Olha Bilyakovska

Position: Professor, of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education Department

Scientific degree: Doctor of Pedagogical Sciences

Academic status: Professor

Phone (office): (032) 239-47-65

Email: olha.bilyakovska@lnu.edu.ua

Google Scholar profile: scholar.google.com.ua

ORCID profile: orcid.org

Scopus profile: www.scopus.com

Web of Science (Publons) profile: www.webofscience.com

Research interests

Actual problems of didactics; assessment of students; quality of education; professional training of future teachers.

Selected publications

Author of more than 100 publications.

Монографії, навчально-методичні посібники:

Біляковська О. Якість професійної підготовки як запорука конкурентоспроможності фахівців на світовому ринку праці. Сучасні тенденції забезпечення якості підготовки фахівців: проблеми та шляхи їх в умовах глобалізації та євроекономічної інтеграції : монографія / за заг. ред. В. В. Іванишин. Херсон: Олді+, 2022. 422 с. ISBN 978-966-289-635-0

Bilyakovska O. The quality assurance system of teacher training in the Republic of Poland and in Ukraine: comparative analysis: monograph. Lviv, 2020. 440 s. ISBN: 978-617-10-0570-9

Bilyakovska O. Professional training of a modern teacher of natural and mathematical sciences: quality focus. Sustainable Education as Way of bringing People Together – Multiple Stories From Europe / eds. V. Haluzyak, R. Kucha, A. Vykhrusch. Łódź: Wydaw. Społecznej Akademii Nauk, 2018. S. 183–202. ISBN: 978-83-64971-50-1

Біляковська О., Мищишин І., Цюра С.  Дидактика вищої школи : навч. посібник. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2013. 360 с.

Біляковська О. Дидактика середньої школи : текст лекцій і завдання для самоконтролю та контролю. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2011. 162 с.

Сікорський П., Біляковська О. Моделювання контрольно-оцінювальних систем у середній школі : монографія. Львів: ФОП Корпан, 2010. 178 с.

Статті у фахових виданнях України та зарубіжних виданнях:

Bilyakovska O. Quality management in higher education: Developing the methodology on the basis of total quality management / L. Krymets, О. Saienko, O. Bilyakovska, O. Zakharov, D. Ivanova. Review of Education. 2022. 10. e3322. DOI: https://doi.org/10.1002/rev3.3322

Bilyakovska O. Information and Communication Technologies for Training Future Teachers: an Adaptation to the Aspects of the Postmodern Society / L. Bidenko, O. Bilyakovska, Y. Burnos, N. Pylypenko-Fritsak, O. Lilik & N. Demyanenko. Postmodern Openings. 2022. Vol. 13 (3). P. 106-121. DOI: https://doi.org/10.18662/po/13.3/479

Bilyakovska О. Benchmarking as an Important Tool of Improving the Management System of the Quality of Education at University. Academic Notes. Series: Pedagogical Sciences. Kropyvnytskyi, 2021. No. 201. P. 10–13. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-10-13

Bilyakovska О. External Audit as a Tool for Improving the Quality Management System in the Universities of the Republic of Poland / О. Binytska, О. Bilyakovska. Pedagogical almanac: Proceedings. 2021. No. 50. P. 176–188. DOI: https://doi.org/10.37915/pa.vi50.321

Bilyakovska O. Quality Control of Educational Process in Higher Education Institutions: International Experience / І. Kolodii, О. Bilyakovska, V. Мironov, І. Baida, В. Buriak. Revista on line de Política e Gestão Educacional. Araraquara.  2021. Vol. 25. N. 3. P. 2493–2505. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25i3.15887

Bilyakovska О. Quality of Preschool Eeducation as Necessary Condition her of Modernization. Pedagogika. Studia i Rozprawy. 2021. T. 30. S. 165–178. DOI: http://dx.doi.org/10.16926/p.2021.30.11

Bilyakovska О. The Quality of University Education as a Subject of Monitoring. Academic Notes. Series: Pedagogical Sciences. Kropyvnytskyi, 2021. No. 198. P. 16–19. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-16-19

Bilyakovska O. Higher education strategies for the 21st century: philosophical foundations and the humanist approach / Y. Mielkov, I. Bakhov, O. Bilyakovska, L. Kostenko, T. Nych. Revista Tempos e Espaços em Educação. 2021. Vol. 14 (33). e15524. DOI: https://doi.org/10.20952/revtee.v14i33.15524

