Інформаційно-комунікативні технології у початковій школі А3 (І), ІІІ курс
Тип: Нормативний
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 6 | 3 | Іспит |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 6 | 16 | доцент Яремчук Н. Я. | ФПШ (І)-32 |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 6 | 32 | ФПШ (І)-32 | доцент Яремчук Н. Я. |
Опис курсу
Навчальна дисципліна присвячена формуванню у студентів інформаційно-комунікаційної компетентності. Курс передбачає формування теоретико-методичної бази знань із раціонального застосування інформаційних технологій та практичних навичок їх використання в освітньому процесі та майбутній професійній діяльності, розвиток мотивації здобувачів освіти до професійного самовдосконалення в аспекті впровадження інформаційних технологій в освітній процес початкової школи.
Метою вивчення навчальної дисципліни «Інформаційно-комунікаційні технології у початковій школі» є формування інформаційно-комунікаційної компетентності студентів, засвоєння теоретичних знань та набуття практичних навичок із ефективного застосування інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій для розв’язання різноманітних задач у практичній фаховій діяльності, науковій діяльності, створення підґрунтя для самостійного безперервного навчання й розвитку.
Завданнями навчальної дисципліни є:
– сформувати цілісне уявлення про інформаційно-комунікаційні технології як педагогічну категорію;
– розкрити особливості та закономірності розвитку інформаційно-комунікаційних, цифрових технологій та їх інтеграції до освітнього процесу;
– сформувати навички проєктування освітнього процесу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
– сформувати навички інформаційно-комунікаційної підтримки наукових досліджень для впровадження результатів науково-педагогічної діяльності майбутніх педагогів.
Рекомендована література
1. Буйницька, О.; Василенко, С. Використання ЕНК для підвищення цифрової компетентності майбутніх учителів. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, 2019. С. 44-62.
2. Гуревич Р. С., Кадемія М. Ю., Козяр М. М. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті майбутніх фахівців / за ред. член-кор. НАПН України Р. С. Гуревича. Львів : Вид-во «СПОЛОМ», 2012. 502 с. URL : https://ito.vspu.net/repozitariy/Kademiia/stati/15last/7_15zIKT.pdf
3. Гущина Н. І. Путівник світом цифрових технологій: посіб. для вчителів початкових класів. Київ: Освіта, 2018. 32 с. URL: https://sites.google.com/view/eduset
4. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: словник / за ред. А.В. Яцишин. Київ : ЦП Компринт, 2019. 134 с. URL : http://surl.li/eiwvc
5. Мельничук Л.Б., Остапчук Н.О. Структура сучасного компетентнісного уроку «Я досліджую світ» інформатичної освітньої галузі. Нова педагогічна думка. 2021. № 2 (106). С. 48-54.
6. Морзе, Н. В.; Вембер, В. П.; Гладун, М. А. 3D картування цифрової компетентності в системі освіти України. Інформаційні технології і засоби навчання, 2019. № 2. С. 28-42.
7. Струтинська О.В., Умрик М.А. Сучасні освітні тренди в умовах розвитку цифрового суспільства. Інноваційна педагогіка, 2023. Випуск 26. С. 201-205.
7. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: навчальний посібник / Г.Г.Швачич, В.В.Толстой, Л.М.Петречук, Ю.С.Іващенко, О.А.Гуляєва, Соболенко О.В. Дніпро: НМетАУ, 2017. 230 с. URL : https://nmetau.edu.ua/file/ikt_tutor.pdf