Казка в слові й барвах: творчий синтез мовленнєвого та візуального розвитку дошкільників

18.06.2025 | 14:13

У межах курсів «Дошкільна лінгводидактика» та «Основи образотворчого мистецтва» ми виконали інтегровану творчу роботу, яка поєднала мовленнєвий розвиток і візуальне мистецтво — як це часто відбувається у практиці ЗДО.
На практичних заняттях з лінгводидактики ми створили авторські казки про лелеку та зірочку та їхні пригоди. У них ми передали ідеї дружби, доброти й мрійливості — цінності, близькі дошкільникам. Згодом на заняттях з методики образотворчого мистецтва ми розробили картки-схеми — послідовні ілюстрації до основних подій твору, виконані у яскравих кольорах і з урахуванням вікових особливостей дітей.
Метою створення карток було формування: навичок зв’язного мовлення, розвиток образного мислення, уяви, пам’яті та естетичного сприймання. Такий підхід ефективно поєднує вербальну й візуальну діяльність і сприяє кращому засвоєнню змісту.
На заняттях у ЗДО ці картки використовуються так: педагог читає або переказує твір, далі з дітьми обговорюються ілюстрації, після чого діти переказують події, орієнтуючись на зображення. Їм також можна запропонувати самостійно відновити послідовність чи вигадати продовження історії.
Як і в ЗДО, ми в університеті застосовуємо інтегрований підхід, що дозволяє глибше опанувати матеріал, розвивати креативність і створювати методичні матеріали, які стануть у пригоді в майбутній педагогічній діяльності.