Bilyakovska O., Mospan N., Binytska K. Assessment Model of High School Students’ Performance: Experience of Ukraine. Continuing Professional Education: Theory and Practice. 2021. Vol. 3 (68). P. 7–18. DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2021.3.1

Bilyakovska О. Qualitative Teacher Training in the Context of the Axiological Paradigm of Pedagogical Education. Pedagogical Sciences: Theory and Practice. 2021. Vol. 2 (38). P. 107–111. DOI: https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-2-17

Bilyakovska О. The Phenomenon of Learning in a Museum in a Modern Educational Space: Opportunities of Using Smart Technologies / O. Karamanov, O. Bilyakovska. Czech-polish historical and pedagogical journal. 2020. Vol. 12. No. 2. P. 146–152. URL: https://journals.muni.cz/cphpjournal/article/view/15552

Bilyakovska О. Modern Approaches to Quality Assurance of Teacher Training. Pedagogika. Studia i Rozprawy. 2020. T. 29. S. 91–102. URL: https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/Pedagogika/article/view/1199/1048

Біляковська О. О. Якість освітнього процесу як чинник підвищення рівня професійної підготовки майбутніх учителів. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич, 2020. Вип. 28. Т. 1. С. 159–165. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863.1/28.208574 URL: http://www.aphn-journal.in.ua/28-1-2020

Біляковська О. О. Якісна професійна підготовка як основа успішної професійно-педагогічної діяльності майбутнього вчителя. Vzdelávanie a Spoločnosť V / Eds. Renáta Bernátová, Tetyana Nestorenko. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2020. S. 148-154. URL: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova14

Біляковська О. О. Нормативно-правові засади забезпечення якості професійної підготовки майбутніх вчителів. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2020. Вип. 20. Т. 1. С. 86–89. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2020-20-1-18 URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/20-1-ukr

Біляковська О. О. Методологічні підходи до вивчення системи професійної підготовки майбутніх вчителів у контексті забезпечення якості. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи: збірник наук. праць. 2020. Вип. 72. С. 69–73. URL: http://www.chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/72-2019/part_1/18.pdf

Bilyakovska O. Harmonization of pedagogical theory and methodological knowledge as an important constituent of qualitative professional training of future teachers. Kultura – Przemiany – Edukacja. Edukacja. T. VII. Myśl o wychowaniu. Teorie i zastosowania edukacyjne. Rzeszów, 2019. S. 174–183. DOI: 10.15584/kpe.2019.7.12 URL: http://www.ur.edu.pl/storage/file/core_files/2020/4/21/98b305f0490a5681f21742753e3ab3dd/VII-2019.pdf

Біляковська О. О. Компетентнісна парадигма якості професійної підготовки майбутніх вчителів в Україні та Республіці Польща. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. Вип. 183. С. 65–69. URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/430

Біляковська О. О. Концептуалізація якості підготовки майбутніх вчителів в системі професійної освіти Республіки Польща. Педагогічний дискурс: зб. наукових праць. Хмельницький, 2019. Вип. 27. С. 28–34. DOI: 10.31475/ped.dys.2019.27.03 URL: http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/1018/938

Біляковська О. О. Вища освіта: шлях до забезпечення якості. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2019. Вип. 10. Т. 1. С. 93–96. URL: http://innovpedagogy.od.ua/10-1-ukr

Біляковська О. О. Проблеми якості професійної підготовки майбутніх вчителів: рефлексії польських та українських дослідників. Pedagogika. Studia i Rozprawy. 2019. T. 28. S. 97–110. DOI: https://doi.org/10.16926/р.2019.28.08  URL: https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/Pedagogika/issue/view/68

Біляковська О. О. Професійна підготовка майбутніх вчителів у Республіці Польща: аксіологічний підхід. Витоки педагогічної майстерності. зб. наук праць. Полтава, 2019. Вип. 23. С. 9-13. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/13706

Біляковська О. О. Система внутрішнього забезпечення якості університету як основа якісної професійної підготовки майбутніх вчителів у Республіці Польща. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2019. Вип. 14. Т. 1. С. 33–37. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2019-14-1-6 

URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/14/part_1/8.pdf

Біляковська О. О. Праксеологічний підхід як основа якості професійної підготовки майбутніх вчителів в Україні та Польщі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 177. Ч. 1. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 49-53. URL: https://www.cuspu.edu.ua/images/nauk_zapiski/pedagogy/NZ_177_ch_1_2019.pdf

