логопедія з практикумом (2 курс)

Тип: Нормативний

Кафедра: спеціальної освіти

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
316ФПЛ-21, ФПЛ-22
414

Опис курсу

МОДУЛЬ “ДИЗАРТРІЯ”

Класифікація дизартрії в залежності від різних критеріїв. Обстеження дітей із дизартрією. Комплексний медико-психолого-педагогічний підхід до подолання дизартрії.  Мінімальні дизартричні розлади.

МОДУЛЬ “ЗАЇКАННЯ”

Загальна характеристика заїкання. Клінічна диференціація заїкання. Характеристика форм заїкання. Комплексний підхід до подолання заїкання. Психолого-педагогічне та логопедичне обстеження осіб із заїканням. Сучасні методики подолання заїкання у дітей дошкільного, шкільного віку, підлітків та дорослих.

МОДУЛЬ “ПОРУШЕННЯ ГОЛОСУ”

Анатомо-фізіологічні основи голосоутворення. Розвиток голосу у дітей.  Класифікація порушень голосу. Комплексний медико-педагогічний вплив при усуненні різних форм порушень голосу.  Загальна характеристика порушень темпу і ритму мовлення несудомного характеру (тахілалія, брадилалія, полтерн, баттаризм).

Рекомендована література

ОСНОВНА:

1.Архипова Е.Ф. Коррекционная работа с детьми с церебральным параличом: Доречевой период. – М., 1989.

2.Архипова Е.Ф. Стертая дизартрия у детей. – М., 2006.

3.Винарская Е.Н. Дизартрия. – М., 2005.

4.Винарская Е.Н., Пулатов А.М. Дизартрия и ее топико-гностическое значение в клинике очаговых поражений мозга. – М.: Медицина, 1989.

5.Карелина И.Б. Дифференциальная диагностика стертых форм дизартрии и сложной дислалии.//Дефектология. – 1996. – №5. – С. 10-14.

6.Карелина И.Б. Новые направления в коррекции минимальных дизартрических расстройств.//Дефектология. – 2000. – №1.

7. Логопедия /Под ред. Л.С. Волковой и др. – М., 1998; 2006.

8.Лопатина Л.В. Серебрякова Н.В. Преодоление речевых нарушений у дошкольников (коррекция стертой дизартрии). – С-Петербург, 2001.

9.Лопатина Л.В. Приемы обследования дошкольников со стертой формой дизартрии и дифференциация их обучения.//Дефектология. – 1986. – №2.

10.Логінова Л. Формування оптико-просторових уявлень у дітей зі стертою формою дизартрії.//Дефектологія. – 2000.

11.Мастюкова Е.М., Ипполитова М.В. Нарушение речи у детей с церебральным параличом. – М., 1985.

12.Семенова К.А., Мастюкова Е.М., Смуглин М.Я. Клиника и реабилитационная терапия детских церебральных параличей. – М., 1972.

13.Смирнова И.А. Логопедическая диагностика, коррекция и профилактика нарушений речи у дошкольников с ДЦП. – С.-Петербург., 2004.

14.Соботович Е.С., Чернопольская А.Ф. Проявление стертых дизартрий и методы их диагностики //Дефектология. – 1974. – №4.

15.Тарасун В.В. Стерта форма дизартрії: діагностика та особливості логопедичної роботи //Дефектологія. – 1997. – №4.

ДОДАТКОВА:

16.Бадалян Л.О. Невропатология. – М., 1998.

17.Данилова А.Л. Методы коррекции речевого и психологического развития у детей с церебральным параличом – Л., 1977.

18.Зееман М. Расстройства речи в детском возрасте. – М., 1962.

19.Ілляшенко Т.Д., Обухівська А.Г., Романенко О.Б., Скрипка Н.С. Корекція психосоціального розвитку дітей з церебральним паралічем у реабілітаційному центрі. К., 2003. 20.Киселева В.А. Комплексное исследование детей со стертой дизартрией./Логопедия: методические традиции и новаторство./Под. ред. С.Н. Шаховской, Т.В. Волосовец. – М., 2003.

21.Коррекционная помощь детям раннего возраста с органическим поражением ЦНС в группах кратковременного пребывания./Под ред. Е.А. Стреблевой. – М., 2004. 22.Поваляева М.А. Справочник логопеда. Р-н-Д, 2001.

23.Правдина О.В. Логопедия. – М., 1973.

24.Хрестоматия по логопедии /Под ред. Л.С. Волковой. Т. 1. – М.,1997.
25.Хрестоматія з логопедії. Навчальний посібник. /Шеремет М.К., Мартиненко І.В. – К.:КНТ, 2006.

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму