Спецметодика навчання елементарних математичних уявлень та інформатики
Тип: На вибір студента
Кафедра: спеціальної освіти
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 28 | професор Островський І. П. | ФПЛ-41, ФПЛ-42, ФПЛ-41з |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 56 | ФПЛ-41 | професор Островський І. П. |
ФПЛ-42 | професор Островський І. П. | ||
ФПЛ-41з | професор Островський І. П. |
Опис курсу
Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Спецметодика формування елементарних математичних уявлень» складена відповідно до освітньої програми підготовки бакалавра галузі знань 01 Освіта /Педагогіка напряму підготовки спеціальність 016 Спеціальна освіта. Курс «Спецметодика навчання елементарних математичних уявлень». Призначено для бакалаврів четвертого року денної та заочної форми навчання. Вивчення даної дисципліни спрямовано на формування у студентів професійної компетентності, що передбачає вивчення спецметодики навчання елементарних математичних уявлень дошкільників з особливими освітніми потребами та оволодіння студентами компетентнісними та особистісно- зорієнтованими підходами формування у дітей математичних уявлень.
Рекомендована література
- Базовий компонент дошкільної освіти, наказ МОНУ №33 від 21.01.2021 р.
- Базова «Програма розвитку дітей дошкільного віку зі спектром аутистичних порушень», Рекомендовано Міністерством освіти і науки України, лист Міністерства освіти і науки України від 11.09.2013 № 1/11-13887) (співавтор Островська К.О.).– Київ, 2013. – 255 с.
Основна:
- Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. пос. – 3-є вид., перероб. і доп. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 336 с.
- Коваль Л.В., Скворцова С.О. Методика навчання математики: теорія і практика: Підручник для студентів [ 2-ге вид., допов. і переробл. ] – Харків: ЧП «Принт-Лідер», 2011. – 414 с
- Нова українська школа: методика навчання математики у 1–2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходів : навч.-метод. посіб. / Світлана Скворцова, Оксана Онопрієнко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2019. — 352 с.
- Скворцова С.О. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до навчання молодших школярів розв’язувати сюжетні математичні задачі: [монографія] / Світлана Олексіївна Скворцова, Яна Станіславівна Гаєвець. – Харків: «Ранок-НТ», 2013. – 332 с.
- Спеціальна методика викладання математики в допоміжній школі: Курс лекцій: Навчальний посібник / Упорядники О.В. Гаврилов, О.М. Ляшенко. – Хмельницький: ПП Пантюк С.Д., 2003. – 272 с.
- Тарасенкова Н. А. Організація навчально-виховного процесу в багатопрофільній школі : [монографія] / Н. А. Тарасенкова, І. А. Акуленко, І. В. Лов’янова, А. Й. Жгир, Б. Й. Окунєв та ін. – Черкаси : [б. в.], 2013. – 272 с.
- Щербакова Н.И. Методика формування елементарних математичних уявлень у дошкільників. -К.: Рад.школа, 1996 -239с.
Додаткова:
- Державний стандарт початкової освіти (Постанова КМУ №688 від 24 липня 2019 р. ) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text
- Перелік освітніх програм НУШ (1–4 класи). затверджені наказомМОН № 743 від 12 серпня 2022 року.
3.Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи / Стебна О.В., Соценко А.О. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 174с.
Інтернет – ресурси
1.Щербакова К. Й. Теорія і методика математичного розвитку. 2005. Євр. Університет.- 261с [Електронний ресурс] –Режим доступу:
http://umanpedcollege.at.ua/SR/DO/I/MFEMU/posibnik_metodika_formuvannja_elementarnikh_m atema.pdf
- С. Дендебера. Формування логіко-математичних уявлень дітей дошкільного віку. [Електронний ресурс] – Режим доступу:
http://nashaucheba.ru/docs/7/6273/conv_1/file1.pdf#page=61
3.Жигайло О. Підготовка до школи – один з найважливіших аспектів логіко- математичного розвитку дошкільника. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://youngestscientists.bl.ee/AQGS/2013_6-2/pedagogy/50-56.pd
Матеріали
Метою викладання навчальної дисципліни «Спецметодика формування елементарних математичних уявлень та інформатики» є оволодіння студентами теоретичними та практичними знаннями, методикою формування математичних уявлень у дітей з особливими освітніми потребами. Основними цілями вивчення дисципліни є:
– окреслити найважливіші проблеми теорії та спеціальної методики формування елементарних математичних уявлень у дітей з ООП;
– ознайомити з теоретичними та методичними основами організації спеціальної методики;
– допомогти студентам оволодіти системою гностичних, конструктивних, організаторських та комунікативних компетенцій у навчанні математики дітей з ООП;
– формувати уміння планувати та проводити заняття у ЗДО та уроки у початковій школі по формуванню елементарних математичних уявлень у дітей з ООП;
– вірно формувати математичні уявлення у дітей з ООП за допомогою отриманих знаннєвих компетенцій та практичних компетентностей;
– складати індивідуальні програми по формуванню елементарних математичних уявлень у дітей з ООП ;
– розробляти та виготовляти дидактичні засоби, що дають змогу індивідуалізувати завдання;
– здійснювати в процесі формування елементарних математичних уявлень освітні, виховні та корекційно-розвивальні завдання;
– моделювати і впроваджувати інтерактивні педагогічні технології в роботі із дітьми з ООП