Спецметодика навчання елементарних математичних уявлень та інформатики

Тип: На вибір студента

Кафедра: спеціальної освіти

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
728професор Островський І. П.ФПЛ-41, ФПЛ-42, ФПЛ-41з

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
756ФПЛ-41професор Островський І. П.
ФПЛ-42професор Островський І. П.
ФПЛ-41зпрофесор Островський І. П.

Опис курсу

Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Спецметодика формування елементарних математичних уявлень» складена відповідно до освітньої програми підготовки бакалавра галузі знань 01 Освіта /Педагогіка напряму підготовки спеціальність 016 Спеціальна освіта. Курс «Спецметодика навчання елементарних математичних уявлень». Призначено для бакалаврів четвертого року денної та заочної форми навчання. Вивчення даної дисципліни спрямовано на формування у студентів професійної компетентності, що передбачає вивчення спецметодики навчання елементарних математичних уявлень дошкільників з особливими освітніми потребами та оволодіння студентами компетентнісними та особистісно- зорієнтованими підходами формування у дітей математичних уявлень.

Рекомендована література

  1. Базовий компонент дошкільної освіти, наказ МОНУ №33 від 21.01.2021 р.
  2. Базова «Програма розвитку дітей дошкільного віку зі спектром аутистичних порушень», Рекомендовано Міністерством освіти і науки України, лист Міністерства освіти і науки України від 11.09.2013 № 1/11-13887) (співавтор Островська К.О.).– Київ, 2013. – 255 с.

Основна:

  1. Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. пос. – 3-є вид., перероб. і доп. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 336 с.
  2. Коваль Л.В., Скворцова С.О. Методика навчання математики: теорія і практика: Підручник для студентів [ 2-ге вид., допов. і переробл. ] – Харків: ЧП «Принт-Лідер», 2011. – 414 с
  3. Нова українська школа: методика навчання математики у 1–2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходів : навч.-метод. посіб. / Світлана Скворцова, Оксана Онопрієнко. — Харків : Вид-во «Ранок», 2019. — 352 с.
  4. Скворцова С.О. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до навчання молодших школярів розв’язувати сюжетні математичні задачі: [монографія] / Світлана Олексіївна Скворцова, Яна Станіславівна Гаєвець. – Харків: «Ранок-НТ», 2013. – 332 с.
  5. Спеціальна методика викладання математики в допоміжній школі: Курс лекцій: Навчальний посібник / Упорядники О.В. Гаврилов, О.М. Ляшенко. – Хмельницький: ПП Пантюк С.Д., 2003. – 272 с.
  6. Тарасенкова Н. А. Організація навчально-виховного процесу в багатопрофільній школі : [монографія] / Н. А. Тарасенкова, І. А. Акуленко, І. В. Лов’янова, А. Й. Жгир, Б. Й. Окунєв та ін. – Черкаси : [б. в.], 2013. – 272 с.
  7. Щербакова Н.И. Методика формування елементарних математичних уявлень у дошкільників. -К.: Рад.школа, 1996 -239с.

Додаткова:

  1. Державний стандарт початкової освіти (Постанова КМУ №688 від 24 липня 2019 р. ) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text
  2. Перелік освітніх програм НУШ (1–4 класи). затверджені наказомМОН № 743 від 12 серпня 2022 року.

3.Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи / Стебна О.В., Соценко А.О. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 174с.

Інтернет – ресурси

1.Щербакова К. Й. Теорія і методика математичного розвитку. 2005. Євр. Університет.- 261с [Електронний ресурс] –Режим доступу:

http://umanpedcollege.at.ua/SR/DO/I/MFEMU/posibnik_metodika_formuvannja_elementarnikh_m atema.pdf

  1. С. Дендебера. Формування логіко-математичних уявлень дітей дошкільного віку. [Електронний ресурс] – Режим доступу:

http://nashaucheba.ru/docs/7/6273/conv_1/file1.pdf#page=61

3.Жигайло О. Підготовка до школи – один з найважливіших аспектів логіко- математичного розвитку дошкільника. [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://youngestscientists.bl.ee/AQGS/2013_6-2/pedagogy/50-56.pd

Матеріали

Метою викладання навчальної дисципліни «Спецметодика формування елементарних математичних уявлень та інформатики» є оволодіння студентами теоретичними та практичними знаннями, методикою формування математичних уявлень у дітей з особливими освітніми потребами. Основними цілями вивчення дисципліни  є:

– окреслити найважливіші проблеми теорії та спеціальної методики формування елементарних математичних уявлень у дітей з ООП;

– ознайомити з теоретичними та методичними основами організації спеціальної методики;

– допомогти студентам оволодіти системою гностичних, конструктивних, організаторських та комунікативних компетенцій у навчанні математики дітей з ООП;

– формувати уміння планувати та проводити заняття у ЗДО та уроки у початковій школі по формуванню елементарних математичних уявлень у дітей з ООП;

– вірно формувати математичні уявлення у дітей з ООП за допомогою отриманих знаннєвих компетенцій та практичних компетентностей;

– складати індивідуальні програми по формуванню елементарних математичних уявлень у дітей з ООП ;

– розробляти та виготовляти дидактичні засоби, що дають змогу індивідуалізувати завдання;

– здійснювати в процесі формування елементарних математичних уявлень освітні, виховні та корекційно-розвивальні завдання;

– моделювати і впроваджувати інтерактивні педагогічні технології в роботі із дітьми з ООП

Силабус:

Завантажити силабус

Силабус:

Завантажити силабус