Галян Олена Іванівна
Посада: професор кафедри початкової та дошкільної освіти
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Вчене звання: професор
Телефон (робочий): (032) 239-42-30
Електронна пошта: olena.halyan@lnu.edu.ua
Профіль у Google Scholar: scholar.google.com.ua
Профіль ORCID: orcid.org
Профіль у Scopus: www.scopus.com
Профіль у Web of Science (Publons): www.webofscience.com
Профіль у Academia.edu: independent.academia.edu
Профіль у Facebook: www.facebook.com
Профіль у LinkedIn: www.linkedin.com
Наукові інтереси
- сфера проблем виховання, педагогічної взаємодії;
- теоретико-прикладні аспекти суб’єктнісно-орієнтованого освітнього процесу;
- психолого-педагогічний супровід професійного становлення майбутніх фахівців.
Курси
- Загальна психологія (013 Початкова освіта)
- Організація управління дошкільною освітою (012 Дошкільна освіта, освітній ступінь "магістр")
- Психологія вікова та педагогічна (013 Початкова освіта)
- Психологія дитяча
- Психологія загальна, вікова та педагогічна (012 Дошкільна освіта)
- Технології організації освітнього процесу у закладах дошкільної освіти (012м)
- Кваліфікаційна робота магістра (012)
- Магістерська робота 012 Дошкільна освіта
Публікації
Монографії
Галян І., Галян О. (2023). Психологія професійної діяльності педагога: теоретико-емпіричний аналіз. Львів: “БОНА”.
Галян О. (2019). Розвиток суб’єктності як орієнтир організації психолого-педагогічного супроводу учнів – вимушених переселенців. Психолого-педагогічний супровід осіб, постраждалих від міграційних процесів в умовах сучасних українських реалій: теорія і практика: кол. монографія (с. 50-61; 82-112). Дрогобич: Ред.-видав. відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.
Галян О., Галян І. (2016). Ціннісні детермінанти становлення професійної культури майбутнього педагога. Г. Улунова (відп. ред.) Професійна культура: сутність, фахові особливості, розвиток: колективна монографія (С. 213–227). Суми: СумДПУ імені А.С. Макаренка.
Підручники та посібники
Галян І., Галян О. (2023) Експериментальна психологія: підручник. Львів: СПОЛОМ.
Статті у фахових видання та виданнях, внесених до наукометричних баз даних
Popovych I., Halian O., Geiko V., Zaverukha O., Spytska L., Bokhonkova Yu., Fedyk O. (2020). Research on the Correlation Between Subjective Control аnd the Indexes of Study Progress of Bachelors of the Faculty оf Physical Education and Sport. Revista inclusiones, 7 (Especial), 497-511. (Web of Science)
Галян О. (2019). Відповідальність та емоційне вигорання педагогів. Інсайт: психологічні виміри суспільства, 2, 16-23. DOI: https://doi.org/10.32999/2663-970Х/2019-2-2 (фахове видання)
Галян О. (2018). Апробовані моделі розвитку суб’єктності особистості учнів як емпірична верифікація результативності гуманітарно-орієнтованого освітнього середовища. Молодь і ринок, 12 (167), 12–18. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155434 (фахове видання)
Галян О. (2017). Суб’єктність особистості: ретроспектива поглядів та перспектива втілення в педагогічний процес. Психологія особистості: науковий журнал, 1 (8), 56–70. DOI:10.15330/ps.8.1.59-67 (фахове видання)
Галян О. (2017). Погляд на суб’єктність школяра у педагогічному дискурсі А.С. Макаренка та Г.Г.Ващенка. Історико-педагогічний альманах, 2, 12–20. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4833.2.2017.123827 (фахове видання)
Галян О. (2017). Перспективність розробки ідеї суб’єктності школяра в умовах гуманітарної педагогічної парадигми. ScienceRise : Pegagogical Education. Науковий журнал, 12 (20), 27–31. DOI: 10.15587/2519-4984.2017.119947 (фахове видання)
Halian O. (2016). Philosophical, psychological and pedagogical aspects of understanding agency of the personality in the academic discourse of the twentieth century/ European Humanities Studies : State and Society / Europejskie Studia Humanistyczne : Państwo i Społeczeństwo, 1, 63–74.
Публікації апробаційного характеру
Галян О. (2019). Психологічна експертиза педагогічних систем: актуальні питання впровадження. Теоретичні та практичні аспекти формування освітнього простору інституційного рівня: світовий та вітчизняний вимір: зб. тез міжнародної наукової конференції (Львів, 24-25 жовтня 2019 р.) (с. 70-72). Львів: ЛНУ імені Івана Франка.
