Мовленнєвий етикет вихователя закладу дошкільної освіти (012 Дошкільна освіта))
Тип: На вибір студента
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 5 | 32 | доцент Кобилецька Л. В. | ФПД-32, ФПД-31 |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 5 | 64 | ФПД-31 | доцент Кобилецька Л. В. |
| ФПД-32 | доцент Кобилецька Л. В. |
Опис курсу
Мета курсу зумовлена потребою формувати уміння і навички досконалого
володіння нормами мовленнєвого етикету у професійній сфері, підвищити
рівень комунікативної компетентності майбутніх фахівців-педагогів.
Основні завдання курсу:
➢ практичне оволодіння нормами сучасної української літературної мови;
➢ вільне користування функціональними стилями та їх підстилями у навчальній
діяльності і професійному вжитку;
➢ знання особливостей міжособистісного спілкування, невербальних засобів
спілкування. Ґендерні аспекти спілкування.
➢ розвиток комунікативних стратегій і тактик;
➢ практичне оволодіння технікою мовлення, засобами логіко-емоційної
виразності мовлення;
➢ оволодіння міжкультурною комунікацією, особливостями впливу
національно-культурних чинників на процес спілкування;
➢ розвиток комунікативних компетенцій, необхідних у професійному
спілкуванні педагогів.
Після завершення цього курсу здобувач вищої педагогічної освіти буде :
Знати принципи і засоби професійного мовлення;
– особливості української мови як державної, її комунікативно-соціальні
функції;
– специфіку функціональних стилів сучасної української літературної
мови;
– основні принципи професійного спілкування українською мовою;
– основи педагогічної термінології;
– терміни та професіоналізми, які використовуються у фаховому
спілкуванні;
– лексичні, морфологічні, синтаксичні норми сучасної української
літературної мови у професійному спілкуванні;
– конфлікти у професійній діяльності вихователя. Сутність конфліктів, їх
типи та причини виникнення.
– основи культури професійного спілкування;
– етикет професійного спілкування.
вміти:
– чітко визначати і користуватися двома формами професійного
мовлення: усною і писемною, знати їх особливості;
– володіти навичками культури мовлення і нормами української
літературної мови;
– складати професійні тексти, дотримуючись норм сучасної української
літературної мови;
– здійснювати аналіз і коригувати тексти фахової інформації відповідно
до норм української літературної мови;
– перекладати тексти українською мовою, працюючи з іншомовними
фаховими текстами, використовуючи термінологічні та електронні
словники;
– подолати конфлікти шляхом покращення спілкування. Стилі
розв’язання міжособистісних конфліктів;
– логічно формулювати думки, дотримувати послідовності й точності
викладу;
– володіти принципами і засобами професійного спілкування;
– володіти етикою та культурою діалогу.