Моделювання та діагностування науково-педагогічних досліджень (Аспірантура 011 “Освітні, педагогічні науки”)

Тип: На вибір студента

Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
332доцент Ковальчук Л. О.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
316доцент Ковальчук Л. О.

Опис курсу

Курс призначено для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти доктора філософії за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки».

Курс належить до дисциплін вільного вибору, що забезпечує глибинні знання зі спеціальності і передбачає надання учасникам в рамках навчання через дослідження необхідної компетентності з питань методології науково-педагогічних досліджень, її фундаментального і прикладного значення для вирішення завдань науково-дослідницької роботи з проблем наукового пошуку. Тому у курсі представлено огляд як теоретичних основ та логіки науково-педагогічних досліджень, так і методологічних та методичних засад планування, організування й проведення дисертаційного дослідження. У процесі навчання через дослідження, що забезпечує вивчення аспірантами навчальної дисципліни «Моделювання та діагностування науково-педагогічних досліджень», опанування ними теоретичними, методологічними, методичними і практичними засадами курсу, формуються загальні та спеціальні (фахові, предметні) компетентності, досягаються програмні результати навчання.

Рекомендована література

Основна (базова)

1. Бабенко В.В. Основи теорії ймовірностей і статистичні методи аналізу даних у
психологічних і педагогічних експериментах: навч. посіб. Львів: Видав. центр ЛНУ імені
Івана Франка, 2009. 184 с.
2. Воловик П.М. Теорія імовірностей і математична статистика в педагогіці. Київ: Рад. шк., 1989.
221 с.
3. Ковальчук Л. Моделювання науково-педагогічних досліджень: навч. посіб. Львів: Видав. центр
ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 520 с.
4. Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: навч. посіб. Київ:
Кондор, 2003. 192 с.
5. Підласий І.П. Діагностика і експертиза педагогічних проектів: навч. посіб. Київ: Україна, 1998.
343 с.
6. Сурмін Ю.П. Майстерня вченого: підручник для науковця. Київ: Навч.-метод. центр
«Консорціум з удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2006. 320 с.
7. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності:
підручник. Київ: Знання, 2006. 307 с.

Додаткова (допоміжна)

8. Авраменко О.В., Павличенко Г.Ю., Паращук С.Д. Статистичні методи в освітніх
вимірюваннях. Частина І. Класична теорія тестування: Навч.-метод. посіб. Кіровоград:
Лисенко В.Ф., 2012. 120 с.
9. Воловик П.М. Теорія імовірностей і математична статистика в педагогіці. Київ: Рад. шк., 1989.
221 с.
10. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.
11. Енциклопедія освіти /Акад. пед. наук; гол. ред. В.Г. Кремень. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040
с.
12. Ковальчук Л. Основи педагогічної майстерності: навч. посіб. Львів: Видав. центр ЛНУ імені
Івана Франка, 2007. 608 с.
13. Ковальчук О., Когут С. Основи психології та педагогіки: навч. посіб. За заг. ред. Л. Ковальчук.
Львів: Видав. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. 624 с.
14. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ: Знання, 2005. 486 с.
15. Максименко С.Д. Теорія і практика психолого-педагогічного дослідження. Київ:
Укрвузполіграф, 1990. 239с.
16. Основи методології та організації наукових досліджень: навч. посіб. для студентів, курсантів,
аспірантів і ад’юнктів. За ред. А.Є. Конверського. Київ: Центр учб. л-ри, 2010. 352 с.
17. Стеченко Д.М., Чмир О.С. Методологія наукових досліджень: підручник. Київ: Знання, 2007.
220 с.
18. Тверезовська Н.Т., Сидоренко В.К. Методологія педагогічного дослідження: навч. посіб;
Кабінет Міністрів України, Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. Київ: Центр учб. л-
ри, 2013. 439 с.
19. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ: Академвидав, 2006. 352 с.
20. Pilch T., Bauman T. Zasady badań pedagogicznych: Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa:
Wyd-wo Akademickie «Źak», 2010. 376 s.

Інтернет-джерела

21. Бірта Г.О., Бургу Ю.Г. Методологія і організація наукових досліджень. навч. посіб. Київ:
Центр учб. л-ри, 2014. 142 с. URL: http://shron1.chtyvo.org.ua/Burhu_Yurii/Metodolohiia_i_orhanizatsiia_naukovykh_doslidzhen.pdf (дата
звернення: 4.09.2017).
22. Закон України «Про вищу освіту». Голос України. 2014. №148 (5898). 6 серпня. URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 5.09.2014).
23. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність». URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19 (дата звернення: 4.12.2018).
24. Закон України «Про освіту». URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1060-12 ;
http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 28.01.2019).
25. Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20 . (дата звернення: 25.05.2020).
26. Руденко В.М. Математична статистика: навч. посіб. Київ: Центр учб. л-ри, 2012. 304 с. URL:
http://shron1.chtyvo.org.ua/Rudenko_Volodymyr/Matematychna_statystyka.pdf (дата звернення:
29.05.2018).
27. Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: підручник.
Рівне: Волинські обереги, 2013. 360 с. URL:
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/9021/1/Metodologiya_naukovo-pedagogichnikh_doslidzhen.pdf (дата
звернення: 4.12.2018).
28. Тарєлкін Ю.П., Цикін В.О. Методологія наукових досліджень: навч. посіб. Суми: Вид-во
СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2010. 196 с. URL:
http://dl.khadi.kharkov.ua/pluginfile.php/42501/mod_resource/content/1/tarielkin_yu_p_tsikin_v_o_metodol
ogiya_naukovikh_doslidzhen.pdf (дата звернення: 4.09.2017).
29. Чернілевський Д.В., Антонова О.Є. та ін. Методологія наукової діяльності: навч. посіб. За ред.
проф. Д.В. Чернілевського. Вінниця: Вид-во АМСКП, 2010. 484 с. URL:
http://biology.univ.kiev.ua/images/stories/Upload/Kafedry/Biofizyky/2014/chernylevskyy_mnd_2010.pdf
(дата звернення: 4.09.2017).

Інші інформаційні ресурси:

30. Вища освіта України.
31. Вища школа.
32. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна.
33. Молодий вчений.
34. Молодь і ринок.
35. Освітні сайти Інтернет ( http://mon.gov.ua ; http://www.pedpresa.com.ua та ін.)

Матеріали

 

Силабус:

Завантажити силабус