Здоров’язбережувальні технології в закладі дошкільної освіти
Тип: На вибір студента
Кафедра: початкової та дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
8 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
8 | 40 | Вінарчук Н. М. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
8 | 20 |
Опис курсу
Мета вивчення: опанування в здобувачів знань у галузі здоров’язбереження в закладі дошкільної освіти; формування професійної компетентності студентів щодо організації і проведення освітньо-виховного процесу навчання із здоров’язбереження.
Завдання: 1. Забезпечити формування ціннісного ставлення до життя і здоров’я, сприяння їх фізичному, психічному, соціальному і духовному розвитку. 2. Сприяти розвитку професійних умінь майбутніх педагогів щодо наскрізного впровадження ігрового підходу в умовах освітнього процесу ЗДО та НУШ (питання наступності). 3. Визначати актуальні виклики сучасності здорового способу життя; технології здорового способу життя. 4. Форми організації міжособистісної взаємодії дітей дошкільного віку в умовах ЗДО. 5. Раціональне використання здоров’язбережувальних технологій в ЗДО. 6. Сформувати у студентів бажання добирати та застосовувати для підвищення кваліфікаційного рівня здоров’язбережувальні технології . |
||
Основна література
1. Базовий компонент дошкільної освіти. (Державний стандарт дошкільної освіти). Нова редакція. 2021. URL: https://ezavdnz.mcfr.ua/book?bid=37876 (дата звернення: 21.03.2025). 2. Кошманюк М.В. Особливості формування здорового способу життя студентів в умовах вищого навчального закладу / М.В. Кошманюк // Науковий вісник Ужгородського національного університету. – Ужгород : УНУ, 2013. – Вип. 30. – С. 69 – 73. (Серія «Педагогіка, соціальна робота»). 3. Янкович О. І., Кузьма І. І. Освітні технології у початковій школі: навчально-методичний посібник. Тернопіль: ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, 2020. 290 с
Допоміжна література 1. Nataliya Machynska, S.V. Lozynska, Y.Y. Dekach, N.M. Vinarchuk. Theoretical and practical aspects of valeology – the constituents of the system of preschool education // Revista românească pentru educaţie multidimensională: vol. 13 no. 1 (2021). URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2972 [in English]. 2. Вінарчук Н.М. Підготовка бакалаврів спеціальності 012 Дошкільна освіта (порівняльний аналіз освітніх програм) / Вінарчук Н.М. // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – 2023. – 39. – С. 17-25. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/12030 3. Вінарчук Н.М. Сучасний стан професійної підготовки майбутніх вихователів до здійснення здоров’язбережувальної діяльності в умовах закладу дошкільної освіти. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. с. 207-211. URL: http://www.aphnjournal.in.ua/archive/68_2023/part_1/32.pdf 4. Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку (оновлена) /О. Білан. Мандрівець, 2022. 216 с. URL:https://mandrivets.com/ukrains-ke-doshkillja-programa-rozvitku-ditini-doshkil-nogo-viku.html (дата звернення: 21.03.2025). 5. Пахальчук Н. Використання оздоровчих технологій у роботі з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку. Актуальні проблеми дошкільної та початкової освіти в контексті європейських освітніх стратегій: зб. матеріалів науково-практичної конференції викладачів і студентів. Вінниця: ТОВ «Нілан-ЛТД», 2016. Вип. 5. С. 42-44. 6. Пахальчук Н. Педагогіко-терапевтичне значення ботмерівської гімнастики в підготовці майбутніх фахівців з дошкільної та початкової освіти. Актуальні проблеми дошкільної та початкової освіти в контексті європейських освітніх стратегій : зб. матеріалів науково-практичної конференції викладачів і студентів. Вінниця: ФОП Корзун Д.Ю., 2015. Вип. 4. С. 448-451. |
||
для денної форми навчання: 40 годин лекцій, 20 годин семінарських занять та 30 годин самостійної роботи | ||
Після опанування цієї навчальної дисципліни студент буде:
знати: особливості впровадження здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі закладу дошкільної освіти, способи проєктування ігрової взаємодії під час організації здоров’язбережувального середовища.
|