Презентація можливостей освітньої програми Еразмус+ для студентів і викладачів факультету педагогічної освіти

01.04.2018 | 13:29

29 березня 2018 року на факультеті педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка відбулася Інформаційна зустріч, присвячена освітній програмі Європейського Союзу Erasmus+. Завдяки цій програмі перед українськими студентами та викладачами відкриті можливості участі в різних освітніх заходах, спільних проектах та партнерствах. Захід мав на меті презентацію можливостей Програми Еразмус+ для студентів та викладачів факультету педагогічної освіти, поширення інформації про цілі програми, ознайомлення з процедурою подачі документів та обмін досвідом участі викладачів та студентів факультету педагогічної освіти в програмах Erasmus+ КА1 та Erasmus+ КА2.

 

Представник Відділу міжнародних зв’язків Львівського національного університету імені Івана Франка Маргарита Велебник докладно розповіла про участь Університету в програмі мобільності Erasmus+, організацію проведення нових конкурсів Erasmus+ КА1 в Університеті, вимоги до студентів, аспірантів та викладачів, що бажають взяти участь у програмі мобільності Еразмус+ КА1, підготовку необхідних документів англійською мовою для скерування на навчання, викладання та стажування за програмами академічної мобільності нових учасників, критерії відбору для студентів, аспірантів та викладачів, перезарахування результатів навчання.

 

Декан факультету педагогічної освіти Дмитро Герцюк розповів про досвід участі факультету педагогічної освіти ЛНУ імені Івана Франка в проекті “Розробка і впровадження багатомовних викладацьких освітніх програм в університетах Грузії і України” в рамках Програми ЄС TEMPUS, 2013-2016 рр. (учасники проектної групи Д. Герцюк та Ю. Заячук) та в проекті “Удосконалення підготовки викладача для прикладного навчання в галузі професійної освіти” в рамках Програми Erasmus+ KA2, 2016-2018 рр. (учасники проектної групи Д. Герцюк, Т. Равчина та Н. Горук). Дмитро Герцюк наголосив на тому, що головна мета Проекту в рамках Програми Erasmus+ KA2, партнерами якого є Університет Констанцу, Університет Валенсії та Віденський університеті економіки та бізнесу, – це надання допомоги Україні в створенні більш функціональної системи підготовки педагогів для професійної освіти в контексті відповідних соціально-політичних умов і законодавства, і що для досягнення поставленої мети програма проекту передбачає уточнення структури системи підготовки викладачів для професійної освіти в Україні; окреслення системи професійних компетентностей; впровадження у систему педагогічної освіти інноваційних підходів, курсів та методів навчання; застосування нових форм співпраці між університетами, професійними навчальними закладами та відповідними сферами виробництва. У той же час, було відзначено позитивні результати, яких вже досягнуто в ході реалізації Проекту й окреслено хроніку основних  подій та етапів виконання Проекту, в тому числі робочих семінарів учасників та семінарів для викладачів в рамках реалізації Проекту, які вже відбулися.

 

Доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки, координатор академічної мобільності факультету педагогічної освіти, учасник програми Erasmus+ KA1 в Університеті Турку, Фінляндія Юлія Заячук зазначила, що Erasmus у Єврокомісії назвали найуспішнішою освітньою програмою ЄС, і підкреслила, що Програма Erasmus+, учасником якої з 2014 року є Україна, надає студентам українських внз унікальний досвід навчання, а викладачам викладання чи підготовки в європейських університетах. У виступі було окреслено ключові напрями діяльності Програма Erasmus+ у сфері вищої освіти, а також звернуто увагу на те, що студенти і викладачі факультету педагогічної освіти можуть дізнатись інформацію щодо наявності відкритих конкурсів та умов участі у Проектах з кредитної мобільності Еразмус+ КА1 для навчання, викладання, стажування на сайті факультету педагогічної освіти, де розміщується уся актуальна інформація http://pedagogy.lnu.edu.ua/potochni-konkursy-prohramy-erazmus-ka-1-navchalna-kredytna-mobilnist. Юлія Заячук також поділилася своїм практичним досвідом участі в Програмі Міжнародної кредитної мобільності для викладачів в рамках програми Erasmus+ KA1 (Erasmus+ KA 1: Staff mobility for Teaching) в Університеті Турку, Фінляндія, окреслила зміст роботи викладача в рамках Програми, який включає проведення лекцій та семінарів для аспірантів та студентів, презентацію результатів власних досліджень, практичне ознайомлення з методикою проведення навчального заняття, консультації щодо дисертаційних досліджень аспірантів, а також отримані результати в контексті налагодження нових наукових контактів і проведення спільних наукових досліджень.

