Педагогіка (В5 ф-т культури і мистецтв)

Тип: Нормативний

Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
13Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
116доцент Заячківська Н. М.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116доцент Заячківська Н. М.

Опис курсу

Дисципліна «Педагогіка» передбачена для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої
освіти зі спеціальності В5 Музичне мистецтво для ОПП «Хорове диригування», яка
викладається в I семестрі в обсязі 3 кредити за Європейською Кредитно-Трансферною
Системою (ЄКТС).

Метою викладання навчальної дисципліни є формування у студентів знань, умінь організації
процесів навчання й виховання як педагогічної взаємодії з учнями, особистісного ставлення
до педагогічної діяльності.

Завдання курсу:

  • донести до студентів суспільне значення педагогічної діяльності;
  • ознайомити з основами історії педагогіки, дидактики, теорії виховання та загальними
    засадами організації освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти;
  • сформувати вміння організовувати освітній процес та взаємодіяти з учнями;
  • сприяти виробленню компетентностей, необхідних для творчої педагогічної
    діяльності;
  • застосовувати набуті теоретичні знання та вміння під час проходження педагогічної
    практики.

У результаті вивчення курсу «Педагогіка» студент повинен
знати:
– сутність головних педагогічних категорій;
– методи науково-педагогічних досліджень;
– основні віхи історичного розвитку освіти в Україні та за кордоном;
– сутність, структуру та особливості освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти;
– критерії відбору змісту навчального матеріалу та основні джерела змісту освіти;
– традиційні та інтерактивні методи навчання;
– сучасні організаційно-методичні форми навчання учнів;
– критерії оцінювання діяльності педагога та учня;
– сутність, напрями, форми і методи виховання учнів;
– основи педагогічного спілкування;
вміти:
– застосовувати методи науково-педагогічного дослідження;
– аналізувати історичний досвід та сучасні тенденції розвитку освіти;
– аналізувати вікові особливості учнів;
– ставити навчальну мету, відбирати, структурувати зміст навчального матеріалу;
– розвивати інтерес учнів до навчального предмета;
– складати плани-конспекти різних типів навчальних занять;
– застосовувати різноманітні методи і прийоми організації виховного впливу на учнів;
– окреслювати структуру та складати план-конспект виховного заходу;
– аналізувати та знаходити вихід із різноманітних педагогічних ситуацій.

Рекомендована література

Основна

1. Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки. К., 2008.
2. Волкова Н.П. Педагогіка. Київ: Академвидав, 2012.
https://pedagogy.lnu.edu.ua/departments/pedagogika/library/volkova.pdf
3. Зайченко І.В. Педагогіка. Київ, 2016.
https://westudents.com.ua/knigi/344-pedagogka-zaychenko-B.html
4. Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання: Навч. посіб. К., 2005.
5. Поясок Т.Б., Беспарточна О.І. Педагогіка : навчальний посібник. Кременчук, 2024.
6. Фіцула М. Педагогіка. К., 2006.

Допоміжна

7. Біляковська О.О. Дидактика середньої школи: Текст лекцій і завдань для самоконтролю та контролю. – Львів, 2011.
8. Бойко А.М., Бардінова В.Д., Гриньова М.В., та ін. Персоналії в історії національної педагогіки. 22 видатних українських педагоги: Підручник / За заг. ред. А.М.Бойка. К., 2004.
9. Ващенко Г. Виховний ідеал. Полтава, 1994.
10. Дольто Франсуаза. Боротьба за дитину. Як уникнути стереотипів і штампів виховання. Харків. 2018.
11. Енциклопедія освіти / Ред. В.Г. Кремень. К, 2008.
12. Зайченко І.В. Історія педагогіки. У двох книгах. К., 2010.
13.  Заячківська Н. М. Значення малої Батьківщини для формування патріотичних почуттів (на прикладі творчості Василя Сухомлинського)  / Edukacyjny wymiar miejsca i przestrzeni // Rozwój polskiej i ukraińskiej teorii i praktyki pedagogicznej na przestrzeni XIX-XXI wieku, t. 9, pod redakcją Anna Haratyk i Nadiya Zayachkivska. – Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2021. – S. 127-137.
14. Заячківська Н. Педагогіка: збірник тестів: навч.-метод. посіб. Львів, 2011.
15. Історія зарубіжної педагогіки: конспект лекцій / Упорядники Л.М.Маляр, М.І.Кухта. Ужгород, 2020.
16. Ковальчук О., Когут С. Основи психології та педагогіки. Львів, 2009.
17. Костюк Г. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. К., 1989.
18. Микитась В. Давньоукраїнські студенти і професори. К., 1994
19. І. Мищишин. Форми організації навчання у середній школі. Текст лекції. Львів, 2004.
20. Нагачевська З.І. Педагогіка : навч.-метод. посіб. для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності . Івано-Франківськ, 2020.
21. Пащенко М. І., Красноштан І.В. Педагогіка: навч. посібник. Київ, 2019.
22. Пєтков С.В., Коломоєць С., Притула О. Патріотичне виховання: Теорія і практика, 2021.
23. Радевич-Винницький Я. Етикет і культура спілкування. Львів, 2001.
24. Сікорський П.І. Нова педагогіка. Львів, 2021.
25. Скільський Д. Історія української педагогіки. Ілюстрований навчальний посібник. Тернопіль, 2012.
26. Спілкування в педагогічному процесі: навчальний посібник / Гарькавець С.О., Волченко Л.П. Житомир, 2021.
URL: http://barna-consult.com/navchalno-metodychni-posibnyky-dlya-pedagogichnyh-pratsivnykiv/
27. Сявавко Є. І. Українська етнопедагогіка. Львів, 2002.
28. Їржі Томан. Мистецтво говорити. К., 1989.
29. Хорова творчість та освіта: осмислення традицій, опанування новацій : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 22 травня – 2 липня 2023 року. Одеса, 2023.
30. Turchyn I., Smolikevych N., Zayachkivska N. The Development of Critical Thinking in Ukrainian Educational System using Paulo Freire’s Ideas. Educational Practice and Theory. Vol. 44, No. 2. 2021. P. 27-43.

Інтернет-ресурси:

  • Про освіту: Закон України від 01.01.2021 № 2145-VIII. URL:
    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.
  • Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL:
    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20.
  • Концепція Нової української школи. URL:
    https://osvita.ua/doc/files/news/520/52062/new-school.pdf.
  • http://studentam.net.ua/content/view/2233/97/.