Біляковська О. Контрольно-оцінювальна діяльність у дискурсі професійної підготовки майбутнього вчителя. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон, 2018. Вип. LXXХІV. Том 2. С. 73–77. URL: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_84/part_2/16.pdf

Біляковська О. Освітнє середовище у забезпеченні якості професійної підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. Вип. 169. С. 19-24. URL: https://www.cuspu.edu.ua/ua/?option=com_content&view=article&id=4284&Itemid=1153

Біляковська О. Якість освіти: до генези поняття. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон, 2017. Вип. LXXVI. Том І. С. 24-28. URL: http://www.ps.stateuniversity.ks.ua/arkhiv-vidannya?id=68

Біляковська О. Якість професійної підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін: сутність і зміст. Наукові праці ДонНТУ. Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія». Покровськ, 2017. № 2 (21). С. 25-30.

Біляковська О. Якість освіти: історико-педагогічний аспект. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного ун-ту ім. П. Тичини. 2017. Вип. 16. С. 261-367. URL: https://nauka.udpu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/12/Pidhotovka-vchytelya–16.pdf

Біляковська О. Професійна підготовка майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін: якісний вимір. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон, 2017. Вип. LXXХ. Том ІІ. С. 125-129. URL: http://ps.stateuniversity.ks.ua/arkhiv-vidannya?id=84

Біляковська О. Проблема якості освіти в контексті вимог євроінтеграційних процесів. PRACE NAUKOWE Akademii im. J.  Długosza w Częstochowie. Rocznik Polsko-Ukraiński.  Częstochowa – Lwów, 2017. T. XIX. S. 385-392. URL: http://wp.ujd.edu.pl/rocznik/uploads/Makieta%202017%20rpu%20na%20stron%C4%99%20www.pdf

Біляковська О. Вдосконалення професійної підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін: теоретичний аспект. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 20147. Ч. 3. Вип. 11. С. 3-6. URL: https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/NZ-PMFMTO/article/view/1132

Біляковська О. Професійна підготовка вчителя: виклики та перспективи. Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky. Kosice. Slovakia, 2017. Vol. 5, No. 2. P. 13-15.

Біляковська О. Особливості дидактичної взаємодії вчителя і учня в освітньому середовищі сучасної школи. Pedagogika. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie / pod red. K. Rędzińskiego, M. Łapota. Częstochowa, 2016. T. XXV. S. 109-119. URL: http://wp.ujd.edu.pl/pedagogika/uploads/pedagogika25nr2.pdf

Біляковська О. Оцінювання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2013. № 1. С. 95-98. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdpu_2013_1_18

Біляковська О., Мищишин І. Навчальний тренінг як засіб формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – 2013. № 46. С. 7-11. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2013_46_3

Біляковська О. Діалогічний підхід як основа суб’єкт-суб’єктної взаємодії у ВНЗ. Розвиток української та польської освіти і педагогічної думки (ХІХ – ХХІ ст.) : Збірник наукових праць / за ред. Д. Герцюка, І. Мищишин. Львів, 2016. Т. 6. С. 386-392.

Біляковська О. Константи гуманної педагогіки в оцінюванні навчальних досягнень учнів. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2015. № 53. С. 327-332.

Біляковська О. Оцінювання навчальних досягнень учнів: традиції та перспективи. Rocznik Polsko-Ukraiński / pod. red. K. Redzinskiego, D. Hertsyuka. Czestochowa-Lwow: Wydawnictwo im. S. Podobinskiego Akademii im. Jana Dlugosza w Częstochowie, 2015. T. XVII. S. 375-384. URL: http://wp.ujd.edu.pl/rocznik/uploads/Rocznik_17_ca%C5%82o%C5%9B%C4%87.PDF

Біляковська О. Модифікація лекції у сучасному освітньому середовищі. Вища освіта України. 2014. № 3 (54). С. 38-42.

Біляковська О. Педагогічна майстерність учителя (контрольно-оцінювальний аспект). Rocznik Polsko-Ukraiński / pod. red. K. Redzinskiego, D. Hertsyuka. Czestochowa-Lwow : Wydawnictwo im. S. Podobinskiego Akademii im. Jana Dlugosza w Częstochowie, 2014. T. XVI. S. 145-154. URL: http://wp.ujd.edu.pl/rocznik/uploads/Rocznik_p_u_16.pdf

Біляковська О. Модифікація оцінювання у новітньому форматі уроку. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2014. Вип. 8. С. 106-108.

