Відбулось секційне засідання Звітної конференції кафедри початкової та дошкільної освіти

04.02.2025 | 19:24

4 лютого 2025 року на кафедрі початкової та дошкільної освіти відбулося секційне засідання Звітної наукової конференції за 2024 рік. На засіданні тривали виступи та цікаві дискусії щодо найзначніших наукових досягнень минулого року, науковці презентували свої напрацювання, ідеї, окреслювали майбутню траєкторію розвитку педагогічної науки, також дискутували щодо перспектив та пріоритетів розвитку науки на наступні роки.

Освітній процес в сучасних умовах вимагає від педагогів не лише глибоких професійних знань, а й уміння адаптуватися до викликів часу. Саме цим питанням була присвячене секційне засідання звітної конференції, під час якої розглядалися ключові аспекти педагогічної діяльності: формування професійного іміджу педагога, інноваційні підходи до навчання та виховання дітей, а також збереження їхнього здоров’я в освітньому просторі.

Однією з центральних тем конференції стало формування професійного іміджу педагога. Доповідачка підкреслила, що успішний педагог – це не лише фахівець, а й лідер, комунікатор та натхненник, який здатен створювати сприятливе середовище для навчання та виховання.

Особливу увагу було приділено використанню засобів народної педагогіки в освітньому процесі початкової школи в умовах інтегрованого навчання. Народні традиції, фольклор та звичаї можуть стати потужним засобом виховання моральних цінностей у дітей, допомагаючи їм краще розуміти культурну спадщину.

Важливим аспектом стало обговорення часопростору дитинства в умовах сучасних освітніх реалій. Підкреслювалося, що змінені умови життя дітей, вплив цифрових технологій та високий темп інформаційного потоку вимагають нового підходу до організації навчання та дозвілля.

Не залишилася без уваги роль педагогічної комунікації у вдосконаленні комунікативних навичок педагога. Учасники конференції акцентували на тому, що ефективне спілкування між учителем і учнем сприяє створенню комфортного освітнього середовища та підвищує мотивацію до навчання.

Окремий блок заходу було присвячено підготовці майбутніх фахівців. Зокрема, обговорювалися питання підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інноваційних технологій. Було зазначено, що сучасний педагог має володіти різними методиками, щоб зробити освітній процес більш ефективним та цікавим для дітей.

Також учасники конференції розглянули проблему адаптації дитини до умов закладу дошкільної освіти. Окремо було висвітлено тему формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх вихователів в умовах закладу вищої освіти. Важливою складовою професійної підготовки педагогів є навчання їх методикам збереження здоров’я дітей та створення безпечного середовища в закладах освіти.

Звітна конференція стала майданчиком для обміну досвідом, обговорення актуальних викликів і пошуку рішень, які сприятимуть удосконаленню освітнього процесу та професійного зростання педагогів.

Робота секційного засідання пройшла у дружній атмосфері обміну досвідом та думками при обговоренні важливих педагогічних питань.