Освітній менеджмент у початковій школі (А3 “Початкова освіта”)
Тип: На вибір студента
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 10 | 4 | Залік |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 10 | 16 | доцент Яремчук Н. Я. | ФПШМ-11 |
Практичні
| Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
| 10 | 16 | ФПШМ-11 | доцент Яремчук Н. Я. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Освітній менеджмент у початковій школі» є: розуміння особливостей освітнього менеджменту у початковій школі, оволодіння прикладними уміннями та навичками управлінської діяльності в освітній галузі.
Вивчення курсу передбачає ознайомлення студентів із особливостями організації освітнім процесом у НУШ; формування готовності до виконання управлінської діяльності в умовах освітньої іституції; розвиток умінь щодо реалізації функції освітнього менеджменту (планування, організація, мотивація, котроль; інформаційно-аналітична, планово-прогностична, координа-ція, облік, прийняття рішень); розуміння специфіки організації освітнього середовища у ЗСО у відповідності до вимог якості освіти та оволодіння відповідними управлінськими інструментами; усвідомлення провідних чинників освітнього менеджерського практикуму. Програма навчальної дисципліни складається з 2 змістових модулів:
1. Освітній менеджмент у початковій школі: теоретико-методологічні засади.
2. Технології освітнього менеджменту та система якості освіти у початковій школі.
У першому модулі студенти розглядають особливості освітнього менеджменту у контексті історико-правових, компаративіських та інноваційних аспектів; організаційно-функціональні засади управлінської діяльності в умовах НУШ; характеристики управлінської та організаційної культури сучасного педагога початкової школи. У другому модулі виокремлено головні технологічні та інструментальні чинники, що забезпечують функціональність освітнього середовища та системи якості освітнього процесу у початковій школі.
Рекомендована література
Базова
1. Андросюк, В. М. Педагогічний менеджмент і психодидактика: навч. посібник. Тернопільський національний економічний ун-т. Тернопіль: Економічна думка, 2018. 216 с.
2. Дарманська, І., Дарманський, С., Дичаківський О., Сівак, Н. Освітній менеджмент: навч. посіб. Хмельницький: ХГПА, 2021. 200 с
3. Коберник О. М., Гагарін М.І. Менеджмент в освіті: Навч. посіб. 3 вид. Умань : ВПЦ «Візаві», 2017. 242 с
4.Мармаза, О. І. Менеджмент освітньої організації. Харків: ТОВ «Щедра садиба», 2017. 126 с
5. Мартинець, Л. А. Управлінська діяльність керівника навчального закладу: навчальний посібник. Вінниця, 2018. 196 с.
6. Менеджмент в освіті : підручник / за ред. проф. В. В. Крижка ; авт. кол. : Василь Крижко, Валерій Радул, Сергій Клепко, Григорій Луценко, Ольга Старокожко, Сергій Немченко, Юлія Кондратенко. Київ : Освіта України, 2020. 465 с.
7. Черненко, Н. М. Ризик-менеджмент у закладах освіти: навчальний посібник. Серія «Управління закладом освіти». Вид.: Університет К. Д. Ушинського, 2020. 116 с.
Додаткова
1. Бобровський М.В., Горбачов С.І., Заплотинська О.О. Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти. Київ. Державна служба якості освіти. 2019. 240 с
2. Козирєва О.В., Зоідзе Д.Р. Техніка адміністративної діяльності: навчальний посібник. Харків: Видавництво Іванченка, 2021. 197 с.
3. Найдьонов І.М. Основи освітянського менеджменту: навч. посіб. Київ: ДП «Вид. дім «Персонал», Ч. 2. 2019. 270 с.
4. Освтній менеджмент: успіші практики й виклики в контексті розбудови НУШ /Матеріали Міжрегіональної науково-практичної інтернет-конференції. Полтава, 19 квітня 2023 року : за заг. ред. С.В. Королюк, О.В. Касьянової. Полтава : ПАНО, 2023. 94 с.
5. Прищак М.Д. Психологія управління в організації: навчальний посібник. Вінниця, 2016. 150 с.
6. Управління закладом освіти: підручник для здобувачів другого рівня вищої освіти педагогічних університетів / С.Г. Немченко, В.В. Крижко, І.Ф. Шумілова, О.М. Старокожко, О.Б. Голік. Бердянськ: БДПУ, 2020. 603 c.
7. Якість вищої освіти: теорія і практика: навчально-методичний посібник / за наук. ред. А. Василюк, М. Дей; кол. авторів: А. Василюк, М. Дей, В. Базелюк (та ін.]; НАПН України, Університет менеджменту освіти. Київ; Ніжин: Видавець ПП Лисенко М. М., 2019. 176 с
Інформаційні ресурси в Інтернеті
1. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556- VII [Електронний ресурс] / Інформаційно-аналітичний портал про вищу освіту в Україні та за кордоном. Режим доступу: http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayinypro-vyschu-osvitu
2. Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста»» від 23.12.2020р. №2736 [Електронний ресурс] Режим доступу: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/Nakaz_2736.pdf
3. Офіційний сайт Міністерства освіти і науки України : вебсайт. URL: http://www.mon.gov.ua.
4. Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: 6. www.dnpb.gov.ua 5. Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського: режим доступу: http://nbuv.gov.ua
6.Всеосвіта. URL : https://vseosvita.ua/news/200-storinok-pronus-2302.html
7. Електронні підручники для Нової української школи. URL : https://lib.imzo.gov.ua/handle/123456789/810
8. Нова українська школа. URL : http://nus.org.ua//