Методологія наукових досліджень якості освіти (011 “Освітні, педагогічні науки”)

Тип: Нормативний

Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
104Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016доцент Ковальчук Л. О.ФПОМ-11, ФПОМ-11з

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1032ФПОМ-11доцент Ковальчук Л. О.
ФПОМ-11здоцент Ковальчук Л. О.

Опис курсу

Освітня компонента призначена для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки», яка належить до циклу загальної підготовки і забезпечує глибинні знання зі спеціальності та передбачає надання учасникам в рамках навчання через дослідження необхідної компетентності з питань методології наукових досліджень якості освіти, її фундаментального і прикладного значення для вирішення завдань науково-дослідної роботи з проблем наукового пошуку. Тому в освітній компоненті представлено огляд як теоретичних основ та логіки наукових досліджень, так і методологічних та методичних засад планування, організування й проведення дослідження за темою наукового пошуку магістра.

Рекомендована література

Рекомендована література

Основна (базова)

  1. Бабенко В.В. Основи теорії ймовірностей і статистичні методи аналізу даних у психологічних і педагогічних експериментах: навч. посіб. Львів: Видав. центр ЛНУ імені І. Франка, 2009. 184 с.
  2. Вихрущ В.О., Ковальчук Л.І., Козловський Ю.М. Методологія та методика наукового дослідження: навч. посіб. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2018. 328 с.
  3. Ковальчук Л. Моделювання науково-педагогічних досліджень: навч. посіб. Львів: Видав. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 520 с.
  4. Ладанюк А.П., Власенко Л.О. Кишенько В.Д. Методологія наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Вид-во «Ліра-К», 2018. 352 с. URL: https://pdf.lib.vntu.edu.ua/books/2019/Ladanuk_2018_352.pdf.
  5. Методологія і організація наукових досліджень: навч. посіб. / Авт. кол.: А.О. Азарова, Н.О. Біліченко, Ю.В. Міронова, Л.М. Ткачук. Вінниця : ВНТУ, 2022. 117 с.
  6. Тверезовська Н.Т., Сидоренко В.К. Методологія педагогічного дослідження: навч. посіб. Київ: Центр учб. л-ри, 2013. 439 с.
  7. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник. Київ: Знання, 2006. 307 с.

 

Додаткова  (допоміжна)

  1. Бопко І.З. Теорія і практика формування у майбутніх магістрів гуманітарного профілю готовності до науково-дослідницької діяльності в інформаційному середовищі закладів вищої освіти: монографія. Мукачево: Мукач. держ. ун-т, 2019. 207 с.
  2. Воловик П.М. Теорія імовірностей і математична статистика в педагогіці. Київ: Рад. шк., 1989. 221 с.
  3. Демківський A.B., Безус П.І. Основи методології наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Академія муніципального управління, 2012. 276 с.
  4. Кловак Г.Т. Основи педагогічних досліджень: навч. посіб. Чернігів: Чернігів. держ. центр науково-технічної і економічної інформації, 2003. 260 с.
  5. Ковальчук Л. Основи педагогічної майстерності: навч. посіб. Львів: Видав. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2007. 608 с.
  6. Ковальчук Л. Практикум з педагогіки: навч. посіб. Львів: Видав. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2005. 253 с.
  7. Ковальчук О., Когут С. Основи психології та педагогіки: навч. посіб. За заг. ред. Л. Ковальчук. Львів: Видав. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. 624 с.
  8. Комар Т.Б., Василенко О.М. Науково-організаційна діяльність дослідника: навч. посіб. Хмельницький: ХМУ, 2023. 118 с.
  9. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посіб. Київ: Кондор, 2003. 192 с.
  10. Методичні рекомендації щодо написання, оформлення та захисту магістерської роботи / Укладачі Л.О.Ковальчук, Н.Я. Яремчук. Відп. за випуск О.В. Квас. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 65 с.
  11. Підласий І.П. Діагностика і експертиза педагогічних проектів: навч. посіб. Київ: Україна, 1998. 343 с.
  12. Стеченко Д.М., Чмир О.С. Методологія наукових досліджень: підручник. Київ: Знання, 2007. 220 с.
  13. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ: Академвидав, 2006. 352 с.
  14. Pilch T., Bauman T. Zasady badań pedagogicznych: Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wyd-wo Akademickie «Źak», 2010. 376 s.

 

Інтернет-джерела

  1. Бірта Г.О., Бургу Ю.Г. Методологія і організація наукових досліджень. навч. посіб. Київ: Центр учб. л-ри, 2014. 142 с. URL:

http://shron1.chtyvo.org.ua/Burhu_Yurii/Metodolohiia_i_orhanizatsiia_naukovykh_doslidzhen.pdf.

  1. Закон України «Про вищу освіту». Голос України. 2014. №148 (5898). 6 серпня. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
  2. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19.
  3. Закон України «Про освіту». URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1060-12; http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
  4. Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20.
  5. Руденко В.М. Математична статистика: навч. посіб. Київ: Центр учб. л-ри, 2012. 304 с. URL:

http://shron1.chtyvo.org.ua/Rudenko_Volodymyr/Matematychna_statystyka.pdf.

  1. Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: підручник. Рівне: Волинські обереги, 2013. 360 с. URL:

http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/9021/1/Metodologiya_naukovo-pedagogichnikh_doslidzhen.pdf.

  1. Тарєлкін Ю.П., Цикін В.О. Методологія наукових досліджень: навч. посіб. Суми: Вид-во СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2010. 196 с. URL: 

http://dl.khadi.kharkov.ua/pluginfile.php/42501/mod_resource/content/1/tarielkin_yu_p_tsikin_v_o_metodologiya_naukovikh_doslidzhen.pdf.

  1. Чернілевський Д.В., Антонова О.Є. та ін. Методологія наукової діяльності: навч. посіб. За ред. проф. Д.В. Чернілевського. Вінниця: Вид-во АМСКП, 2010. 484 с. URL: 

http://biology.univ.kiev.ua/images/stories/Upload/Kafedry/Biofizyky/2014/chernylevskyy_mnd_2010.pdf.

  1. Індивідуальна освітня траєкторія студента. Неформальна освіта (курс платформа MOODLE). URL: https://e-learning.lnu.edu.ua/course/view.php?id=1894.

 

ІНШІ ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ:

  1. Вища освіта України.
  2. Вища школа.
  3. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна.
  4. Освіта і управління.
  5. Освітня аналітика України.
  6. Практика управління закладом освіти.
  • освітні сайти Інтернет (http://mon.gov.ua; http://www.pedpresa.com.ua; https://www.coursera.org; https://www.ed-era.com та ін.)
  • бібліотека кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка (вул. Туган-Барановського, 7);
  • наукова бібліотека імені Василя Стефаника (вул. Стефаника, 2);
  • наукова бібліотека Львівського національного університету імені Івана Франка (вул. Драгоманова, 5, 17); 
  • ресурсний центр інклюзивної освіти (кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка);
  • педагогічна бібліотека (вул. Зелена, 24).

 

Матеріали

Силабус:

Завантажити силабус