 

Своїм досвідом участі в Програмі Erasmus+ поділилися також студенти факультету педагогічної освіти – учасники програм міжнародної академічної мобільності Erasmus+ КА1 та Erasmus+ КА2. Як показує досвід, навчання за кордоном в рамках Програми Erasmus+ позитивно впливає і на життя окремих студентів, і на розвиток українських вищих навчальних закладів.

 

Юлія Баранович, яка стала першою студенткою факультету педагогічної освіти – учасником програми Erasmus+ КА1: навчальна кредитна мобільність, поділилася своїми враженнями від періоду навчання в Університеті Деусто (Іспанія). Студентка закцентувала свою увагу на складових успіху заявки на участь у Програмі Erasmus+ та на трьох основних аспектах свого досвіду перебування у приймаючому університеті, якими є навчання, подорожі та соціальний і міжкультурний досвід. Юлія Баранович звернули увагу на особливості роботи українського та іспанського університетів, розбіжності університетської системи і освітніх підходів цих університетів. Розглядалась цифрова платформа ALUD, яка успішно використовується університетом Деусто протягом багатьох років, і вміщує матеріали з усіх курсів, які викладаються, календар важливих подій, корисну інформацію про те, як оформлювати практичні роботи, каталоги бібліотеки Océano та безпосередньо Деусто та багато іншого. Також учасникам події запам’ятався отриманий в стінах іспанського внз міжкультурний досвід, який креслила Юлія, – наукові візити з Нідерландів, освітньо-культурні візити з Індії, Бангладеш та Палестини. Студентка наголосила на тому, що позитивом для неї є також імплементації іспанського досвіду у своїй науковій діяльності.

 

Студентки факультету педагогічної освіти Ірина Подольська і Олена Сяркевич, учасники програми Erasmus+ КА1: навчальна кредитна мобільність в Університетському коледжі педагогічної освіти у Відні (Австрія), зазначили, що навчання у Відні, завдяки Програмі Erasmus+, відкрило для них багато можливостей: обмін досвідом, спілкування з інтернаціональною командою, проходження педагогічної практики в австрійській школі, вивчання технологій та програм, які можна застосувати у практичній роботі, подорожі, екскурсії у різні музеї та міста, удосконалення мов, нові знайомства, нові знання, уміння та навички. Студентки звернули увагу на те, що у Відні пари тривають по 2,5 години, лекції проходять у формі дискусій, робота переважно колективна, яка згуртовує осіб з різних куточків світу. Ірина і Олена розповіли, що у кожного студента в Університетському коледжі педагогічної освіти у Відні є свій електронний кабінет, де міститься інформація про розклад, література, завдання, які потрібно виконати та ін. Студентки наголосили на тому, що процес навчання в австрійському університеті доволі відрізняється від процесу навчання в українському університеті, і що, після порівняння, з власного досвіду, можуть сказати, що в Україні є багато плюсів у системі навчання. Ірина і Олена завершили свій виступ побажанням для студентів: «Не бійтесь відкривати щось нове, йдіть до кращого, а краще – це Erasmus+».

 

Поділились своїм досвідом також студенти-учасники робочих навчальних семінарів в Університеті Констанц (Німеччина) та в Університеті Валенсії  (Іспанія), які відбулися в рамках проекту “Удосконалення підготовки викладача для прикладного навчання в галузі професійної освіти” Erasmus+ КА2. Студенти у своїх виступах розповіли про особливості організації процесу навчання в Університеті Констанц та в Університеті Валенсії, центральні та структурні підрозділи університету, проживання у гуртожитку. Студенти також звернули увагу слухачів на історичні та культурні пам’ятки міст, в яких вони перебували, історію міст Констанц і Валенсії, а також дозвілля, екскурсії і подорожі, які були організовані для них приймаючими університетами.

 

Як відзначили учасники, зустріч проходила в теплій та невимушеній атмосфері, була інформативною і ненав’язливою. Усі доповідачі закликали студентів і викладачів долучатися до освітньої Програми Erasmus+, подавати документи на участь в конкурсах з кредитної мобільності Еразмус+ КА1 для навчання, викладання, стажування, отримувати досвід, вдосконалювати знання, налагоджувати наукові й освітні контакти. Учасники зустрічі дійшли спільної думки, що участь українських університетів в Програмі Еразмус+ є цілком виправданою і необхідною.

 

Юлія Заячук