Майстеркласи «Музикотерапія в інклюзивному просторі» (Бельгія)

31.12.2016 | 16:48

Музика відіграє надзвичайно важливу роль у житті суспільства. Вона є не тільки джерелом насолоди і хорошого настрою, але й має значні терапевтичні властивості. Тому все частіше у наукових працях, засобах інформації та розмовній мові чуємо термін «музикотерапія».

Музикотерапевтична робота сприяє покращенню емоційного стану дітей, розвитку та корекції відчуттів, сприймань, уваги, уяви, мислення та пам’яті, формуванню загальної, дрібної та артикуляційної моторики, стимуляції мовленнєвої функції. Також в процесі занять музикотерапією розвивається спостережливість, відчуття ритму, темпу, просторових орієнтацій, вербальних і невербальних комунікативних навиків, виховання вольових якостей та витримки.

Викладач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії факультету педагогічної освіти Призванська Роксоляна Антонівна на запрошення товариства «Україна – Фландрія» в грудні перебувала в Бельгії, де провела два майстеркласи під загальною назвою «Музикотерапія в інклюзивному просторі».

Заняття проводилось у початковій школі Святого Сімейства міста Сінт Ніклаас у групі дітей 2 та 3 років навчання. Метою заняття було продемонструвати можливості групової музикотерапії в класах, де навчаються діти з особливими освітніми потребами. Структура заняття, розроблена викладачами кафедри корекційної педагогіки та інклюзії, передбачає використання усіх видів музичної терапії: рецептивної, активної та інтегративної. Майстерклас складався з трьох частин – вступної (пасивна музикотерапія), основної (активна музикотерапія), та заключної (музична релаксація).  В основній частині майстеркласу було продемонстровано комплекс активної музикотерапії: музикування (гра на дитячих музичних інструментах) та вокалотерапія, а також інтегративної: малювання під музику та музично-ритмічні вправи. Найбільше захоплення у фламандських дітей викликала саме музично-рухова терапія.

На завершення ініціатор майстеркласу професор Стаф Віллок подякував Р.А.Призванській та висловив своє побажання на продовження співпраці та  майбутнього обміну досвідом між викладачами факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка та університету міста Гент.