Медіаосвіта та інформаційна культура дошкільників

Тип: На вибір студента

Кафедра: початкової та дошкільної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
74Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
724Шоловій М. І.ФПД-42, ФПД-41, ФПД-41з

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
724ФПД-41Шоловій М. І.
ФПД-41зШоловій М. І.
ФПД-42Шоловій М. І.

Опис курсу

Дисципліна «Медіаосвіта та інформаційна культура дошкільників» є вибірковою для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта, яка викладається в 7 семестрі в обсязі 120 годин / 4 кредитів ECTS. (24 годин лекцій, 24 годин семінарських занять та 72 години самостійної роботи).

Мета вивчення: Формування у здобувачів освіти теоретичних і практичних знань щодо розвитку медіаграмотності та інформаційної культури дітей дошкільного віку, а також підготовка до ефективного використання медіа-ресурсів в освітньому процесі.

Завдання:

  • ознайомити студентів з теоретичними основами медіаосвіти та інформаційної культури в дошкільному віці;
  • навчити студентів розпізнавати та аналізувати різні види медіа-контенту, адаптованого для дошкільників;
  • розвинути у студентів навички використання медіа-ресурсів для розвитку критичного мислення, творчості та комунікативних навичок у дітей;
  • сформувати у студентів вміння створювати та використовувати дидактичні матеріали з використанням медіа-технологій;
  • навчити студентів організовувати та проводити заняття з медіаосвіти, враховуючи вікові особливості дошкільників;
  • сформувати у студентів навички безпечного та етичного використання медіа-ресурсів у роботі з дітьми;
  • розвинути навички критичного аналізу та відбору медіа-контенту для використання в освітньому процесі.

 

Рекомендована література

Основна література

  1. Базовий компонент дошкільної освіти. (Державний стандарт дошкільної освіти). Нова редакція. 2021. URL: https://ezavdnz.mcfr.ua/book?bid=37876
  2. Ємчик О. Г. Інформаційні технології у дошкільній освіті : навчально-методичний посібник. Луцьк : Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2022. 200 с.
  3. Комп’ютерні технології у роботі з дітьми / Н. П. Пихтіна. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2016. 87 с.
  4. Медіаграмотність та критичне мислення в початковій школі: посібник для вчителя / Бакка Т., Голощапова В., Дегтярьова Г., Євтушенко Р., Іванова І., Крамаровська С., Мелещенко Т, Шкребець О. / За редакцією Волошенюк О., Дегтярьової Г., Іванова В. – К. : ЦВП, АУП, 2017 – 197 с.
  5. Концепція виховання дітей та молоді в цифровому просторі / Національна академія педагогічних наук України. 2021. – 52 с. URL: https://naps.gov.ua/ua/press/releases/2384/
  6. Концепція освіти дітей раннього та дошкільного віку / Національна академія педагогічних наук України. Київ, 2020. 44 с.

Допоміжна література

  1. Даценко Т.О. Інформаційно-комунікаційні технології в дошкільній освіті: перспективи та ризики впровадження. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2012. Вип.3. С.18-20. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/5321/1/T_Datsenko_NZ.pdf
  2. Зімнухова Л. О. Використання ІКТ в освітньо-виховному процесі в ДНЗ. URL: http://static.klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/6564/443009/sitepage_53/files/zimnuhova_dosvid1.pdf
  3. Мардарова І. Інформатизація дошкільної освіти : проблеми та перспективи розвитку. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. №5(112). 2016. С. 78 – 82.
  4. Методичні розробки з медіаосвіти та медіаграмотності. URL: https://zps19.at.ua/2019-2020/1-Zvedena-tablytsya-metodychnyh-rozrobok-z-mediaos.pdf
  5. Назаренко Г. А., Андрющенко Т. К. Інформаційно-комунікаційні технології як інструмент підвищення якості дошкільної освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Т. 69, № 1. С. 21-36.
  6. Платонова, А. Г., Джурінська, С. М. Гігієнічні вимоги до організації роботи дошкільників із комп’ютером. Медична сестра дошкільного закладу. – 2013. – №4. —С. 40-43.
  7. Психолого-педагогічний супровід розвитку дитини раннього і дошкільного віку : сучасні підходи та освітні технології: монографія / Л. В. Іщенко, С. С. Попиченко, Н. П. Кравчук [та ін.]; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань: Візаві, 2021. 281 с. URL: http://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14260
  8. Степанова, М. І. Гігієнічні вимоги до комп’ютерних занять для дошкільників. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2010. № 1. С. 47-55.
  9. Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку (оновлена) /О. Білан. Мандрівець, 2022. 216 с. URL:https://mandrivets.com/ukrains-ke-doshkillja-programa-rozvitku-ditini-doshkil-nogo-viku.html
  10. Чекан О. І. Формування інформаційної та комп’ютерної грамотності дітей дошкільного віку. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія : Педагогіка та психологія. 2017. Вип. 1. С. 144-146.

Матеріали

Медіаосвіта та інформаційна культура дошкільників

Силабус:

Завантажити силабус