Прийоми ефективної комунікації
Тип: На вибір ВУЗу
Кафедра: спеціальної освіти
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 32 | доцент Сікорська Л. Б. | ФПЛ-31, ФПЛ-31з, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 32 | ФПЛ-31 | доцент Сікорська Л. Б. |
ФПЛ-31з | доцент Сікорська Л. Б. |
Опис курсу
Мета. Засвоєння студентами знань про прийоми ефективної комунікації, їх різновиди, а також особливості застосування для осіб з ТПМ та порушеним інтелектом. Отримання певного власного досвіду і соціально-психологічного тренінгу і тренінгу сензитивності, усвідомлення та відчуття закономірностей функціонування людської психіки і набуття навичок активно взаємодіяти та впливати на психіку іншої особистості, враховуючи її потенційні, вікові та індивідуальні психологічні особливості, особливості мовленнєвого порушення, прогнозувати її поведінку та вчинки тощо. Розкриття особливостей ейективної комунікації та її застосування для осіб з порушеннями інтелекту та мовлення.
Рекомендована література
Прийоми ефективної комунікації_Силабус_23
Основна література
1. Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості. – Харків. ‑ 1996. 2. Особливості комунікативної діяльності дітей старшого дошкільного віку з системними порушеннями мовлення. І. В. Мартиненко – 2016. 3. КоноплястаС.Ю. Логопсихологія: [навч. посіб.] / С.Ю.Конопляста, Т.В.Сак; за ред. М.К.Шеремет. – К.: Знання, 2009. –293с. 4. БацевичФ.С. Основи комунікативної лінгвістики: Підручник /Ф.С.Бацевич. –К.: Видавн. центр «Академія», 2004. –344с. (Альма-матер) 5. Бабич Н.М. Пошук нових шляхів формування комунікативних навичок у дітей старшого дошкільного віку з порушеннями зору та інтелекту / Н.М.Бабич / Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: зб. наук. праць: Вип.9 / За ред. В.В.Засенка, А.А.Колупаєвої. –К.:ТОВ «Поліграф плюс», 2015. –С.8–13. 6. ПіроженкоТ.О. Комунікативно-мовленнєвий розвиток дитини: Монографія: ТОВ “Нора-прінт”, 2002. –309 с. 7. БогушА.М. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи [Текст]: навч.-метод. посіб. / А.М.Богуш, Н.І.Луцан. –К.: Слово, 2008. –256 8. Варзацька Л., Кратасюк Л. Інтерактивні методи навчання: лінгводидактичні засади. Дивослово. 2005. № 2. С. 5 – 19. 9. Сікорська Л.Б. Джерела набуття комунікативної компетентності. Перший всеукраїнський конгрес із соціальної психології «соціально-психологічна наука третього тисячоліття: досвід, виклики, перспективи». 18 – 20 жовтня 2010 року в місті Києві. «Соціально-психологічна наука третього тисячоліття: досвід, виклики, перспективи» [Електронний ресурс]. 10. Сікорська Л.Б. Комунікація, як одна з найважливіших сторін людського буття //Психологія комунікації і впливу в управлінській діяльності. Збірник тез круглого столу: 28 січня 2010 року. ‑ Львів: ВЦ ЛьвДУВС, 2010. – 194 с. С. 161 – 164. 11. Корніяка О.М., Сікорська Л.Б., Гомонюк В.О. Розвиток комунікативної компетентності фахівця на етапі професійної адаптації // Актуальні проблеми психології. – Т.V: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. / За ред. Максименка С.Д. Київ. ДПІ Інформаційно-аналітичне агентство», 2010. – Вид.10. – 249 с. – С. 113 – 122. 12. Пентилюк М., Горошкіна О., Нікітіна А. Концептуальні засади комунікативної методики навчання української мови. Українська мова і література в школі. 2006. № 1. С. 3–7. Додаткова: 13. БогушА.М. Теоретичні й методологічні засади формування мовленнєвої компетенції дошкільника / А.М.Богуш // Педагогіка і психологія. –2000. –№1. – С. 5-10. 14. ГладченкоІ.В. Соціалізація дитини з обмеженими розумовими можливостями в сучасному освітньому вимірі 15. Василькевич Х.М., Козій М.В. Урок психологічного розвантаження в школі: Методичний посібник. – Львів: ЛДУ імені Івана Франка, 1999. – 43 с. 16. Васьківська С.В. Соціально-психологічний супровід клієнтів: Технологія ведення Консультативного діалогу. – К.: В. Главник, 2006. 15. Пентилюк М. І. Компетентнісний підхід до формування мовної особистості в євроінтеграційному контексті. Українська мова і література в школі. 2010. № 2. С. 2–5.
|
Матеріали
Завдання:
- сформувати в студентів уявлення про прийоми ефективної комунікації, сутність та основну проблематику як психотренігу, психологічного консультування, так і психологічної корекції як окремих видів психологічної практики, а також їх місце і роль в сучасній психологічній науці;
- сприяти засвоєнню знань основних технологій групової тренінгової роботи та набуття вмінь і навичок планування, підготовки та проведення тренінгових занять для осіб з ТПМ.
- розвинути навички встановлення контакту, партнерської взаємодії, візуальної психодіагностики, конструктивного підходу у вирішенні проблем соціальної взаємодії осіб з ТПМ, покращення, корекція та розвиток власної комунікативної компетентності у системі міжособистісних взаємин;
- ознайомити студентів зі специфікою застосування прийомів ефективної комунікації.