Спецметодика соціально-побутової орієнтації

Тип: Нормативний

Кафедра: спеціальної освіти

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
714Сайко Х. Я.ФПК-41

Опис курсу

Курс «Спецметодика соціально-побутової орієнтації» призначений для формування і розвитку у студентів – майбутніх фахівців компетенцій, необхідних для роботи з людьми із порушеннями у розвитку та формування у них навичок соціально-побутової орієнтації.
Мета курсу: розглянути загальні питання: проаналізувати особливості соціально-побутової орієнтації в осіб із порушеннями у розвитку  різних нозологій. Сформувати вміння складати та оцінювати корекційні програми з урахуванням віку та структури дефекту, проводити  тренінги із соціально-побутової орієнтації із використанням сучасних методик.

Рекомендована література

  1. Методика діагностики відхилень у розумовому розвитку молодших школярів та старших дошкільників / Стадненко Н.М., Ілляшенко Т.Д., Борщевська Л.В., Обухівська А.Г. – Кам’янець-Подільський: Абетка, 1998.
  2. Островська К. О. Аутизм: проблеми психологічної допомоги. Навчальний посібник, 2006. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка. – 110 с.
  3. Островська К. О.Особливості профорієнтації підлітків з аутизмом/ К. О. Островська, І. П. Островський, Х. Я. Сайко // Проблеми сучасної психології. – 2018. – Вип. 39. – С. 206-220.
  4. 4. Островська К.О. Психологічні основи формування соціальних компетентностей дітей з аутистичними порушеннями: Дис. на здобуття наук. ст. доктора пс. наук, Київ, 2013. – 465 с.
  5. 5. Синьов В. М. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка: підручник. — Частина І. Загальні основи корекційної психопедагогіки (олігофренопедагогіки). – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – 238с.
  6. 6. Синьов В.М. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка: підручник. — Частина 2. Навчання і виховання дітей. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2009. – 224 с.
  7. Синьова, Є. П. Тифлопсихологія. Психологічні особливості людей з глибокими порушеннями зору : підручник / Є. П. Синьова. – К. : “Знання”, 2008. – 365 с.
  8. Технології психічної інтеграції дітей з аутизмом: у 2–х т. / за ред. В. Бондаря, В. Засенка, В. Тарасун.– Т. І: Формування передумов навчально-пізнавальної діяльності у дітей з аутизмом. – К.: [б. в.], 2006. – 273 с.
  9. Шеремет М.К. Основні тенденції модернізації підготовки корекційних педагогів в умовах реформування освітньої галузі /М.К. Шеремет// науково-методичний журнал «Логопедія» №1 2011. С.3-5.
  10. Шеремет М. К Проблеми та перспективи спеціальної освіти: // 36. наук. Пр. Кам’янець-Подільського державного університету: серія соціально-педагогічна; випуск 7 / За ред. О. В. Гаврилова, В. І. Співака. – Кам’янець-Подільський: ПП Мошинський В. С, 2007. – С. 101 – 103.
  11. Шульженко Д. І. Підготовка вчителів загальноосвітніх закладів до конструювання роботи з аутичними дітьми / Д. І. Шульженко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: наук.-метод. зб. / за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – К.: Наук. світ, 2005. – Вип. 6. – С. 228–231.
  12. Bauman S., Margaret L., Thomas L. Kemper В. The Neurobiology of Autism / S. Bauman, L. Margaret, L. Thomas Kemper В. – Baltimore, Md.: Johns Hopkins University Press, 2005.
  13. Dawson G. “The role of abnormal hemispheric specialization in autism” / G. Dawson, E. Schopler, G. Mesibov // Neurobiological issues in autism Plenum Press. – 1987.  – № 12 – 399 с.

Силабус:

Завантажити силабус