Педагогічна етика й естетика (013 Початкова освіта)

Тип: Нормативний

Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
73Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
724доцент Субашкевич І. Р.ФПШ-43

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
724ФПШ-43доцент Субашкевич І. Р.

Опис курсу

Дисципліна «Педагогічна етика й естетика» є нормативною дисципліною з спеціальності 013 «Початкова освіта» для освітньо-професійної програми «Початкова освіта», яка викладається в 7 семестрі в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Курс «Педагогічна етика й естетика» призначено для студентів четвертого курсу спеціальності 013 «Початкова освіта». Він спрямований на формування у майбутніх педагогів системи морально-етичних та естетичних цінностей, необхідних для ефективної професійної діяльності. Дисципліна розглядає теоретичні основи педагогічної етики як науки про мораль у педагогічній сфері, принципи та категорії професійної моралі, а також значення педагогічної естетики для виховання культури спілкування, зовнішнього вигляду, поведінки та створення гармонійного освітнього середовища.

У процесі вивчення дисципліни студенти ознайомлюються з основними поняттями етики та естетики, аналізують моральні дилеми педагогічної практики, навчаються застосовувати принципи гуманізму, справедливості, відповідальності й педагогічного такту у професійних взаєминах. Особлива увага приділяється формуванню педагогічного авторитету, розвитку культури педагогічного спілкування та вихованню естетичної чутливості.

Мета курсу: формування у майбутніх педагогів системи морально-етичних і естетичних знань, умінь та ціннісних орієнтацій, необхідних для професійної діяльності вчителя. Курс покликаний розвинути у студентів здатність усвідомлювати етичні норми педагогічної професії, дотримуватися принципів гуманізму, справедливості та відповідальності у взаємодії з учнями, батьками й колегами, а також виховувати естетичний смак, культуру спілкування та поведінки.

Очікувані результати навчання:

Інтегральна компетентність:

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів соціальної роботи і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

 

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК-2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК-5. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК-8. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК-9. Здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня.

 

Фахові компетентності спеціальності (ФК):

ФК-12. Здатність доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення, власний досвід та аргументувати їх на засадах партнерської взаємодії в умовах початкової школи.

Програмні результати навчання (ПРН):

ПРН-1. Організовувати монологічну, діалогічну та полілогічну форми спілкування з молодшими школярами, іншими учасниками освітнього процесу, представниками громади, поважаючи права людини та суспільні цінності; формувати судження, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти.

ПРН-2. Управляти складною професійною діяльністю та проєктами в умовах початкової школи, виробляти та ухвалювати рішення в непередбачуваних робочих та навчальних контекстах.

ПРН-16. Використовувати основні техніки спілкування з дорослими людьми, різні форми та засоби комунікації з батьками, колегами, іншими фахівцями з метою підтримки здобувачів у освітньому процесі початкової школи, керувати педагогічним і професійним розвитком осіб та груп.

Рекомендована література

Базова

  1. Васильєва Н. В. Педагогічна етика : підручник / Н. В. Васильєва – Київ : Центр учбової літератури, 2020. – 320 с.
  2. Основи педагогічної майстерності та етика викладача вищої школи : підручник для студентів вищих навчальних закладів / В.М.Теслюк, І.В. Зайченко, А.А. Каленський. Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. – 484 с.
  3. Професійна та педагогічна етика : навчально-методичний посібник / О.О.Базалук, О.П.Кравченко, Л.М.Харченко. Переяслав-Хмельницький (Київ.обл.) : «Видавництво КСВ», 2019. 85 с.
  4. Субашкевич І. Р. Формування медіаосвіченості студентської молоді: монографія / І. Р. Субашкевич. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. – 249 с.

Допоміжна

  1. Професійна і прикладна етика: навчальний посібник / [Аболіна Т.Г., Василькевич Я.З., Заболотна В.О., Коцур В.П., Рик С.М., Рогожа М.М.]; за заг. ред. Коцура В.П. Препринт. Переяслав-Хмельницький, 2016. 314 с.
  2. Субашкевич І. Р. Методичні вказівки до практичних занять з курсу «Психологія особистості» / І.Р. Субашкевич – Львів : Друкарня «Справи Кольпінга в Україні», 2021. – 20 с.
  3. Субашкевич І. Р. Особливості комунікативних здібностей студентів педагогічних спеціальностей [Електронний ресурс] / І. Р. Субашкевич, М. Б. Лущик // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Випуск №70, Том 4. – 2020. – С.135-139. – Режим доступу до ресурсу: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/index.php/archiv?id=124.

Інтернет-ресурси

  1. https://pidru4niki.com/1315091037299/psihologiya/psihologiya_simyi
  2. https://stud.com.ua/37655/psihologiya/diagnostika_diadne_vidnosin
  3. http://www.lsl.lviv.ua/index.php/uk/golovna2/ (Наукова бібліотека імені Стефаника)

Силабус: 2025-2026 н.р.

Завантажити силабус