ПСИХОЛОГІЯ ЩАСТЯ

Тип: На вибір студента

Кафедра: спеціальної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
316доцент Сікорська Л. Б.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
316

Опис курсу

Курс розроблено таким чином, щоб надати учасникам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб стати більш резилієстентною особистістю, ефективним фахівцем, посилити конкурентноспроможність на ринку праці. Тому у курсі представлено як огляд наукових шкіл, так і їх погляди та концепції в галузі психології щастя.

Метою вивчення дисципліни «Психологія щастя» є отримання і засвоєння студентами знань в галузі психології щастя щодо закономірностей й механізмів функціонування людської психіки та організму, а також формування знань, умінь і навичок резилієстентності, стресостійкості, психологічного благополуччя та ефективної комунікації; сприяти мотивації пізнання себе студентами та ефективного оволодіння вибраною професією, розкриття своїх можливостей, адекватної їх оцінки, застосування та самовдосконалення; сприяння психологічному зростанню студентів. Виконуючи соціальне замовлення суспільства – підготовку кваліфікованих спеціалістів рівня «бакалавр», студент вищої школи-майбутній фахівець повинен відповідати певним суспільно-політичним, професійно-педагогічним і особистісним вимогам.

Завдання:

  • формування наукового світогляду студентів,
  • засвоєння студентами фундаментальних законів, принципів, основних ідей в контексті сучасної психологічної думки щодо психології щастя;
  • отримання знань та основних понять, на яких грунтується психологія щастя,
  • засвоєння знань про особливості емоційно-вольової сфери,
  • набуття теоретичних знань та практичних навичок, що розкривають сутність щастя на основі найновіших психологічних досліджень
  • засвоєння основних понять та наукових думок, на яких заснована наука про щастя людини.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Гілберт Даніель. Спотикаючись об щастя. Позитивна психологія. / https://www.yakaboo.ua/ua/spotikajuchis-ob-schastja-pozitivna-psihologija.html
  2. Аргайл М. Психология счастья: пер. с англ. [Текст] / Майкл Аргайл. Общ. ред. и вступ. ст. М.В. Кларина.   М.: Прогресс. – 1990.   336 с. / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.klex.ru/2yg
  3. Кові Стівен Р. 7 звичок надзвичайно ефективних людей. / Стівен Р. Кові; пер. з англ. О. Любенко. – Харків: Книжковий клуб «Клуб сімейного дозвілля», 2012. – 384 с.
  4. Наугольник (Сікорська) Л.Б. Психологія стресу: підручник / Л.Б. Наугольник. – Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2015. – 324 с. (підручник) / [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/10/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F_%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83.pdf
  5. Пурій Р., Лущ У.Планування щасливого життя / Роман Пурій, Уляна Лущ. – Львів: Літопис, 2019. – 168 с.
  6. Татаркевич Владислав. «Про щастя та досконалість людини».
  7. Татаркевич В.О. О счастье и совершенстве человека [Текст]: пер. с польск. / В.О. Татаркевич. ‑ М.: Прогресс. ‑ 1981. ‑ 368 с.
  8. Титаренко Т.М. ЩАСТЯ, ЗДОРОВ’Я, БЛАГОПОЛУЧЧЯ: ДОСЯГНЕННЯ НЕДОСЯЖНОГО. / https://www.academia.edu/33498299/%D0%A9%D0%90%D0%A1%D0%A2%D0%AF_%D0%97%D0%94%D0%9E%D0%A0%D0%9E%D0%92%D0%AF_%D0%91%D0%9B%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%9F%D0%9E%D0%9B%D0%A3%D0%A7%D0%A7%D0%AF_%D0%94%D0%9E%D0%A1%D0%AF%D0%93%D0%9D%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF_%D0%9D%D0%95%D0%94%D0%9E%D0%A1%D0%AF%D0%96%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E
  9. Щепанський Віталій. Владислав Татаркевич і його Щастя. 22.01.2019.

