2025 рік
Підсумки 2024-2025 навчального року
Плідно працювали цілий рік в Освітній лабораторії, а сьогодні зробили підсумки роботи у формі круглого столу “Актуальні проблеми початкової освіти: теорія і практика в умовах Освітньої лабораторії підготовки фахівців” за участі начальника управління розвитку освіти департаменту освіти та культури Львівської міської ради Олесі Мандзюк, директора Початкової школи “Первоцвіт” ЛМР Христини Мельник, завідувача кафедри початкової та дошкільної освіти Наталія Мачинська, завідувача освітньої лабораторії підготовки фахівців ЛНУ ім. Івана Франка Надії Ростикус , викладачів кафедри початкової та дошкільної освіти, професора Олена Галян, доцента Галини Подановської , учителів Галини Балабух і Олени Гарматій.
В Освітній лабораторії протягом навчального року проводилися лабораторні заняття з Методики навчання української мови та читання, а також Психології вікової і педагогічної.
Ключове:
– проаналізували мету і завдання Освітньої лабораторії, особливості співпраці між Університетом, ПШ «Первоцвіт»ЛМР й Управлінням освіти департаменту освіти та культури ЛМР щодо підготовки вчителів в Освітній лабораторії;
– визначили переваги і труднощі в роботі Освітньої лабораторії;
– окреслили подальші кроки діяльності Освітньої лабораторії в новому навчальному році.
Зроблено чимало, а ще більше попереду…
Гостьова лекція. 16 травня 2025 року в читальній залі Рівненського державного гуманітарного університету відбулася гостьова лекція на тему: «Види переказів та методика їхнього проведення в початкових класах: зв’язок теорії з практикою в умовах Освітньої лабораторії».
Лекцію провела Надія Ростикус – доцент кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка, кандидат педагогічних наук, завідувач Освітньої лабораторії підготовки фахівців ЛНУ ім. Івана Франка.
Студенти ознайомилися з класифікацією переказів, методичними підходами до їхнього проведення та важливістю розвитку мовлення учнів початкових класів.
Цінною частиною виступу стали практичні приклади з роботи в Освітній лабораторії, що надали студентам можливість побачити реальні шляхи впровадження методики в сучасній школі. Високий професіоналізм, відкрите спілкування та інтерактивний формат лекції сприяли активному залученню здобувачів вищої освіти до обговорення.
2024 рік
Підбиваємо підсумки роботи Освітньої лабораторії у І семестрі 2024-2025 н.р.: проаналізували особливості проведення лабораторних занять в Освітній лабораторії з Методики навчання української мови та читання, а також окреслили завдання у ІІ семестрі.

Продовжуємо наближати теорію з практикою на заняттях з Методики навчання української мови та читання в умовах Освітньої лабораторії.
Цього разу вивчали методику роботи над усним і письмовим твором:
Які види творів у початкових класах?
Які особливості структури уроку складання твору?
Які етапи роботи над твором?
Теоретичний матеріал опрацювали і йдемо в Освітня лабораторія підготовки фахівців ЛНУ ім.Івана Франка спостерігати уроки розситку мовлення у 4 класі з написання твору-опису “Калина” на основі власних спостережень. Під час уроку студенти 3 курсу разом з доцентом кафедри початкової та дошкільної освіти Галина Подановська спостерігали за роботою вчителя й учнів: аналізували окремі моменти уроку, зіставляли теоретичний матеріал з етапами уроку. Після завершення уроку провели спільний аналіз роботи над письмовим твором зі студентами, доцентом Галиною Подановською та учителями Галина Балабух і Олена Гарматій: констатували побачене на уроках, визначали мету й очікувані результати та їхню реалізацію, ставили запитання вчителям і викладачеві. Та й студентів не залишили без запитань.
Проводимо лабораторні заняття з Методики навчання української мови та читання зі студентами ФПШ-33.
Як це відбувається в Освітня лабораторія підготовки фахівців ЛНУ ім.Івана Франка ?
Провели лекцію “Методика роботи над переказами в початкових класах”:
Що таке переказ і яка його роль у розвитку мовлення учнів?
Які види переказів проводять у початкових класах?
Які вимоги до текстів?
Яка структура уроку переказування?
Які методичні помилки чи труднощі можуть “очікувати” вчителя на уроках переказу?
А після розгляду цих питань ми мали можливість спостерігати урок розвитку мовлення “Написання детального переказу за твором В.Сухомоинського “Ластівки прощаються з рідним краєм” у 4 класі, який проводила вчителька Галина Балабух .
Під час уроку доцент Надя Ростикус зі студентами спостерігали в Освітній лабораторії за роботою вчителя та четвертокласників за допомогою екрану. Це дало можливість під час самого уроку коментувати важливі моменти, здійснити частковий аналіз і, при цьому, не заважати вчителю і дітям. Бо ми ж в іншому приміщенні.
І це перша частина лабораторного заняття.
А друга частина – це спільний аналіз спостережуваного уроку викладачем, вчителем і студентами.
Можемо сміливо заявити, що це не так вже і просто!
28 жовтня 2024 року: засідання Ректорату, на якому розглядалося Положення про Освітню лабораторію

Жовтень 2024 року: підписання Меморандуму про співпрацю та взаємодію між управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради та Львівським національним університетом імені Івана Франка.

30 серпня 2024 року: затвердження Положення про Освітню лабораторію підготовки фахівців ЛНУ імені Івана Франка на засіданні Вченої ради факультету педагогічної освіти
Травень 2024 року: затвердження Положення про Освітню лабораторію підготовки фахівців ЛНУ імені Івана Франка на засіданні кафедри початкової та дошкільної освіти.
Відкриття Освітньої лабораторії підготовки фахівців Львівського національного університету імені Івана Франка.
2023 рік
Серія підготовчих тренінгів протягом березня-травня 2023 року. Викладачі кафедри початкової та дошкільної освіти разом із вчителями Початкової школи “Первоцвіт” пройшли серію навчань, які провела професор кафедри – Олена Іванівна Галян. Важливим складником роботи Освітньої лабораторії є комунікація між Університетом і практичним майданчинком підготовки студентів. Саме тому ми розпочали навчання з налагодження комунікації між викладачами і вчителями. Як спільно і конструктивно аналізувати урок: констатувати факти, визначати сильні і слабкі сторони, залучати до аналізу студентів, мотивувати їх до діалогування з учителями і викладачами Здається, що це просто, але це лише здається.

2022 рік
Ростикус Н., Бойко Г. Reasoning for creating an educational training laboratory of education specialists. Information Technologies in Education (ITE). 2022. № 52 (Категорія «Б»)