистості та її мікросереджовища.

Рекомендована література

  1. Абрамова Г. С. Введение в практическую психологию. — М.: Междунар. пед. акад., 1994. — 237 с.
  2. Алексеева А. В. Динамика профессионального самосозревания психолога-практика / А. В. Алексеева// Журнал практического психолога. –2002.–№6.–С. 29 –39.
  3. Аспекти аналітичної діяльності як складова професійного становлення працівника психологічної служби системи освіти: методичні рекомендації / За ред. Л. Д. Покроєвої. – 2-ге вид., випр.тадоп.– Харків: ХОНМІБО, 2010. –160 с.
  4. Бовть О. Б. Психокорекційна робота з попередження агресивності дітей молодшого шкільноговіку// Практичнапсихологія тасоціальнаробота. — 1997. — Жовт.—С. 21–22.
  5. Бондаренко О. Ф. Психологiчна допомога особистостi: Навч. посіб. для студ. ст. курсiв психол. ф-тівтавiд-нь ун-тiв. — Харкiв: Фолiо, 1996. — 237 с.29
  6. Вачков И. В., Гриншпун И. Б., Пряжников Н. С. Введение в профессию психолог / И. В. Вачков, И. Б. Гриншпун, Н. С. Пряжников. – Москва-Воронеж: Моск. психолого-социального ин-та, 2002.–255 с.
  7. Введение в практическую социальную психологию: Учеб. пособие для вузов. — 2-е изд., испр. / Под ред. Ю. М. Жукова, Л. А. Петровской, О. В. Соловьева. — М.: Смысл, 1996. — 373 с.
  8. Гильбух Ю. З. Учитель и психологическая служба школы. — К.: Ин-т психологии АПН Украины,1993.— 142с.
  9. Горбатова Е. А. Теория и практика психологического тренинга [Текст] / Е. А. Горбатова. – СПб. :Речь,2008.– 320с.
  10. Долинська Л. В., Летченко М. В., Чепелєва Н. В., Уманець Л. І. Активні методи в роботі практичногопсихолога: Навч.посіб. —К.,1994. —80 с.
  11. Дубровина И. В. Школьная психологическая служба [Текст] / И. В. Дубровина. – М.: Педагогика,1991.– 232с.
  12. Збірник нормативно-правових документів психологічної служби освіти України / В. Г. Панок, І. І. Цушко. –К.: Ніка– Центр, 2004. –340 с.
  13. Збірник нормативно-правових документів психологічної служби та ПМПК системи освіти України [Текст] / В.Г.Панок, І. І. Цушко, А.Г. Обухівська–К.: Шк. Світ, 2008. –208 с.
  14. З досвіду роботи регіональних психологічних служб системи освіти України: Вінницька, Житомирська, Миколаївська, Рівненська, Чернігівська, Чернівецька області / В. Г. Панок, І. І. Цушко.– К.: Ніка-Центр,2004. –204 с.
  15. Кiсарчук З. Г., Журавльова Н. Ю., Онищенко Г. І., Юрченко Т. П. Спецiалiзована психологiчна служба: основнi види психологiчної допомоги населенню: Метод. рек. для психологiвпрактикiв. —К.: Мiнчорнобиль, 1995. —46 с.
  16. Карамушка Л. М. Модель психологічного консультування керівників закладів середньої освіти з проблеми психологічної готовності до управління // Психологія на перетині тисячоліть: Зб. наук. пр. учасн. П’ятих Костюківських читань. —К., 1998.— Т. 1. -С. 569–577
  17. Карамушка Л. М. Психологічні основи управління в системі середньої освiти: Навч. посiб. —К.:ІЗМН,1997.— 180с.
