Педагогіка вищої школи
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 32 | доцент Караманов О. В. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | доцент Караманов О. В. |
Опис курсу
У результаті вивчення курсу студенти повинні:
знати:
- Методи науково-педагогічних досліджень у вищій школі;
- Особливості організації навчального процесу у вищому навчальному закладі;
- Систему вищої педагогічної освіти України та зарубіжних країн;
- Основні тенденції розвитку сучасної світової освіти;
- Сучасні моделі, технології, організаційно-методичні форми навчання студентів;
- Зміст і завдання процесу виховання студентської молоді;
- Сучасні світові тенденції розвитку освіти;
- Сутність педагогічної діяльності, її особливості;
- Зміст, методи, форми й засоби навчання;
- Сутність процесу виховання студентів, шляхи розвитку студентської групи;
- Особливості педагогічного спілкування, його стилі, параметри та рівні;
вміти:
- Застосовувати методи навчання у практичній діяльності й розвивати комунікативні здібності;
- Розвивати інтерес студентів до змісту навчального матеріалу за обраним фахом;
- Визначати , планувати структури змісту навчального заняття;
- Самостійно проводити лекційні, практично-семінарські заняття на основі застосування сучасних освітніх технологій;
- Планувати й організовувати самостійну діяльність студентів;
- Застосовувати у процесі спілкування зі студентами принципи безперервної освіти, інклюзивного навчання та сучасної філософії освіти;
- Діагностувати власні здібності та здібності одногрупників до навчальної діяльності;
- Вивчати результати власної навчальної діяльності, здійснювати його корекцію;
- Аналізувати різноманітні педагогічні ситуації.
Рекомендована література
- Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи. Курс лекцій: модульне навчання / Навч. посібник. – К., 1993;
- Балицкая Н. Н. Формирование самоидентичности у будущих педагогов в процессе профессиональной поготовки // Постметодика. – 2002. № 7-8;
- Бутенко Н. Комунікативна майстерність викладача. – К., 2005;
- Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: підручник за рейтингово-модульною системою навчання. – К., 2006.
- Гладуш В. А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. / В. А. Гладуш, Г. І. Лисенко – Дніпропетровськ, 2014.
- Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології. Навчальний посібник. – К., 2004;
- Ковальчук Л., Ковальчук О. Система освіти зарубіжних країн. – Львів, 2003;
- Корсак К. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів. – К., 1997;
- Клепко С. Модернізаційні процеси в сучасній освіті. – К., 2008;
- Кнодель Л. В. Педагогіка вищої школи: посіб. для магістрів. – К.: Вид. ПАЛИВОДА А. В., 2008;
- Кравець В. П. Зарубіжна школа і педагогіка ХХ ст. – Тернопіль, 1996;
- Крушельницька О.В. Методологія та організація наукових досліджень: Навч. посібник. – К.: Кондор, 2003.
- Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник. – К., 2005.
- Лекції з педагогіки вищої школи: Навч. посібник / За ред. В. І. Лозової. – Харків, 2006.
- Лозинська Н. Б. Адаптація студентів до навчання в університеті та випускників до педагогічної діяльності. – Львів, 2008.
- Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К., 2009;
- П’ятакова Г. П., Заячківська Н. М. Сучасні педагогічні технології та методика застосування їх у вищій школі: Навч.-метод. посібник. – Львів, 2003;
- Педагогіка вищої школи: Навч. посібник / За ред. З. Курлянд. – К., 2005.
- Педагогіка вищої школи: Навч. посібник / За ред. І. О. Бартенєвої. – Одеса., 2002.
- Педагогіка для громадянського суспільства / За ред. д-ра пед. наук Т.С.Кошманової. – Львів, 2005;
- Салов В. О. Основи педагогіки вищої школи: Навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл. – Дніпропетровськ, 2003;
- Сбруєва А. Порівняльна педагогіка. – Суми, 2005;
- Сікорський П. І. Кредитно-модульна технологія навчання. – К., 2004.
- Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. – К., 2005.
- Сухорський С. Освіта закордоння. – Львів, 1995;
- Туркот Т.І., Коновал О.А. Педагогіка та психологія вищої школи: навчальний посібник. – Херсон, 2013.
- Фініков Т. Сучасна вища освіта: світові тенденції і Україна. – К., 2002;
- Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи. – К., 2006.
- Чернілевський Д. В. Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посібник. – Вінниця, 2006.
- 30. Щербань П. М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах. – К., 2004.