Науково-практична конференція “Ідея університету у європейському і національному вимірах: традиції, сьогодення, перспективи”

08.11.2016 | 07:23

3-4 листопада 2016 р. у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Ідея університету в європейському і національному вимірах: традиції, сьогодення, перспективи» за участю Національної академії педагогічних наук України, Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. Сухомлинського та Львівського національного університету імені Івана Франка.

Загалом у конференції взяло учать 85 науковців з Польщі (Академії імені Яна Длугоша в Ченстохові, Познанського університету імені Адама Міцкевича, університету імені Яна Кохановського в Кельце), Білорусі (Брестського державного університету імені О. Пушкіна) та різних куточків України – Київського університету імені Бориса Грінченка, Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Одеського національного університету імені Іллі Мечникова, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Рівненського державного гуманітарного університету, Сумського державного педагогічного університету імені Антона Макаренка, Харківського національного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, Херсонського державного університету, Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, Чернігівського національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка, Педагогічного музею України та Львівського національного університету імені Івана Франка.

З вітальним словом до учасників конференції звернувся Ректор Львівського університету, професор Володимир Мельник, який зазначив, що саме університет заклав фундамент формування європейської цивілізації і завжди був важливим осередком у розвитку науки й культури та формуванні української наукової еліти та спільноти вчених. Він наголосив, що університетська освіта визначає систему цінностей та своєрідну парадигму розвитку суспільства в цілому.

Декан факультету педагогічної освіти Дмитро Герцюк подякував всім учасникам конференції за їхню готовність брати участь у спільному науковому діалозі щодо питань пошуку шляхів удосконалення вищої університетської освіти. Він наголосив, що саме Львівський університет започаткував вищу освіту в Україні і понад 850 років розвиває демократичні цінності та гуманістичні ідеали розвитку вищої школи в Україні: автономію, академічні свободи, нероздільність навчального і наукового процесу, а також виконує місію оберега історичних та соціокультурних традицій.

Перед учасниками конференції виступила академік-секретар відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор Ольга Сухомлинська. Професор окреслила актуальні освітні виклики, які визначають вектори розвитку сучасної університетської освіти, наголосила на формуванні університетської спільноти, яка спроможна творчо вирішувати нагальні завдання і проблеми; виокремила значущість педагогічної діяльності не лише як професії, а й суспільної місії

Директор Інституту педагогіки Академії імені Яна Длугоша у Честохові (Польща), доктор габілітований, професор Казімєж Редзіньські зазначив, що тісна співпраця з Львівським університетом сприяє взаємному науковому збагаченню українських і польських педагогів, які беруть участь у спільних конференціях і програмах стажування, що сприяє розвитку міжкультурної педагогіки.

Під час пленарного та секційних засідань педагоги порушили питання ідеї університету в ситуації постмодернізму, формування нової ідентичності українського університету в контексті викликів інтернаціоналізації, формування міжкультурних компетенцій в умовах освітнього середовища університету, ролі педагогічної освіти і науки в університетах України. Науковці також обговорили проблематику, пов’язану з академічними традиціями, громадсько-освітніми ініціативами, науково-теоретичними засадами розвитку університетської освіти, акцентуючи увагу й на викликах сьогодення.

img_7027 img_6991 img_6990 img_6963img_6957img_6977 img_6952img_6958img_6954img_6960img_6955img_6962 img_6930img_6947img_6926img_6920img_6941img_6919img_6938img_6949