  18. Карамушка Л. М., Фролов М. О. Пiдготовка шкiльних психологів до розв’язання проблем управління школою // Психологiчна служба в системi освiти: проблеми та перспективи: Тези Міжрегіон. наук.-практ. конф. – Запорiжжя; К., 1994. – Ч. 1. – С. 49-50. 19. Коняєва А. П., Лисенко В. П., Тітова Т. М., Фурман А. В. Етичний кодекс Товариства психологів України. — К.; Донецьк, 1993.— 8 с.
  19. Кльоц Л. А. Професійний розвиток психолога: сучасні тенденції / Л. А. Кльоц. – К.: Марич, 2009.–140с.
  20. Кльоц Л. А. Дослідження психологічних особливостей розвитку професійної самосвідомості практичного психолога у педагогічній та віковій психології / Л. А. Кльоц // Актуальні проблеми психології: Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України / За ред. В. О. Моляко. – Т.12. –Вип.10. – Ч. ІІ.– Житомир: Вид-во ЖДУ ім. Ів. Франка. – 2010.– 460с. : С. 107–116.
  21. Кльоц Л. А. Психологічні особливості розвитку професійної самосвідомості практичного психолога / Л. А.Кльоц // Практичнапсихологіятасоціальнаробота. – 2009–№9.–С. 75–80. 23.
  22. Кльоц Л. А. Тренінг розвитку професійної самосвідомості практичного психолога / Л. А. Кльоц // Науково-методичний журнал: Шкільному психологу. Усе для роботи (спец. випуск) – 2010.–№7 (19). –40с.
  23. Ладзина Н. А Профессиональная деформация личности и можно ли ее избежать / Н. А. Ладзина// Деловой Усть-Каменогорск. –2002. – №8.– С. 3– 7.
  24. Любимова Г. Ю. Представления психологов-старшекурсников о своей будущей профессиональной деятельности / Г. Ю. Любимова // Вестник Московского ун-та Серия 14. Психология.– 2002. – №2. –С.64 –79.
  25. Максимова Н. Ю., Мілютіна К. Л., Піскун В. М. Основи дитячої патопсихології: Навч. посіб.—К.: Перун,1996. —464с.
  26. Марасанов Г. И. Социально-психологический тренинг. – 3-е изд., испр. и доп. – М.: Совершенствование, 19 – 208 с.
  27. Матвійчук О. С. Психокорекційний тренінг як засіб профілактики девіантної поведінки підлітків // Практична психологія та соціальна робота. – 1997. – Жовт. – С. 23– 25.
  28. Мэй, Р. Искусство психологического консультирования / Р. Мей; пер. с англ. Н. Будыниной, Г. Пимочкиной.– М.: ЭКСМО-пресс, 2001. –507 с.
  29. Овчарова Р. В. Справочная книга школьного психолога [Текст] / Р. В. Овчарова. – 2-е изд., дораб.– М.,1996. – 352 с.
  30. Общая психодиагностика: основы психодиагностики, немедицинской психотерапии и психологического консультирова-ния / Под ред. А. А. Бодалева, В. В. Столина. — М.: Изд-во МГУ, 1987.— 304с.
  31. Осадько О. Ю. Теоретичні та методичні засади підготовки практичних психологів до консультування// Практичнапсихологія:теорія, методи, технології. —К., 1997.—С. 200–209.
  32. Основи практичної психології [Текст] / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва : Підручник. – Вид. 2-ге,стереотип. –К.:Либідь,2001.– 536 с.
  33. Панок В. Г. Концептуальнi питання пiдготовки, перепiдготовки i пiдвищення квалiфiкацiї психологiв-практикiв // Практична психологiя у системi освiти: Питання органiзацiї та методи¬ки.— К.: IСДО, 1996. —С. 18–41.
  34. Панок В. Г. Концепцiя нацiональної соцiально-психологiчної служби // Вiсн. АПН України. Педагогiкаi психологiя. — 2011 — №2, 3. —C. 17–27.
  35. Панок В. Г. Теоретичні підходи до побудови системи понять практичної психології // Практичнапсихологія: теорія,методи, технології. —К., 1997.—С. 7–17.
