Педагогіка вищої школи (024, 025, 029 ф-т культури і мистецтв)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 16 | доцент П'ятакова Г. П. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | доцент П'ятакова Г. П. | |
Опис курсу
Навчальна дисципліна «Педагогіка вищої школи» призначена для магістрантів 1 курсу
за напрямом підготовки 029 інформаційна, бібліотечна та архівна справа;024
хореографія; 025 музичне мистецтво; сценічне мистецтво.
Курс ознайомлює магістрантів з основами педагогіки та дидактики вищої школи; зі
змістом та функціями професійно-педагогічної діяльності викладача, сутнісними
характеристиками його професіограми. У процесі лекційного курсу, проведення
практично-семінарських занять магістранти з допомогою викладачів оволодіють
методами наукового пізнання, ознайомляться з логікою освітнього процесу у вищій
школі, здобудуть досвід аналізувати цей процес, передбачати його подальший розвиток,
проводити мікровикладання в умовах дистанційної освіти, що сприятиме формуванню
професійних компетентностей викладача вищої школи.
Рекомендована література
Базова
1.Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи. Історія. Теорія. Курс лекцій: модульне
навчання : навч. посіб./ А. М. Алексюк. Київ : ІСДО, 1993.
2.Біляковська О.О. Дидактика вищої школи: навч. посіб. / О.О. Біляковська, І.Я.
Мищишин, С.Б. Цюра. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2013.
3.Дроздова І.П. Навчальний посібник із курсу “Методика викладання, педагогіка та
психологія вищої освіти”/ І.П.Дроздова. – Харків: ХНАМГ, 2008.
4.Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. / А.І.Кузьмінський. Київ:
Знання, 2011.
5.Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи: підручник / В.Л. Ортинський. Львів:
Видавництво Львівської політехніки, 2017.
6. Педагогіка вищої школи»/ уклад. А.В. Лисенко. – Полтава: ПолтНТУ, 2018. URL:
https://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/5297/1/posibnuk finalredaktor.pdf
7. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. Одеса: ПДПУ імені К.Д.
Ушинського, 2002.
8.П’ятакова Г. П. Тенденції дидактичної підготовки магістрів філологів в університетах
країн Вишеградської групи: монографія. Львів: Видав. центр ЛНУ ім. Івана Франка,
2020. 496 с.
9.Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник. Київ, 2006.
10.Чернілевський Д.В. Педагогіка та психологія вищої школи / Д.В. Чернілевський, В.І.
Томчук. Вінниця: Вінницький соціально-економічний інститут Університету Україна,
2006.
11.Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької
діяльності: Підручник. Київ, 2006.
Допоміжна
1.Андрущенко В. Основні тенденції розвитку вищої освіти на рубежі століть / В.
Андрущенко. Вища освіта України. 2001. – № 1. – С 11–17.
2.Галузинський В.М., Євтух М.Б. Педагогіка: теорія та історія / В.М. Галузинський,
М.Б. Євтух. Київ, 1995.
3.Ващенко Г. Вибрані педагогічні твори / Г. Ващенко. Львів, 1997.
4.Ващенко Г. Виховний ідеал / Г. Ващенко. Полтава, 1993.
5.Ващенко Г. Загальні методи навчання / Г. Ващенко. Київ, 1997.
6.Ідея університету : антологія. Львів, 2002.
7.Корсак К. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і
дипломів/ К. Корсак. Київ, 1997.
8.Кремень В.Г. Філософія освіти XXI століття. Освіта України. 2002. – 28 грудня
9.Малафіїк І. В. Дидактика новітньої школи: Навч. посібник. Київ: Видавн. дім
“Слово”, 2015.
10.Мещанінов О.П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні / О. П.
Мещанінов. Монографія. Миколаїв, 2005.
11.Пєхота О.М. Освітні технології / О. М. Пєхота. Київ, 2001.
12.П’ятакова Г.П. Технологія інтерактивного навчання у вищій школі : навчально –
метод. посібник / Г. П. П’ятакова. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2008.
13.Сайт Львівського національного університету імені Івана Франка. Стратегія
2021–2025 URL: https://lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/ strategy-2021-
2025.pdf.
14.Савельєв В. П. Вища освіта України у проблемній ситуації ХХІ ст.: соціологічний
аналіз. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – Серія
“Соціологія. Психологія. Педагогіка”. – Вища освіта України – Додаток 4, том ІІ (14). –
2009.– Тематичний випуск №3 “Вища освіта України у контексті інтеґрації до
європейського освітнього простору”. – С. 6–12.
15.Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Освітні системи країн Європейського Союзу:
загальна характеристика: навчальний посібник / С.О. Сисоєва, Т.Є. Кристопчук;
Київський університет імені Бориса Грінченка. – Рівне: Овід, 2012. – 352 c.
16.Сова М О. Проблеми розвитку вищої освіти України в контексті євроінтеґрації.
Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – Серія
“Соціологія. Психологія. Педагогіка”. Вища освіта України. – Додаток 4, том ІІ (14) –
2009 р.– Тематичний випуск №3 “Вища освіта України у контексті інтеґрації до
європейського освітнього простору”. – С. 113–117.
17.Філософія освіти ХХІ століття: проблеми і перспективи: Методол. семінар, 22
листопада 2000 р. Зб. наук. праць. Вип. 3 / За заг. ред. В. Андрущенка. Київ: Знання,
2000.
Законодавчі документи про освіту
1.Концепція організації підготовки магістрів в Україні за спеціальностями та освітніми
програмами. URL: https://pon.org.ua/socialny-zahyst/studentski-pytannja/414-zatverdzheno-
koncepciju-organizaciyi-pidgotovki.html .
2. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Національної рамки
кваліфікацій». URL: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF/paran12 .
3.Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 №1556-VII. URL:
http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
4.Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № № 2145-VIII. URL:
http://osvita.ua/legislation/law/2231/list/1.
5.Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими
здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти: постанова Кабінету Міністрів
України від 7 липня 2021 р. № 762. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/762-2021-
%D0%BF#Text