Технологічна карта підтримки людей з інтелектуальною недостатністю

Тип: На вибір студента

Кафедра: спеціальної освіти

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
530Сайко Х. Я., Сайко Х. Я.

Опис курсу

Предметом вивчення навчальної дисципліни є: теорія та практика спеціальної психології в роботі  з людьми із порушеннями розвитку впродовж життя, а також формування навичок щодо вибору у своїй роботі найбільш ефективних корекційних методів і технологій спеціальної психології в роботі з людьми із інтелектуальною недостатністю.

Метою курсу є  ознайомити студентів з основами  психології людей з інтелектуальною недостатністю,  понятійним апаратом, її основними механізмами та особливостями, зв’язком із соціальним середовищем та визначенням ролі практика  у сфері соціальної допомоги особам із інтелектуальною недостатністю,  єформування у студентів компетентостей, необхідних для організації соціально-педагогічної роботи  з людьми із порушеннями у розвитку.

Завдання дисципліни:

  • вивчити понятійний апарат психології людей з інтелектуальною недостатністю , її основні елементи;
  • з’ясувати соціально-історичні особливості розвитку сучасної системи соціальної адаптації;
  • проаналізувата механізми соціальної адаптації осіб з інтелектуальною недостатністю;
  • вивчити засоби соціальної адаптації осіб з інтелектуальною недостатністю;
  • розкрити специфіку психолого-педагогічної допомоги особистостям, які мають труднощі в процесі адаптації до нових соціально-психологічних умов та визначення ролі психолога-практика в сфері психологічної особам з інтелектуальною недостатністю.

Рекомендована література

Базова:

  1. Гамрецький І.С Інтеграція людей з особливими потребами у суспільство як прояв ціннісного і толерантного ставлення до людей / І.С Гамрецький, О. В. Столяренко, О.В. Столяренко // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. – 2012. – № 9. – С. 27-39.
  2. Гітун Н.І. Проблема формування у суспільстві позитивного ставлення до осіб з обмеженими фізичними і розумовими можливостями / Н.І. Гітун // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. – 2015. – № 12. – С. 10 – 25.
  3. Дефектологія та спеціальна психологія: навчально-методичний посібник / укладач. Т. О. Гетьман. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2017. – с.162
  4. Інвалідність та суспільство: навчально-методичний посібник / за заг. редакцією Байди Л.Ю., Красюкової-Еннс О.В. / кол. авторів : Байда Л., Красюкова-Еннс О, Буров С., Азін В, Грибальський Я., Найда Ю. – К., 2012. – 216 с.
  5. Кобильченко В.В., Омельченко І.М. Спеціальна психологія : підручник. Київ : ВЦ «Академія», 2020. 224 с.
  6. К.О. Островська Особливості ставлення до дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного простору/Х. Я. Сайко, Bartoszewski Jakub // Молодий вчений. – 2020. – № 1(1). – С. 43-47
  7. Синьов В. М. Корекційна психопедагогіка. Олігофренопедагогіка: підручник. — Частина І. Загальні основи корекційної психопедагогіки (олігофренопедагогіки). – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2007. – 238с.
  8. Світлична Т. В. Розвиток інтегрованих соціальних служб як інноваційної моделі надання соціальних послуг населенню / Т. В. Світлична. // Державне будівництво. – 2009. – № 1 .

 

 

Допоміжна:

  1. Бондар В. І., Синьов В. М. Актуальні проблеми розвитку освіти дітей з обмеженнями життєдіяльності: шляхи від інституалізації до інтеграції // Зб. наук. пр. Кам’янецьПодільського ун–ту ім. І. Огієнка. – Вип. 12. – [Серія соціально-педагогічна]. – Кам’янецьПодільський: Аксіома, 2009. – С. 8–14.
  2. Гошовська Д.Т. Спеціальна психологія та методика педагогічно-корекційного тренінгу: [навчально-методичний посібник] / Д.Т.Гошовська. – Луцьк, 2011. – 265с.
  3. Спеціальна педагогіка: Понятійно-термінологічний словник / За ред. В.І.Бондаря. — Луганськ: Альма-матер, 2003. — 436 с.
  4. Островська К.О, Островський І.П.,Сайко Х.Я.. Індивідуальний маршрут дитини з розладами спектру аутизму. Навчальний посібник, 2017. – Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка. –52 с.
  5. Островська К.О. Психологічні основи формування соціальних компетентностей дітей з аутистичними порушеннями: Дис. на здобуття наук. ст. доктора пс. наук, Київ, 2013. – 465 с.
  6. Сайко Х.Я. Особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом. Навчальний посібник, 2017. – Львів: Тріада Плюс. – 248 с.