Основи андрагогіки

Тип: На вибір студента

Кафедра: соціальної педагогіки та соціальної роботи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
55Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
532доцент Марчук А. В.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
532

Опис курсу

Дисципліна є вибірковою складовою навчального плану.
Як вибіркова складова, вивчення дисципліни дозволить студенту сформувати індивідуальну освітню траєкторію.

Метою вибіркової навчальної дисципліни «Основи андрагогіки» є формування системи теоретичних знань та практичних умінь щодо навчання дорослих в умовах формальної та неформальної освіти, розвиток андрагогічної компетентності в контексті неперервного професійного становлення фахівця.

Завдання курсу:

  • Здатність до оволодіння концептуальними, змістовими й технологічними підходами до організації освітнього процесу дорослих.
  • Здатність визначати особливості засвоєння знань та специфіку освіти дорослої людини, розкривати процес становлення андрагогіки як самостійного наукового напряму та навчальної дисципліни в системі педагогічного знання.
  • Обізнаність з андрагогічною парадигмою в категоріальній площині теорії освітньої діяльності, інноваційним середовищем, у якому може відбуватися навчання.
  • Здійснювати контекстність навчання на всіх етапах неперервної освіти, застосовувати інноваційні технології навчання дорослих в умовах розвивального освітнього середовища з урахуванням особистісного та професійного досвіду дорослого учня.

Рекомендована література

Базова
1. Андрагогічна парадигма: загальнонауковий контекст / авт. і уклад. В.О.Вихрущ: монографія. Тернопіль: Крок, 2019. 417 с.
2. Марчук А.В. Андрагогіка: навч. посібн. Львів : ЛьвДУВС, 2020. 300 с .
3. Методичні вказівки до вивчення навчальної дисципліни «Основи андрагогіки» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Педагогіка вищої школи» спеціальності 011 «Освітні педагогічні науки» денної та заочної форм навчання: 2-ге вид. перероб. та доповн. / Уклад.: О. М. Сипченко. Слов’янськ: ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», 2021. 75 с.
4. Освіта дорослих у перспективі змін: інновації, технології, прогнози: колективна монографія / за ред. А. Василюк, А. Стоговського. Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2017. 248 с.
5. Педагогіка вищої школи [Електронний ресурс]: підручник / В.П. Головенкін; КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2-ге вид., переробл. і доповн. Електронні текстові дані (1 файл: 3,6 Мбайт). Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. 290 с.
Допоміжна
1. Лук’янова Л. Законодавче забезпечення освіти дорослих: зарубіжний досвід; Українська Асоціація освіти дорослих. К. : ТОВ «ДКС-Центр», 2017. 147 с.
2. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: підручник / Володимир Ортинський. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 500 с.
3. Сипченко О., Кизь Н. Медіаосвітні технології як засіб формування професійної компетентності майбутніх викладачів. Гуманізація навчально-виховного процесу: Зб. наук. праць. [за заг. ред. доц. С.А. Саяпіної]. Харків ТОВ «Видавництво НТМТ» 2019. 6 (98). 110–121.
4. Технології професійного розвитку педагогів : методичний порадник / упор.: Сорочан Т.М., Скрипник М.І.; навч.- метод. посіб.; Держ. вищ. навч. зал. «Ун-т менедж. освіти». К., 2017. 231 с.
Інтернет-ресурси:
1. Всесвітня Рада з освіти дорослих (ICAE) URL: http://icae.global/
2. Європейська Асоціація освіти дорослих (ЕАЕА) URL: https://eaea.org/
3. Закон України «Про вищу освіту» від 23.04.2021 № 1556-VII. URL: https://cutt.ly/SkZ9CAt
4. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 03.07.2020 року №848-VІII. URL: https://cutt.ly/okZ28R8
5. Закон України «Про освіту» від 24.06.2020 року №2145-VІII. URL: https://cutt.ly/8k5gNYx
6. Закон України «Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки» від 16.01.2016 року №2623-ІII. URL: https://cutt.ly/MkZ22up

Силабус:

Завантажити силабус