Додаткова література:

  1. Арендт Х. Vita activa, или О деятельной жизни: Пер. с нем. и англ. В.В. Бибихина / Х. Арендт. Под ред. Д.М. Носова. СПб: Алетейя.      437 с.
  2. Болтівець С.І. Педагогічна психогігієна: теорія та методика: Монографія. ‑ К.: Редакція «Бюлетеня Вищої атестаційної комісії України», 2000. – 302 с.
  3. Браун-Галковська Марія. Домашня психологія: Подружжя, діти, родина / Пер. з польськ. З. Городенчук. – Львів: Свічадо, 2000. – 176 с.
  4. Зайва О. О. Особливості використання почуття гумору як ресурсу психологічного подолання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології» / О. О. Зайва. – Х., 2006. – 20 с
  5. Kozielecki I. Koncepсje psychologiezne czlowieka. Варшава, 1977.
  6. Клейнман П. Психологія 101: факти, теорія, статистика, тести й таке інше! / Пол Клейнман. [Переклад з англійської Юлії Кузьменко]. – Харків. – Видавництво: «Клуб свмейного дозвілля». – 2016. – 240 с.
  7. Маслоу Абрахам. Мотивация и личность. / Абрахам Маслоу. / Електронний ресурс]: Режим досупу: http://duhovniypoisk.com/psychology/maslou.php
  8. Наугольник (Сікорська) Л.Б., Бурбан Н.В. Особливості емоційних переживань у життєдіяльності студентської молоді / Л.Б. Наугольник, Н.В. Бурбан / Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна: збірник наукових праць / головний редактор В.В. Середа. – Львів: ЛьвДУВС, 2015. Вип. 2. – 276 с., С. 77 – 88. Фахова стаття http://journal.lvduvs.edu.ua/visnyky/nvsp/02_2015/15nlbzhsm.pdf
  9. Наугольник (Сікорська) Л.Б. Індивідуальні відмінності в реагуванні на стрес у представників студентської молоді / Л.Б. Наугольник / Психолого-педагогічні умови розвитку освітнього простору держави: кол. Монографія / за аг. ред. З. Ковальчук. – Львів: Ліга-Прес, 2015. – 620 с., С. 367 – 388.
  10. Наугольник (Сікорська) Л.Б. Особливості переживання кризи горя. Матеріали круглого столу «Проблеми особистості в освітньому просторі держави», 15 квітня 2014 р./ Львівський державний університет внутрішніх справ. – Львів: ЛьвДУВС, 2015. – 196 с., С. 158 – 162. (стаття)
  11. Наугольник (Сікорська) Л.Б. Психологічні особливості індивідуальних відмінностей в реагуванні на стрес. // Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції: «Актуальні питання сучасних педагогічних та психологічних наук» (21 – 22 березня 2014 р., м. Одеса). – Одеса: ГО «Південа фундація педагогіки», 2014. – 108 с., С. 27 – 30. (тези)
  12. Наугольник (Сікорська) Л.Б. Психологія стресу. Курс лекцій / Л.Б. Наугольник. – Львів: Ліга- Прес, 2013. – 130 с.
  13. Словник української мови та літератури: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%89%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8F
  14. Опихайло О.Б. Позитивні стилі гумору як показник оптимального функціонування особистості. Вісник ДНУ. Серія: Педагогіка і психологія, 2012, вип. 18, т. 20, No 9/1, С. 123 – 129.
  15. От мечты к открытию: Как стать ученым / Ганс Селье; пер. с англ. Н.И. Войскунской; общ. ред. М.Н. Кондрашовой, И.С. Хорола; послесл. М.Г. Ярошевского, И.С. Хорола. – М.: Прогресс, 1987. – 368 c.
  16. Окландер, Жарська. Особистість споживача./ https://pidru4niki.com/1067041263197/marketing/klasifikatsiya_potreb_myurreya
  17. Партико Т.Б. Загальна психологія: підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Т.Б. Партико. – К.: Видавничий Дім «Ін Юре», 2008. – 416 с. С. 127 – 153.
