Методика навчання технологічної освітньої галузі з практикумом (013 Початкова освіта)
Тип: Нормативний
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
4 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
4 | 16 | доцент Новосельська Н. Т. | ФПШ (А)-21, ФПШ (І)-22, ФПШ-23 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
4 | 32 | ФПШ (А)-21 | доцент Новосельська Н. Т. |
ФПШ (І)-22 | доцент Новосельська Н. Т. | ||
ФПШ-23 | доцент Новосельська Н. Т. |
Опис курсу
Мета: оволодіти системою методів навчання, розвитку й виховання учнів початкової школи, комплексом освітніх методик технологічної освітньої галузі; набути практичних умінь застосування традиційних та інноваційних технологій початкової освіти при викладанні інтегрованого курсу «Дизайн і технології», визначених у Стандарті вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Цілі курсу: ознайомлення студентів із теоретичними основами методики навчання технологічної освітньої галузі; змістом та методикою проведення занять інтегрованого курсу «Дизайн і технології», уроків трудового навчання з використанням інноваційних форм і методів навчання; санітарно-гігієнічними вимогами до організації навчання; оволодіння студентами знаннями про характер праці, майстрів народних промислів, зайнятих обробкою різних матеріалів; види різних матеріалів, їх властивості, технологію виготовлення і обробки, застосування; назви інструментів, що використовуються для обробки матеріалів, їх будову, призначення, прийоми користування; правила безпечної праці при обробці різних матеріалів, вимоги гігієни праці; форми деталей, розгорток, викрійок, креслень виробів об’ємних форм, моделей, елементи графічної грамоти.
Основні завдання:
– усвідомлення методологічних основ методики технологічної освітньої галузі;
– засвоєння знань про методи, принципи та організаційні форми технологічної освіти молодших школярів;
– формування вмінь і навичок моделювання освітнього процесу з технологічної освітньої галузі у контексті початкової дизайн-освіти та Концепції Нової української школи.
Рекомендована література
Основна література:
- Гільберг Т. Г. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: технологічна освіта у початковій школі» : для пед. працівників / Тетяна Гільберг [та ін.]. – Київ : Генеза, 2021. – 160 с.
- Гнатюк М. В. Образотворче і декоративно-прикладне мистецтво: навч.-метод. посіб. Ч. 1 / М. В. Гнатюк. – Івано-Франківськ : ЯРИНА, 2016. – 196 с. : іл.
- Гнатюк М. В. Образотворче і декоративно-прикладне мистецтво. Методика навчання дітей молодшого віку: навч.- метод. посіб. Ч. 2. – Івано-Франківськ, 2017. – 246 с.: іл.
- Маковійчук О. В., Шульга А. В. Методика навчання технологічної освітньої галузі в початковій школі : навчально-методичний посібник. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т. ім. Ю. Федьковича, 2022. 164 с.
- Матвієнко С. І. Художня праця та основи дизайну : навч. посіб. / С. І. Матвієнко. – Ніжин : Вид-во НДУ ім. М. Гоголя, 2016. – 201 с.
- Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Н.М. Бібік. – Київ: Література ЛТД, 2019. – 208 с.
- Паршук С. М. Методика навчання технологічної освітньої галузі : навчально-методичний посібник / С. М. Паршук. – Миколаїв : видавець Румянцева Г. В., 2023. – 148 с.