Основи соціалізації особистості
Тип: Нормативний
Кафедра: спеціальної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | доцент Фалинська З. З. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Основи соціалізації особистості» є ознайомити студентів і дати їм можливість проаналізувати та зрозуміти складний процес входження людини в соціальний організм суспільства, поступового перетворення її на особистість задля формування в них умінь і навичок із сприяння соціалізації особистості.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи соціалізації особистості» є:
- допомогти засвоїти основи знань, пов’язаних із формуванням і розвитком особистості, віковими періодами становлення людини, її самоствердженням, самореалізацією;
- ознайомити з провідними категоріями процесу соціалізації;
- обґрунтувати основні принципи та механізми соціалізуючого процесу;
- розкрити складові компоненти факторів процесу соціалізації;
- охарактеризувати найважливіші концепції стадійності процесу соціалізації;
- формувати цілісну модель процесу соціалізації особистості впродовж усього життя.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні:
знати:
- вікові особливості становлення людини;
- специфіку самоствердження і самореалізації у процесі соціалізації особистості;
- сутність формування й розвитку особистості;
- основи змістового аспекту соціалізуючого процесу;
- механізми і фактори процесу соціалізації особистості;
- засоби соціалізації;
- найсуттєвіші концепції і теорії розвитку особистості;
- основні методи соціально-педагогічної діяльності задля сприяння соціалізації особистості.
вміти:
- характеризувати вікові особливості становлення особистості;
- виокремлювати й аналізувати змістовий аспект соціалізуючого процесу;
- виокремлювати й аналізувати функціональний процес соціалізації;
- здійснювати аналіз умов, що детермінують поведінку людини;
- виокремлювати роль механізмів і факторів у процесі соціалізації особистості;
- застосовувати на практиці соціально-педагогічні методи та основи концепцій і теорій розвитку особистості, що сприяють її адаптації до соціуму.
Рекомендована література
- Енциклопедія для фахівців соціальної сфери/ за ред. І.Д.Звєрєвої. Київ, Сімферополь: Універсум, 2012. 536с.
- Лавриченко Н.М. Педагогіка соціалізації: європейські абриси. К., 2000, 444с.
- Плотніков П. Соціально-педагогічні основи соціалізації молоді промислового регіону. Д, 2004. 495с.
- Білецька С. Дитиноцентрована педагогіка. Теорія і практика західних країн, Х., 2008. 255с.
- Безпалько О. В. Організація соціально-педагогічної роботи з дітьми та учнівською молоддю в територіальній громаді: теоретико-методичні основи.К.: Наук. світ, 2006. 363с.
- Лукашевич М. П. Соціалізація. Виховні механізми і технології: навч.-метод, посібник, К.: ГІМН, 1998.112с.
- Соціальна педагогіка: навчальний посібник / за ред. А. И. Капської. К., 2000. 264 с.
- Куєвда В. Т. Теоретичні основи соціалізації особистості людини. Молодь і дозвілля. К., 1994.
- Москаленко В. Соціальна психологія. К.: Центр навчальної літератури, 2005. 624 с.
- Зозуляк-Случик Р. В. Основи соціалізації особистості: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Р. В. Зозуляк-Случик. Івано-Франківськ : НАІР,2015. 218 с.