  18. ПЕРСОНОЛОГИЯ МЮРРЕЯ/ http://psylib.org.ua/books/holli01/txthtm
  19. Практикум з психології. Під ред. Г.Г. Бикової. – Львів: ВО «Виша школа», 1975. – 185 с.
  20. Психологія особистості: Словник-довідник / за редакцією П.П. Горностая, Т.М. Титаренко. – К.: Рута, 2001. – 320 с.
  21. Reykowski Janusz. Z zagadnień psychologii motywacji. – Wydawnictwa szkolne i pedagogiczne. – Warszawa. 1977. – 261 c.
  22. Розов В.І. Адаптивні антистресові психотехнології: Навч. посібн. – К.: Кондор, 2005. – 278 с.
  23. Савчин М. Якщо бажаєш щасливим бути. ‑ Дрогобич. 1994.
  24. Савчин М.В., Василенко Л.П. Вікова психологія: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2005. – 360 с. С. 192 – 205.
  25. Сельє Г. Стрес без дистресу. / Сельє Г. [Електронний ресурс]: Режим доступу:
    http://www.rulit.net/books/stress-bez-distressa-read-15443-1.html
  26. Сікорська Л.Б. Особливості відчуття щастя у похилому віці. / Л.Б. Сікорська / Соціальна адаптація людей літнього віку в сучасному суспільстві, ортобіоз та паліативна допомога із циклу: Психологічні складові сталого розвитку суспільства: пошук психологічного обґрунтування на виклики сучасності // Матеріали VІ науково-практичної конференції та форуму університетів третього віку (21-22 листопада 2019 року, м. Луцьк) / За заг. наук. ред. Ж.П. Вірної. – Луцьк: СНУ імені Лесі Українки, 2019. – 290 с. С.242 – 253 (Стаття)
  27. Сікорська Л.Б. Переживання щастя у похилому віці. / Л.Б. Сікорська. // «Соціальна допомога і соціальна робота: виклики сучасності»: збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Луцьк, 22 – 23 травня 2020 року). – Луцьк: ІВВ Луцького НТУ. – 2020. – 168 с. С. 109 – 114. (Стаття)
  28. Сікорська Л.Б. Радість і задоволення від життя у похилому віці. Особливості підготовки до смерті. / Л.Б. Сікорська. / Соціальна адаптація людей літнього віку в сучасному суспільстві та паліативна допомога із циклу: Психологічні складові сталого розвитку суспільства: пошук психологічного обгрунтування на виклики сучасності. // Матеріали V науково-практичної конференції та форуму університетів третього віку (19-21 грудня 2018 року. М. Луцьк) / За заг. наук. ред. Ж.П. Вірної. – Луцьк: СНУ імені Лесі Українки, 2019. – С. 192 – 196.
  29. Соціальні пріоритети ринку праці: методологія, практика, шляхи забезпечення / С. І. Бандур, Т. А. Заяць, В. В. Онікієнко та ін. – К.: РВПС України НАН України, 2001. – 261 с.
  30. Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості: у межах і за межами буденності / Т. М. – К.: Либідь, 2003. – 376 с.
  31. Туган-Барановский М.И. Психологические факторы общественного развития // Мир божий. – 1904. – С. 15 – 28.
  32. Цигульська Т.Ф. Загальна та прикладна психологія: як допомогти собі та іншим. Курс лекцій. Навчальний посібник. Рекомендовано Міністерством освіти України. / Київ. «Наукова думка». 2000. ‑ 191 с.
  33. Франкл. В. «Людина в пошуках справжнього сенсу. Психолог у концтаборі». / Віктор Еміль Франкл.
  34. Як стати щасливим? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://prolviv.com/blog/2017/09/25/iak-staty-shchaslyvym-10-

Матеріали

ЯК БУТИ ЩАСЛИВОЮ НАУКОВІ ЛАЙФХАКИ

Силабус:

Завантажити силабус

Силабус:

Завантажити силабус