Дистанційні методи навчання лінгвістичних дисциплін

Тип: Нормативний

Кафедра:

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
448доцент Крохмальна Г. І.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
448ФПШ (А) - 21доцент Крохмальна Г. І.
ФПШ-21доцент Крохмальна Г. І.
ФПШ-22доцент Крохмальна Г. І.

Опис курсу

У курсі розглядаються наявні вітчизняні та іноземні електронні засоби навчання філології, що можуть використовуватися в навчальному процесі. Подаються матеріали відкритих освітніх ресурсів, які застосовують у викладанні лінгвістичних дисциплін у системі основної та додаткової освіти. Аналізуються педагогічні проблеми навчання рідної та іноземної мови, у розв’язанні яких надають допомогу інформаційні технології. Запропоноване бачення використання електронних засобів навчання у підготовці перекладачів і підвищенні їхньої професійної майстерності, окреслено цілі й роль он-лайн курсів, блогів та подкастів на заняттях і в самостійній роботі студентів, окреслено шляхи інтеграції ресурсів мережі Інтернет у навчальний процес.

Рекомендована література

Баранова, С.В. Електронні засоби навчання у викладанні філологічних та перекладацьких дисциплін [Текст] / С.В. Баранова // Філологічні трактати. – 2015. – Т.7, №2. – С. 53-59.

Биков, В. Ю., Кухаренко, В. М., Сиротенко, Н. Г., Рибалко, О. В. і Богачков, Ю. М. Технологія розробки дистанційного курсу. Київ, 2008.

Гуревич, Р. С., Кадемія, М. Ю. і Шевченко, Л. С. Інтерактивні технології навчання у вищому педагогічному навчальному закладі. Вінниця. 2013.

Дияк О. В. Прийоми візуалізації на заняттях з української мови за професійним спрямуванням в умовах дистанційного навчання. (2021).

Дияк О. В. Швидкі» новітні технології у викладанні лінгвістичних дисциплін (2022).

Златів, Л. М. Проектування інноваційних технологій навчання лінгвістичних дисциплін у внз (на матеріалі курсу «Текстознавство»). Актуальні проблеми української лінгводидактики (2012): 97.

Клокар Н. Методологічні основи запровадження дистанційного навчання в системі підвищення кваліфікації / Н. Клокар // Шлях освіти. – 2007. – No 4 (46). – С. 38–41.
Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні (затверджено Постановою МОН України 20 грудня 2000 р.) [Електронний ресурс]. – Режим  доступу : http://www.osvita.org.ua/distance /pravo/00.html
Крохмальна Г. Лекція як функціональний елемент сучасної науково-педагогічної комунікації (вимоги, особливості і перспективи) // Вісник педагогічний / Г. Крохмальна // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2018. Випуск 33. С.
Крохмальна Г.І. Дистанційне навчання: виклики сучасності / Г.І. Крохмальна / Шляхи розвитку науки в сучасних кризових умовах: тези доп. I міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 28-29 травня 2020 р. – Дніпро, 2020. – Т.1. – 608 с. С. 543-545.

Практикум з методики навчання мовознавчих дисциплін у вищій школі :Навч. посібник/О. Горошкіна, С. Караман, З. Бакум, О. Караман, О. Копусь / за ред. О. Горошкіної та С. Карамана –2015. С. 140.

Коломієць В. Служби Інтернету в неперервній освіті вчителів англійської мови / В. Коломієць // Рідна шк. — К., 2005. — № 2. — С. 42–44.

Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. (2020, 20 грудня). http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html

Кухаренко В. М. Дистанційне навчання: енциклопедичне видання : навч.-метод. посіб. / В. М. Кухаренко — К. : ТОВ Редакція ≪Комп’ютер≫, 2007. — 128 с.

Муліна Н. І. Включене дистанційне навчання англійської мови студентів вищих технічних закладів освіти: побудова курсу, методика навчання та результати / Н. І. Матуліна // Іноземні мови. — 2000. — № 2. — С. 27–30.

ОДГОРНА Олена; ЛІСІНА Вікторія. Використання технології навчання «перевернутий клас» у викладанні гуманітарних дисциплін. Друкується за рішенням Методичної ради Фахового коледжу Національного фармацевтичного університету (протокол від 19.03. 2021 № 6) Редакційна колегія, 294.

Олійник О. В. Інформаційні технології дистанційного навчання у вищій бібліотечній освіті США: дис. … к-та наук з соціальних комунікацій: 27.00.03 / О. В. Олійник; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 229 c.

Павлова Т. Прикладна лінгвістика та навчання іноземних мов в НТУУ ≪КПІ≫ / Т. Павлова // Гуманітарні проблеми становлення сучасного фахівця: Матеріали VII Всеукраїнської наук. практ. конф. (м. Київ, 29–31 берез. 2006 р.) — К. : НАУ, 2006. —356 с.

Положення про дистанційне навчання у Державному вищому навчальному закладі «Донбаський державний педагогічний університет». (2020, 28 серпня). Взято з https://ddpu.edu.ua/images/stories/news/normativ/005.pdf

Смирнова-Трибульська, Є. М. Дистанційне навчання з використанням системи MOODLE. Херсон, 2007.

ЧЕБОТАР І. М. Організація дистанційного навчання у закладах вищої освіти України (на матеріалі завдань з курсу «Лінгвістика тексту». 2020.

Bin H. PACALL: Supporting Language Learning Using SenseCam / Bin H. // International Journal of Distance Education Technologies. — 2013. —11(1). — PP.14-30.

Homberg B. Distance Education: A Survey and Bibliography / B. Homberg. — L.: Kogan Page, 1977. — 234 p.

Keegan D. On Defining Distance Education / D. Keedan // Distance Education. — 1980. — Vol.1. — PP.13–36.

Keengwe J. Student and Instructor Satisfaction with E-learning Tools in Online Learning Environments / J. Keengwe // International Journal of Information and Communication Technology Education. — 2012. — 8(1). — PP.76-86.

Muukkonen H. Technology-Mediated Progressive Inquiry in Higher Education / H. Muukkonen // Online and Distance Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. — 2008. — Vol.3. — PP. 3119–3128.