Трудове навчання з методикою 6.010105 «Корекційна освіта. Логопедія»
Тип: Нормативний
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
8 | 1 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
8 | 4 | Новосельська Н. Т. | ФПЛ-41, ФПЛ-42 |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
8 | 4 | ФПЛ-41 | Нежура Т. В. |
ФПЛ-42 | Нежура Т. В. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
8 | 22 | ФПЛ-41 | Нежура Т. В. |
ФПЛ-42 | Нежура Т. В. |
Опис курсу
Мета курсу – оволодіння загальними методами викладання предмету з опорою на засвоєння теоретичних і практичних знань і умінь про найбільш розповсюджені матеріали, їх властивості; технологію виробництва та обробки; навчання студентів практичному застосуванню найпростіших інструментів і пристосувань для обробки різних матеріалів, дотримання правил безпечної праці та гігієни; поводженню з інструментами та пристосуваннями, необхідними для обробки різних матеріалів; ознайомлення з прийомами художнього конструювання, виробів та виконання технік декоративного характеру; оволодіння основами культури праці.
Міждисциплінарні зв’язки:
Педагогіка, психологія, анатомія, образотворче мистецтво з методикою, методики викладання предметів, що вивчаються в корекційній освіті.
Основні завданнями вивчення дисципліни « Трудове навчання з методикою»:
- засвоєння студентами технологічних прийомів обробки різних матеріалів;
- озброєння студентів необхідними практичними уміннями й навичками виготовлення та художнього оформлення виробів;
- розвиток художнього сприйняття: вміння відчувати колір, форму, усвідомлювати емоційну виразність об’єкту, здійснювати відбір засобів, що дозволяють передавати його образний зміст;
- застосування набутих знань, вмінь і навичок при виконанні творчих завдань;
- оволодіння методикою навчання ручної праці дітей молодшого шкільного віку;
- виховання у студентів активності, самостійності, прагнення до творчості;
- художньо-естетичне виховання через власну декоративну та творчу діяльність, розвиток та ціннісна орієнтація на традиціях народного мистецтва України.
Студент повинен знати:
- теоретичні основи трудового навчання дітей;
- завдання трудового навчання й виховання, вимоги до нього;
- загальні основи сучасного виробництва, художньої промисловості України;
- мати уявлення про характер праці робітників; майстрів народних промислів, зайнятих обробкою різних матеріалів, виконуючи різні технологічні операції;
- види різних матеріалів, їх властивості, технологією виготовлення й обробки, застосування;
- назви інструментів, що використовуються при обробці матеріалів, їх будову, призначення, прийоми користування;
- правила безпечної праці при обробці різних матеріалів; вимоги до гігієни праці;
- основи художнього конструювання виробів, конструктивні особливості виготовлення виробів; форми деталей, розгорток, викрійок, креслень виробів об’ємних діючих моделей;
- види декоративно-ужиткового мистецтва та народних промислів;
- підприємства художніх промислів України.
Студент повинен вміти:
- володіти методикою трудового навчання;
- спираючись на наукову основу, формувати поняття про сучасне виробництво характер праці робітників різних професій;
- організовувати і проводити роботу з декоративно-ужиткового мистецтва, народних промислів, художнього конструювання виробів їх опорядження;
- роз’яснювати технологію отримання різних матеріалів, їх властивостей і застосування при виготовленні різних виробів;
- користуючись інструментами для обробки матеріалів виконувати технологічні операції та прийоми;
- дотримуватись правил безпечної праці й вимог гігієни праці;
- читати схеми, креслення виробів, складати схеми, розгортки, виготовляти креслення, ескізи, технічні рисунки та технологічні картки.