Навчально-практичний семінар та круглий стіл щодо створення моделі психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції дітей із загальними розладами розвитку

19.11.2016 | 19:58

16-17 листопада 2016 р. у м. Києві, на базі спеціальної коли №26, відбулась знакова подія для України у контексті допомоги дітям з особливими потребами: навчально-практичний семінар та круглий стіл “Організаційно-методичні засади створення моделі психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції дітей із загальними розладами розвитку (спектр аутизму)”.

img_3746 img_3744

Зібрались усі учасники розширеного національного експерименту, який у 2010 році був розпочатий у м. Львові. Сьогодні, згідно з наказом МОН, долучились: Київ, Полтава, Кривий Ріг, Клевань (Рівненської обл.). Науковий керівник експерименту: в.о. завідувача кафедри корекційної педагогіки та інклюзії, професор Катерина Островська. Викладачі цієї кафедри беруть участь у експерименті як члени науково-методичної ради, як дієві науковці та практики.

img_3734

Начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту середньої та дошкільної освіти МОН Тетяна Симоненко висловила оптимістичну точку зору МОН про те, що сьогодні значно покращилась співпраця держави та громадських організацій. Це у повній мірі засвідчив цей експеримент. Зокрема, без супроводу ГО “Справа Кольпінга в Україні”, результати експерименту не були б такими ефективними. Адже в умовах війни, коли держава Україна фінансово обмежена, саме громадські організації – за рахунок грантових програм і проектів – можуть і, зрештою, як свідомі громадяни своєї країни повинні підтримувати таку діяльність. Не тільки держава відповідальна за наші проблеми, ми також повинні розділити з нею цю відповідальність.

img_3731

Важливою темою обговорення була реорганізація інтернатів і праця з батьками щодо їх відповідальності за своїх дітей: перехід від сепарації у закритих закладах до сімейноцентрованої моделі.