Сучасні тенденції розвитку педагогічної освіти (PhD. А1 – Освітні науки)
Тип: Нормативний
Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Навчальний план
| Семестр | Кредити | Звітність |
| 5 | 3 | Іспит |
Лекції
| Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
| 5 | 32 | професор П'ятакова Г. П. |
Опис курсу
Дисципліну «Сучасні тенденції розвитку педагогічної освіти» призначено для аспірантів 3 курсу спеціальності А1 – освітні, педагогічні науки, галузі знань А Освіта, яку викладають в 5 семестрі в межах ОНП «Освітні, педагогічні науки» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS). Курс належить до циклу нормативних навчальних дисциплін та забезпечує аспірантів знаннями з сучасних тенденцій розвитку вітчизняної педагогічної освіти у порівнянні з підготовкою педагога у провідних країнах світу. Під час вивчення курсу аспірантів ознайомлюють з базовими поняттями, структурою, принципами, сучасними методологічними підходами, принципами розвитку педагогічної освіти. При вивченні курсу акцентуємо на використанні філософських засад, принципів, підходів у подальшій діяльності та впровадження отриманих знань для наукового пошуку інформації, її аналізу та синтезу для написання дисертаційних досліджень.
Рекомендована література
Обов’язкова (базова):
1. Дольська О.О. Освітньо-педагогічні напрями в сучасній західно-європейській філософії: навч.-метод. посіб. / О.О. Дольська, О. Гончаренко, О.М. Городиська. Харків: Видавець Іванченко І.С., 2023. –225 с.
2.Зарубіжна система вищої освіти : навч. посібник / авт.-упоряд. М. І. Гагарін ; Уман.держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. Умань : ВПЦ «ВІЗАВІ», 2017. 102 с.
3. Локшина О. І. Етапи розвитку стратегії Європейського Союзу у галузі освіти. URL:
www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em2/content/07loiuet.html. – Назва з екрану (дата звернення: 16.09.2023).
4. Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі. 2-е вид. К.: Т-во «Знання» України, 2010. 520 с.
5. Педагогічна освіта в Україні: теорія і практика: словник / М. П. Вовк, Ю. В. Грищенко, С. О. Соломаха, Н. О. Філіпчук, С. В. Ходаківська; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Київ, 2021. 312 с.
6. Постригач Н. Сучасні філософсько-педагогічні концепції розвитку педагогічної освіти в країнах Південної Європи. НАУКОВИЙ ВІСНИК УЖГОРОДСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ. СЕРІЯ: «ПЕДАГОГІКА. СОЦІАЛЬНА РОБОТА». 2017. ВИПУСК 2 (41). URL:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/18320/1/%D0%A1%D0%A3%D0%A7.pdf
7. П’ятакова Г. П. Тенденції дидактичної підготовки магістрів філологів в університетах країн Вишеградської групи: монографія. Львів: Видав. центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2020. 496 с.
8. П’ятакова Г. Сучасні тенденції розвитку педагогічної освіти в умовах євроінтеграції. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. Вип 38. Львів, 2023. С. 207–217.
http://publications.lnu.edu.ua /bulletins/index.php/pedagogics/article/view/118658.
9.Krajczyńska, E. (2017).Minister of Science Announces Futher Changes in Science and Education / PAP: Science and Science in Poland. URL:
http://scienceinpoland.pap.pl/en/news/news,411120,minister-of-science-announces-more-changes-in-science-and-education.html
10. Pyatakova, H., Ratushnyak, N. (2018) The preparation peculiarities of the masters of english philology in the European universities in the context of changing language policy. [w:] SUSTAINABLE EDUCATION AS A WAY OF BRINGING PEOPLE TOGETHER – MULTIPLE STORIES FROM EUROPE AND ABOUT/ editors: Vasul Galuzyak, Ryszard Kucha, Anatoliy Vykhrusch. 29. Spoleczna Akademia Nauk, Łodź. Studia I Monografia № 83. Łodź – Warshawa. S. 398–414.
Додаткова (допоміжна)
11. Берегова О. А. Міжнародний досвід професійного розвитку педагогічних працівників. Молодий вчений. 2017. № 10 (50). С. 397–401.
12. Глушко О. З. Структурна реформа системи освіти Республіки Польща: основні положення. Педагогічна компаративістика та міжнародна освіта 2020: глобалізований інноваційний простір: матеріали 4-ї міжнародної науково-практичної конференції Київ, 28 трав. 2020 Київ; Біла Церква: Авторитет, 2020. С. 295–297. DOI: https://doi.org/10.32405/978-966-97763-9-6-2020-295-297
13. Кучай Т.П. Аналіз підготовки майбутніх учителів до екологічної освіти у Великій Британії та Україні. Science and Education. №2. 2017. С. 126–133.
14. Освіта в незалежній Україні: розвиток та конкурентоспроможність. Інформаційно-аналітичний збірник. Київ: МОН України, ін-т аналітики, 2021. URL:
https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2021/08/Osvita-v-nezalezhnij-Ukraini-19.08.2021_FINAL-1.pdf.
15. Прокопенко А. О. Сучасні тенденції розвитку вищої освіти України в умовах діджиталізації освіти. Техніка і наука сьогодні. № 7(7), 2022.URL:
https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-7(7)-270-281.
16. Сисоєва С. О., Кристопчук Т. Є. Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика: навчальний посібник. Київський університет імені Бориса Грінченка. Рівне: Овід, 2012. 352 c.
17. Хоружа Л., Братко М. Модель педагогічної освіти сучасного університету. CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: THEORY AND PRACTICE (SERIES: PEDAGOGICAL SCIENCES) ISSUE № 3-4, 2018. URL:
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26032/1/ lkhoruzha%20mbratko.pdf
18. Ярова О. Б. Тенденції розвитку початкової освіти в країнах Європейського Союзу. Тенденції сучасної підготовки майбутніх учителів початкової школи. 2019. URL:
https://sno.udpu.edu.ua/index.php/naukovo-metodychna-robota/91-tendentsiyi-suchasnoyi-pidhotovky-maybutnikh-uchyteliv-pochatkovoyi-shkoly/301-tendentsiji-pidgotovki-vchiteliv-pochatkovoji-shkoli-v-krajinakh-evropejskogo-soyuzu.
Законодавчі документи України про освіту:
1. Концепція організації підготовки магістрів в Україні за спеціальностями та освітніми програмами. URL: https://pon.org.ua/socialny-zahyst/studentski-pytannja/414-zatverdzheno-koncepciju-organizaciyi-pidgotovki.html.
2. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 №1556-VII. URL:
http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1556-18..
3. Про затвердження Національної рамки кваліфікацій: Постанова Кабінету Міністрів України. URL: https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF/paran12.
4. Про затвердження Концептуальних засад розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір: Наказ МОНУ № 998 від 31.12.2004 р. URL:
http://www.mon.gov.ua/images/education/average/ topic/rozv/knc.doc.
5. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № № 2145-VIII. URL:
http://osvita.ua/legislation/law/2231/list/1.
6. Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 7 липня 2021 р. № 762. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/762-2021-%D0%BF#Text.