STREAM- освіта у системі дошкільної освіти

Тип: На вибір студента

Кафедра: початкової та дошкільної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
56Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
532доцент Джура Н. М.ФПД-31, ФПД-32, ФПД-31 (з)

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
532ФПД-31доцент Джура Н. М.
ФПД-32Денисяк  . В.

Опис курсу

Дисципліна «STREAM-освіта в системі дошкільної освіти» призначена для студентів 3 курсу денної і заочної форми здобуття освіти.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дітей дошкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт», а також методи й практики спеціально організованої діяльності, пов’язані з реалізацією альтернативної програми, форми презентації пізнавальної інформації за альтернативною програмою

Рекомендована література

Основна література

1.      STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт : альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку  / автор. колектив ; наук. керівник К. Л. Крутій. – Запоріжжя :  ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2020. – 148.

2.      SТEM/STEAM-освіта: від теорії до практики: методичний посібник / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, Г. В. Онопченко, О. В. Онопченко, І. М. Шевченко. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2023. – 121 с.  SТEM/STEAM-освіта: від теорії до практики: методичний посібник – Електронна бібліотека НАПН України

3.      Упровадження STEM-освіти в умовах інтеграції формальної і неформальної освіти обдарованих учнів: методичні рекомендації / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, І. А. Сліпухіна, Г. В. Онопченко, О. В. Онопченко. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2019. – 80 с. https://lib.iitta.gov.ua/718661/

4.      Основи наукових досліджень: робочий зошит / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, Г. В. Онопченко, О. В. Онопченко. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 72 с. https://lib.iitta.gov.ua/728919/

5.      Розроблення та реалізація освітніх програм спеціалізованої освіти наукового спрямування : методичні рекомендації / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, І. А. Сліпухіна, Л. В. Горбань. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 68 с. Розроблення та реалізація освітніх програм спеціалізованої освіти наукового спрямування

6.      Базовий компонент дошкільної освіти. (Державний стандарт дошкільної освіти). Нова редакція. 2021. URL: https://ezavdnz.mcfr.ua/book?bid=37876 (дата звернення:18.07.2023).

7.      Концепція освіти дітей раннього та дошкільного віку / Національна академія педагогічних наук України. Київ, 2020. 44 с.

8.      Крутій К., Грицишина І. STREAM- освіта дошкільників // Дошкільне виховання, 2016 № 1.

9.      Концепція  альтернативної  програми формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» (Автор концепції — професор Катерина Крутій) / https://lips.in.ua/product/stream-osvita-abo-stezhinki-u-vsesvit-alte-3/

10.   Кравчук Н. П., Зброй В. В. Використання елементів STREAM-освіти в роботі з обдарованими дітьми старшого дошкільного віку. Педагогіка формування  творчої  особистості  у  вищій  і  загальноосвітній  школах.  2023.  № 86. С. 61-65. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2023.86.10.

11.   Куницька Я. Ю. ЛЕГО-конструювання, як компонент STREAM-освіти. Дошкільна освіта: проблеми, пошуки, інновації : збірник наукових і навчально-методичних праць. Вип. 10 / за заг. ред. О. В. Ковшар, К. Є. Суяти-нової. Кривий Ріг : КДПУ, 2022. С. 151-155.

12.   Сокиринська Н. Д. Сучасна освітня технологія STREAM-освіта: здійснення міжпредметної інтеграції у закладі дошкільної освіти (в рамках роботи міської школи молодого майстра (вихователі ЗДО, ІІ-й рік роботи)). 2022. 27 с.

Допоміжна література

13.   Крутій К.,  Едьютейнмент: навчання як розвага // Дошкільне виховання, 2017 № 1.

14.   Стеценко І. STREAM-освіта: техніка + мистецтво // Дошкільне виховання, 2016 № 12.

15.   Маричева О.Б., “STREAM- освіта в дошкільному закладі. Система роботи з формування у дітей інженерного мислення”. Навчально-методичний посібник/О.Б. Маричева,- Вінниця : ММК, 2017. 47с.

16.   Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку (оновлена) /О. Білан. Мандрівець, 2022. 216 с.

https://mandrivets.com/programa-rozvitku-ditini-doshkil-nogo-viku-ukrains-ke-doshkillja.html

17.   Формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку. Навчально-методичний посібник для організації роботи з екологічного виховання в закладах дошкільної освіти / Н. М. Джура, М. Ю. Пристайко, І. В. Шкодин, Л. А. Хом’як. – Львів, 2022. – 60 с.

18.   Джура Н. М. Інноваційні технології навчання в системі шкільної екологічної освіти : навчально-методичний посібник. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2016. – 104 с.

19.   Репета С. Р. Екологічне виховання дітей старшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти / С. Р. Репета, Н. М. Джура // Інноваційна педагогіка, 2022, Вип. 50, том 1. С. 199 – 203.

20.   Джура Н. М. Пристайко М. Ю. Формування екологічної свідомості дітей дошкільного віку // SWorldJournal, Issue №6, Part 4, №06-04 (2020), December 2020. С. 69  – 72    https://www.sworldjournal.com/index.php/swj/ issue/view/swj06-04/swj06-04

21.   Джура Н. М. Природознавча компетентність як складова професійної підготовки фахівців у галузі дошкільної освіти / Н. М. Джура // Матер. звітних наук. конф. фак-ту пед. освіти. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2021. – Вип. 6. – С. 47 – 49.

22.   Хом’як Л. А., Джура Н. М. Використання методики ТРВЗ для формування природничо-екологічних навичок дітей дошкільного віку // Міжнародна науково-практична конференція  «Традиції та новації у сфері педагогіки та психології» : збірник тез 5–6 лютого 2021 року м. Київ.

23.   Шкодин І. В., Джура Н. М. Еколого-розвивальне середовище для формування екологічної компетентності дошкільників // Психологія і педагогіка в системі сучасного гуманітарного знання XXI століття: збірник тез міжнародної науково-практична конференція (м. Харків, Україна, 11-12 грудня 2020 р.). – Харків : Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2020. – С. 44 – 47.

24.   Джура Н. М. Особливості організації екологічної освіти для сталого розвитку в системі професійної підготовки майбутніх педагогів / Н. М. Джура // Матер. звітних наук. конф. фак-ту пед. освіти. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2022. – Вип. 7. – С. 16 – 18.

25.   Джура Н. М., Мачинська Н. І. Природничо-науковий компонент та інноваційні технології у процесі професійної підготовки фахівців у галузі дошкільної освіти // Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі : зб. тез доп. ІІI Всеукраїнської наук.-практ. конф. молодих учених (м. Харків, 13-14 травня 2021 року) / [укл.: Пономарьова Н. О., Олефіренко Н. В., Андрієвська В. М.]. Харків, 2021. С. 31 – 33.

26.   Репета С. Р., Джура Н. М. Екологічне виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти // Збірник студентських наукових праць «Освітній альманах» [вступ. слово, упоряд., заг. редак. Наталії Мачинської]. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2022. Випуск 5. С. 190-192.

27.   Білоусова В. С. Джура Н. М.  Новітні технології екологічного виховання дітей дошкільного віку // Педагогічна освіта у світлі реформ та викликів : матеріали Другої (ІІ) Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених (м. Львів, 24-25 лютого 2022 року). Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2022. С. 35-37.

28.   Development of scientific, technological and innovation space in Ukraine and EU countries: collective monograph / Dzhura N. M., Machynska N. I. Theoretical and methodological aspects of environmental competence formation as a necessary component of professional training of preschool education specialists. – Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2021. С. 145 – 168. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-151-0-7

Силабус:

Завантажити силабус