Основи педагогіки і психології (фізичний ф-т)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 2.5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 16 | доцент Караманов О. В. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 16 | доцент Караманов О. В. | |
Опис курсу
фіз.-ІІI-навч.-метод.матер.-2019Курс призначений для студентів фізичного факультету ІІІ курсу.
Згідно з вимогами курсу студенти повинні:
знати :
- сутність понять “освіта”, “навчання”, “виховання”, “психіка”, “свідомість”, “несвідоме”, “особистість”;
- методи наукового психолого-педагогічного дослідження;
- особливості та головні чинники формування й розвитку особистості;
- індивідуальні стани і властивості особистості;
- особливості пізнавальних процесів людини;
- роль емоційно-вольової сфери у життєдіяльності особистості;
- систему освіти України, світові тенденції розвитку освіти;
- сутність педагогічної діяльності, її особливості;
- зміст, методи, форми й засоби навчання;
- сутність процесу виховання учнів, шляхи формування спільноти учнів;
- особливості педагогічного спілкування, його стилі, параметри та рівні;
вміти:
- давати психологічну характеристику людині;
- діагностувати власні здібності та здібності одногрупників до навчальної діяльності, розвитку психологічної допитливості;
- визначати навчальну, виховну та розвивальну мету/очікувані результати навчального заняття , структурувати зміст навчального матеріалу;
- застосовувати методи, прийоми і засоби організації навчання учнів;
- аналізувати й розв’язувати конфлікти з учнями;
- вивчати результати власної навчальної діяльності, здійснювати його корекцію;
- аналізувати різноманітні педагогічні ситуації.
Рекомендована література
- Бенеш Г. Психологія: dtv-atlas: довідник. – К., 2007.
- Власова О.І. Педагогічна психологія: Навч. посібник. – К., 2005;
- Волкова Н.П. Педагогіка: Підручник – К., 2003;
- Галузинський В. М., Євтух М. Б. Педагогіка: теорія та історія: Навч. посіб. – К., 1995;
- Джуринский А.М. Развитие образования в современном мире. – М., 1999.
- Караманов О.В. Методика постановки цілей навчального заняття. – Львів, 2009;
- Карпенчук С.Г. Теорія та методика виховання: Навч. посібник. – К., 1997;
- Кравець В.П. Зарубіжна школа і педагогіка XX ст. – Тернопіль, 1996;
- Кравець В.П. Історія української школи і педагогіки. – Тернопіль, 1994;
- Кузьмінський А., Омеляненко В. Педагогіка: підручник. – К., 2003;
- Курляк І.Є. Українська гімназійна освіта в Галичині.. – Львів, 1997;
- Лозниця В. С. Психологія і педагогіка: основні положення. – К., 2001;
- Любар О., Стельмахович М., Федоренко Д. Історія української школи і педагогіки. – К., 2003;
- Малафіїк І. В. Дидактика новітньої школи. – К., 2015;
- Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. – К., 2002;
- Основи загальної психології / За ред. С. Д. Максименка. – К., 1998;
- Основи психології: Підручник / За заг. ред. О. В. Киричука, В. А. Роменця. – К., 2002;
- Педагогіка для громадянського суспільства / За заг. ред. д-ра пед. наук Т.Кошманової. – Львів, 2005;
- Педагогічна майстерність / За ред. І.А. Зязюна. – К., 2004;
- Психология и педагогика / Под. ред. Радуги на А.А. – М., 1996;
- Психологія / За ред. В. А. Крутецького. – К., 1978;
- Психологія: Підручник / За ред. Ю. Л. Трофімова. – К., 2000;
- Сисоєва С, Соколова І. Нариси з історії розвитку педагогічної думки. – К., 2003;
- Степанов О.М., Фіцула М.М. Основи психології і педагогіки: Посібник. – К., 2003;
- Ступарик Б.М. Шкільництво Галичини. – Івано-Франківськ, 1994;
- Тітов І. Г. Особистісне становлення дитини: суб’єктний вимір: монографія – К., 2015;
- Фізеші О. Й. Педагогіка: основи педагогіки, дидактика, теорія та методика виховання, школознавство : навч. посіб. для студ. пед. спец. – К., 2015;
- Філоненко М. М. Психологія спілкування. Підручник. – К., 2008;
- Фіцула М.М. Педагогіка: посібник. – К., 2000;
- Яблонко В. Я. Психолого-педагогічні основи формування особистості. – К., 2008.