Організація навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням розвитку

Тип: Нормативний

Кафедра: спеціальної освіти

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
348Сайко Х. Я.ФПЛ-21, ФПЛ-22,

Опис курсу

Курс «Організація навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку» має чітку професійну спрямованість підготовки майбутніх фахівців, які зорієнтовані на роботу із дошкільниками та учнями початкових класів із різноманітними, в т.ч. і важкими порушеннями розвитку та дітьми із різним рівнем функціонування у дошкільних, загальноосвітніх, загальноосвітніх закладах з інклюзивним та інтегрованим навчанням, загальноосвітніх спеціальних закладах, зокрема, використовуючи сучасні методи, пов’язані з питаннями структурування та візуалізації середовища. Навчальна програма з дисципліни «Організація навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку» тісно пов’язана з вивченням  проблематики роботи з дітьми з порушенням розвитку різного рівня функціонування, інклюзивним навчанням, формуванням життєвих та соціальних компетенцій у таких дітей,  і представляє поглиблений курс в складі теоретичної та практичної підготовки фахівця.

Метою є засвоєння студентами теоретичних основ і методичних засад організації навчально-корекційного середовища у практиці фахівця спеціальної освіти, принципів структурування та візуалізації середовища, набутті належної ерудиції у питаннях не тільки педагогічної, психологічної доцільності, але й доступності та дизайну. Підготувати студентів для подальшого роботи за обраною спеціальністю з акцентом на критичному мисленні та практичних навичках роботи, на розвитку компетентностей, необхідних для вміння приймати рішення, кооперації та використання результатів наукових досліджень на практиці.

Завдання:

  • розширити та поглибити знання з організації навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку на основі вивчення теоретико-методологічних першоджерел; здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання і практичні проблеми, використовуючи  знання із базових основ із роботи з середовищем у процесі професійної діяльності (корекційній навчально-виховній, навчально-реабілітаційній);
  • здатність створювати команду в корекційно-педагогічному середовищі, мотивувати її членів та досягати спільних цілей у професійній діяльності;
  • сформувати у аспірантів професійні компетентності щодо організації та планування із напрямку організації навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку;
  • сприяти формуванню відповідального ставлення до ролі фахівця спеціальної освіти у питаннях структурування та візуалізації середовища;
  • розвивати прагнення  до саморозвитку, впровадження нових освітніх технологій, зокрема, в питаннях організації навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням у розвитку та підвищення професійної компетентностності.

Рекомендована література

  1. Бех І.Д. Психологічні умови ефективності виховної дії // Рідна школа. – 1992. – N 1. – C.41-46.3.
  2. Включення і рівність. Моніторинг включення стандартів Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю до «Національної стратегії у сфері прав людини» та інших довгострокових рішень в Україні. Звіт громадських об’єднань людей з інвалідністю. ГС ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України», 2020.
  3. Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл : посіб. / Т. Бут; пер. з англ. – К. : ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 190 с.
  4. Колупаєва А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: Монографія / А.А. Колупаєва. – К.: «СаммітКнига», 2009
  5. Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / За ред. Л. М. Проколієнко. – К.: Рад. школа, 1989. – 608 с.
  6. Островська К.О.Індивідуальний маршрут дитини з розладами спектру аутизму. Навчальний посібник / К.О. Островська, І.П.Островський, Х.Я. Сайко. –2017. – Львів: Малий видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка. – 52с.
  7. Островська К. О.Засади комплексної психолого-педагогічної допомоги дітям з аутизмом : монографія / К. О. Островська. – Львів : «Тріада плюс», 2012 – 520 с.
  8. Островська К.О. Формування соціальних компетенцій у дітей з розладами спектра аутизму. Розділ колективної монографії «Психологія професійної безпеки технології конструктивного самозбереження особистості» / за ред. Ж.Вірної. – Луцьк: Вежа-Друк, 2015. – С.578-587.
  9. Островська К. О. Соціальний супровід дітей з аутизмом під час навчання: навч. посібник / К. О. Островська, Ю. В. Рибак, У. Р. Мельник, Є. В. Гук, А. Б. Заплатинська, О. Г. Ферт. – Львів : «Тріада плюс», 2009. – 186 с.
  10. Островська К. О. Психологічний супровід родин аутичних дітей : навч. посібник / К. О.Островська. – Львів : «Тріада плюс», 2009. – 86 с.
  11. Островська К.О. Підтримане проживання неповносправних осіб у громаді. Навчальне видання. – Львів, Тріада плюс, 2014. – 52 с.
  12. Островська К.О. Допомога дітям з високим рівнем аутизмуНавчальне видання. – Львів, Тріада плюс, 2015. – 76 с.
  13. Пантюк. Т.І., Невмержицька О.В., Пантюк М.П. Основи корекційної педагогіки: навчально-методичний посібник. -2-ге видання, доповнене і перероблене. – Дрогобич: Ре-дакційно-видавничий відділ ДДПУ, 2009. – 324с.
  14. Підготовка до школи дітей з особливими потребами в умовах сім’ї: поради батькам / В.І. Бондар та інші; за ред. В.І. Бондаря, В.В.Засенка. – К.: Наук, світ, 2005. – 256 с.
  15. Сайко Х.Я. Особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом/ Монографія, 2017. – Львів: Тріада Плюс. – 248 с.
  16. Теорія і практика інклюзивної освіти : навч.-метод. посіб. / Упоряд. К. М. Бондар – 2–ге вид., доп. – Проект «Підтримка інклюзивної освіти у м. Кривий Ріг», 2019. – 170 с. 15. Універсальний дизайн в освіті : посібник / Під заг. ред. Н. З. Софій. – К. : ТОВ «Видавничий дім “Плеяди”», 2015. – 76 с.

 

 

 

Інтернет ресурси:

http://fitt.fpg.unc.edu/family-implemented-teacch-toddlers-study-fitt

https://synapsis.org.pl/

http://nus.org.ua/questions/vidpovidayemo-na-zapytannya-robota-v-inklyuzyvnyh-klasah-chastyna-4/

Силабус:

Завантажити силабус