Галян І., Галян О. (2019). Інклюзивна освіта в Україні: зміст і напрямки діяльності. Предиктори успішної інклюзії: медико-психологічний та соціально-педагогічний аспекти: зб. матер. всеукр. наук.-практ. конфер. (Кривий Ріг, 22 листопада 2019 р.) (с.17-20). Кривий Ріг: ФОП Чернявський Д.О.
Біографія
Народилася на Сумщині у м. Лебедин.
Освіта
1991 – закінчила Київський державний педагогічний інститут імені О.М.Горького (нині: Український державний університет імені Михайла Драгоманова), спеціальність «Педагогіка і психологія (дошкільна)», кваліфікація: «Викладач дошкільної педагогіки і психології. Вихователь»
1987 – закінчила Лебединське педагогічне училище імені А.С. Макаренка. Спеціальність «Дошкільне виховання»
Професійна діяльність
2023 – член редакційної ради наукового видання «Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. Серія: Педагогіка і психологія»
2023 – член редакційної ради наукового видання «Гуманітарний форум»
з вересня 2021 – професор кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка (за основним місцем праці)
лютий 2021 – отримала вчене звання професора
2019 – червень 2021 – професор кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка (за сумісництвом)
2005 – до тепер – член редакційної ради наукового видання «Проблеми гуманітарних наук. Збірник наукових праць ДДПУ» (м. Дрогобич)
2002 – 2021 – доцент, професор (з 2019) кафедри практичної психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка
2001 – отримала вчене звання доцента
вересень 1991 – 2002 – працювала на посадах асистента, старшого викладача, доцента кафедри психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка
серпень 1991 – вересень 1991 – асистент кафедри педагогіки і методики дошкільного виховання Глухівського державного педагогічного інституту
Наукові досягнення
2018 – після навчання в докторантурі (2014-2017 рр.) захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук. Тема: Розвиток ідеї суб’єктності особистості школяра у вітчизняному педагогічному дискурсі ХХ століття: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка)
1999 – захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. Тема: Співвідношення імперативності і діалогічності у стильовій характеристиці діяльності вчителя: 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН України)
Наукові стажування та підвищення кваліфікації
2023 – участь у Форумі «Психолого-фізіологічна стійкість освітян» (КНУКіМ, освітня платформа «4PEOPLE»; 12.07.2023; 6 год.)
2023 – участь у вебінарі «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні» (ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти»; 03.07.2023 – 10.07.2023; 11 год.)
2023 – навчання за програмою «Безпечне та здорове робоче середовище – основний принцип та право на роботі» (ЛНУ імені Івана Франка, 24-28 квітня 2023 р.; 30 год.)
2023 – навчання за програмою «Сучасні підходи до вибору професії: значення лідерства, Soft skills, підприємницькі навички» (Інститут модернізації змісту освіти, 30.03.2023 р. – 3 год.)
2023 – навчання на курсі «Цифрові інструменти GOOGLE для освіти» (базовий рівень – 30 год., середній рівень – 15 год., поглиблений рівень – 15 год.; січень, 2023);
2022 – участь у вебінарі «Успішна акредитація освітньої програми: актуальні проблеми і шляхи вирішення» (ЛНУ імені Івана Франка, 06.12.2022 р.; 3 год.)
2022 – участь у Крайовому форумі освітян «Освіта – енергія майбутнього. Якісна освіта як фактор перемоги». Секція: Підтримка батьків та дітей як учасників освітнього процесу ЗДО в реаліях сьогодення (ТНПУ імені Володимира Гнатюка, 23.10.2022 р.; 6 год.)
2022 – підвищення кваліфікації: курс професійного розвитку «Вдосконалення викладацької майстерності» (ЛНУ імені Івана Франка, січень-червень, 2022; 180 год.);
2022 – навчання на курсі «Академічна доброчесність для викладачів: онлайн курс» (дистанційно / 60 год.; платформа Prometheus);
2020 – наукове стажування у Люблінському католицькому університеті Іоанна Павла ІІ (Польща) (180 год.);
2019 – стажування у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка
Участь у професійних об’єднаннях
Член ГО «Українська асоціація дослідників освіти».
Член ГО «Українська асоціація сімейних психологів».
Проекти
Учасник проекту з державним фінансуванням “Розробка технології психолого-педагогічного супроводу осіб, постраждалих від міграційних процесів в умовах сучасних українських реалій” (2016-2018).
Нагороди
2002 – 2004 – отримувала стипендію Кабінету Міністрів України для молодих учених;
2015 – отримала Подяку Міністерства освіти і науки України