Біляковська О. Особливості системи тестування на базі соціального інтернет-підходу. Вісник Львівського університету. Серія : Педагогічна. 2013. Вип. 29. С. 77-84.

Біляковська О., Мацевко-Бекерська Л. Діалог культур у фаховій підготовці педагога. Kultura – Przemiany – Edukacja. T. 1. Myśl o wychowaniu. Teorie i zastosowania edukacyjne. Rzeszów, 2013. S. 150-168. URL:  http://wydawnictwo.univ.rzeszow.pl/product_info.php?products_id=1913

Біляковська О. Контрольно-оцінювальна діяльність учителя: теоретичні аспекти. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2013. Вип. 14. С. 336-340.

Біляковська О. Дидактичні вимоги до організації контрольно-оцінювальної діяльності майбутнього вчителя. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2013.  № 8(2). С. 26-31.

Біляковська О. Оцінювання навчальної діяльності школярів: комунікативний дискурс. Імідж сучасного педагога. 2013. № 4. С. 39-42.

Біляковська О. Контрольно-оцінювальна діяльність учителя в дискурсі педагогічної концепції В. О. Сухомлинського. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. 2012. Вип. 18. С. 39-42.

Біляковська О., Лещак Т. Самоосвіта як чинник формування особистості. Myśl i practyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych. Т 2. Człowiek i wychowanie w perspektywie wieloetnicznej i wielokulturowej. Rzeszów, 2012. S. 417-424.

Біляковська О. Професійна компетентність учителя як складова ефективної педагогічної діяльності. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2012. №. 7. С. 229-234.

Біляковська О. Інтерактивні технології навчання як ефективний засіб підвищення якості педагогічної підготовки студентів у класичному університеті. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2011. № 4(2). С. 55-60.

Біляковська О. Проблеми педагогічної підготовки викладача вищої школи в умовах інтеграційних освітніх процесів. Науковий вісник Чернівецького університету. Вип. 490. 2009. С. 14-19.

Біляковська О. Використання модульної технології у процесі вивчення математики. Математика в школах України. 2007. № 13-14. С. 30-32.

Біляковська О. Аналіз контролю та оцінювання навчальних досягнень старшокласників у практиці сучасної школи. Рідна школа. 2007. № 3. С. 19-20.

Біляковська О. Впровадження модульної технології у навчальний процес загальноосвітньої школи. LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY. T. XXV. 2005. S. 37-42.

 

Scientific biography

EDUCATION AND SCIENTIFIC CAREER:

2022 – Scientific scholarship in Institute of Pedagogy of the University of Natural Sciences and Humanities in Siedlce (Poland).

2021 – Scientific scholarship in Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie (Poland).

2020 – Defense of the dissertation for the degree of Doctor of Pedagogical Sciences. Topic: The System of Quality Assurance of Teacher Training in the Republic of Poland and in Ukraine (Borys Grinchenko Kyiv University).

2020 – Ukrainian Catholic University (Ukraine).

2019 – Scientific scholarship in Institute of Pedagogy of Wroclaw University (Poland).

2017 – Scientific scholarship in Faculty of Sience of Pavol Jozef Šafárik University (Košice, Slovakia).

2016 – Scientific scholarship in Institute of Pedagogy of Wroclaw University (Poland).

2009 – PhD degree in Pedagogical Sciences.

2008 – Defended PhD thesis «Didactical foundations of high school students’ assessment in the conditions of module teaching» in M. Dragomanov National Pedagogical University (Kyiv, Ukraine). Candidate degree in Pedagogic Science Specialty Theory of Teaching.

2003 – 2007 – Post-graduate studies at Ivan Franko National University of Lviv.

1988 – Graduated from the Faculty of Mathematics and Mechanics at Ivan Franko State University of Lviv.

JOBS:

2021 – Professor at the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education, Faculty of Pedagogical Education, Ivan Franko National University of Lviv.

2011 – 2021 – Docent (Associate Professor) at the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education, Faculty of Pedagogical Education, Ivan Franko National University of Lviv.

2006 – 2011 – Assistant at General and Social Pedagogy Department of Ivan Franko National University of Lviv.

1989 – 2008 – Teacher of mathematics in School № 67 of Lviv.

Schedule

Page with teachers schedule not found!