  36. Панок В. Г. Українська практична психологiя: визначення, структура та завдання // Практичнапсихологiятасоцiальнаробота. —1997.— Жовт.—С. 8–10.
  37. Психологическая помощь и консультирование в практической психологии / Под ред. М. К. Тутушкиной.—СПб.: ДидактикаПлюс, 1998. —348 с.
  38. Психологические программы развития личности в подростковом и старшем школьном возрасте: Пособие для школьных психологов / Под общ. ред. И. В. Дубровиной. — М.: Издат. центр ―Академия‖,1995. —123с.
  39. Рабочая книга школьного психолога / Под ред. М. В. Дубровиной. — М.: Просвещение, 1991.—303с.
  40. Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты: Учебное пособие [Текст] / Д. Я. Райгородский. – Самара : Издательский Дом “БАХРАХ-М”, 2000.–672 с.
  41. Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. – 2-е изд., перераб. и доп. [Текст] / Е. И. Рогов. – М.: Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, – Кн. 2: Работа психолога со взрослыми. Коррекционные приемы и упражнения. – 480 с.
  42. Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: В 2 кн. – 2-е изд., перераб. и доп. [Текст] / Е. И. Рогов. – М.: Гума-нит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. – Кн. 1: Системаработыпсихолога сдетьми разного возраста. –384 с.
  43. Романова Е. С. Психодиагностика [Текст] / Е. С. Романова. – СПб.: ЗАО Издательский дом, 2006.–400с.
  44. Самоукина М. В. О проблемах практического психолога / М. В. Самоукина // Журнал практическогопсихолога. – 2002. – №6.– С. 1 –8.
  45. Самоукина Н. Практический психолог в школе: лекции, консультирование, тренинги. — М.: ИНТОР, 1997.—192 с.
  46. Словарь-справочник по психологической диагностике / Сост. Л. Ф. Бурлачук, С. В. Морозов.—К.: Наук.думка,1989. —200 с.
  47. Словарь психолога-практика / Сост. С. Ю. Головин. 2-е изд., перераб. и доп. – Минск.: Харвест, 2001.– 976 с.
  48. Современная психология: справочное руководство [Текст] / Под ред. В. Н. Дружинина. – М.: Инфра-М,1993. –378с.
  49. Социальная педагогика: Курс лекций [Текст] / Под ред. В. А. Галагузовой. – М.: ВЛАДОС, 2000.–416с.
  50. Соціальна робота з дітьми, молоддю, жінками, різними категоріями сімей (з досвіду центрів соціальних служб для молоді країни) / Упоряд. Р. Г. Драпушко, З. Г. Зайцев, А. Г. Зінченко та ін. —К.,1998.
  51. Соціальна роботаз молоддю в Україні: Зб. інформ.-метод. матеріалів / За ред І. Д. Зверевої. -К.,1997.
  52. Чепелєва Н. Розвиток професійної компетентності майбутніх практичних психологів // Міжнар. семінар з гуманістичної психології та педагогіки: Тези доп. і повідомл. (Рівне, 15–17 черв. 1998р.).—Рівне,1998. —С.106.
  53. Чепелєва Н. В., Пов’якель Н. І. Теоретичне обґрунтування моделі особистості практичного психолога / Н. В. Чепелєва, Н. І. Пов’якель // 3б. наук. пр. “Психологія”. – Вип. III. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова,1998. –С. 35– 42.
  54. Яценко Т. С. Теоретичнi передумови психологiчної практики // Вiсн. АПН України. — 1994.—№1. — С.66–74.
  55. Яценко Т., Коновальчук В., Аврамченко С. Проблема особистісної психокорекції психологівпрактиків // Міжнар. семінар з гуманістичної психології та педагогіки: Тези доп. і повідомл.(Рівне,15–17черв.1998р.).— Рівне, 1998. —С. 114–115.