Основи побудови індивідуальних траєкторій здоров’язбереження

Тип: На вибір студента

Кафедра: фізичного виховання та спорту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
43Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
416професор Шукатка  О. В.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
416професор Шукатка  О. В.

Опис курсу

“Основи побудови індивідуальних траєкторій здоров’язбереження” це власний шлях реалізації особистісного потенціалу кожного студента в напрямі збереження здоров’я, враховуючи людинознавчий потенціал його професійної освіти.

Мета курсу: розвинути у студентів різних спеціальностей творче опанування знаннями про власний організм, способи фізичного вдосконалення в інтересах подальшого професійного становлення і життєзабезпечення, мотивацію до рухової активності; підвищення рівня загальної і прикладної психофізичної підготовки; уміння враховувати методологічний потенціал наукових здоров’язбережувальних знань, умінь та навичок.

Завдання курсу:

поглибити знання студентів про феномен «культури здоров’я», як компоненту загальної культури;

розвивати практичні уміння створювати власні траєкторії здоров’язбереження;

удосконалювати рухові здібності відповідно до здоров’язбережувального середовища.

компетенції: знати філософські витоки сучасного здоров’язбереження; основні наукові вітчизняні та зарубіжні розробки здоров’язбережувального змісту; взаємозв’язок здоров’язбережувального мислення та поведінки необхідного для успішної розробки та реалізації індивідуальних траєкторій здоров’язбереження у повсякденній життєдіяльності.

компетентність: вміти опрацьовувати наукові джерела – педагогіка, валеологія, суміжна тематика; проводити логічні паралелі між здоров’язбережувальною інформацією з дисциплін, зміст яких передбачає формування стійкої обізнаності щодо чинників впливу на здоров’я; створити методологічний орієнтир актуалізації здорового способу життя.

Методи та форми навчання: бесіда, анкети, тести; аналіз, синтез, індукція; лекції, проблемно-пізнавальні завдання, особистісно-орієнтовані форми організації практичних занять, виконання індивідуальних навчальних проектів.

Рекомендована література

  1. Алєксєєв О.О. Наукові обґрунтування періодизації індивідуального розвитку людини. Zbiór raportów naukowych: «Naukowe prace, praktyka, opracowania, innowacje 2013 roku» (Zakopane 30-31 grudzień 2013 r.). Zakopane : «Diamond trading tour», 2013. C. 6–10.
  2. Аналитическая справка о проблемах глобальной стратегии Всемирной организации здравоохранения по достижению здоровья для всех в XXI веке. URL: http://www.concept.com.ru/law/law02/law02s21.html#r2 (дата обращения: 17.01.2022).
  3. Загальна теорія здоров’я та здоров’язбереження : колективна монографія / за заг. ред. проф. Ю.Д. Бойчука.2017. Харків: Вид. Рожко С. Г., 488 с.
  4. Здоров’язбережувальні технології в освітньому середовищі: колективна монографія /за заг. ред. Л.М. Рибалко. Тернопіль: Осадца В.М., 2019. 400 с.
  5. Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років. URL: http://www.prof.univ.kiev.ua /prof/home/2010-12-22-00-05-45/2-events/571–2015-2025-.html
  6. Мартинів О.М, Шукатка О.В. Формування рівня знань культури здоров’язбереження студентів на засадах міждисциплінарної інтеграції. Scientific Collection «InterConf», (46): with the Proceedings of the 1 st International Scientific and Practical Conference «Current Issues and Prospects for the Development of Scientific Research» (March 19-20, 2021). Orléans, France: Epi, 2021. С. 139–149. https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.03.2021.015
  7. Про освіту: Закон України від 24.06.2020 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 27.08.2020).
  8. Шукатка О.В. Теорія і практика формування індивідуальних стратегій здоров’язбереження майбутніх бакалаврів природничих спеціальностей на засадах міждисциплінарної інтеграції: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Хмельницький, 2019. 570 с.
  9. ШукаткаО.В. Аналіз існуючого стану здоров’я та проблеми здоров’язбереження студентів. Web of Scholar: multidisciplinary scientific journal. Warsaw, 2017. Issue 9 (18), vol. 2. P. 41–43.
  10. . Шукатка О. В. Філософсько-валеологічний аналіз історії розвитку вчення про здоров’я. International Journal of Innovative Technologies in Social Science: Scientific Edition. 2018. Issue 1 (5). P. 42–44.
  11. Шукатка О. Нормативно-правова база України щодо сприяння здоров’язбереження молоді. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського: зб. наук. праць Сер.: Педагогічні науки. Миколаїв: МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2018. № 3 (62), т. 3. С. 353–358.
  12. ШукаткаО. Філософсько-педагогічні витоки сучасних ідей здоров’ятворення в педагогічній теорії та практиці. Педагогіка безпеки: міжнар. наук. журн. Вінниця, 2018. № 1, т.  С. 75–82.
  13. Шукатка О.В., Криворучко І.В. Історіогенез розвитку ідеології здоров’я в нормативно-правовому контексті. Вісник Запорізького національного університету: зб. наук. праць. Педагогічні науки. Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2020. № 3 (36). Ч. ІІ. С. 137-142. https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-2-20
  14. Shukatka Oksana, Kryvoruchko Illya. The historical background of legal and regulatory legislation on preservation of health in quarantine conditions. Науковий вісник Ужгородського університету: зб. наук. праць. Сер.: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород, 2021. Вип. 1 (48). С. 465–468. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.465-468.
  15. Шукатка О.В., Борисевич Л.В., Кушнір Р.Г., Матієшин І.В. Вплив фізичних  вправ на розвиток фізичних якостей студентів у контексті здорового способу життя. Реабілітаційні  та  фізкультурно-рекреаційні  аспекти  розвитку  людини  (Rehabilitation  & Recreation): науковий журнал. Рівне: Видавничий дім «Гельветика», 2022. N 10. С. 156-161. DOI https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.10.20

Силабус: «Основи побудови індивідуальних траєкторій здоров’язбереження»

Завантажити силабус