Olha Bilyakovska
Position: Professor, of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education Department
Scientific degree: Doctor of Pedagogical Sciences
Academic status: Professor
Phone (office): (032) 239-47-65
Email: olha.bilyakovska@lnu.edu.ua
Google Scholar profile: scholar.google.com.ua
ORCID profile: orcid.org
Scopus profile: www.scopus.com
Web of Science (Publons) profile: www.webofscience.com
Research interests
Actual problems of didactics; assessment of students; quality of education; professional training of future teachers.
Selected publications
Author of more than 100 publications.
Монографії, навчально-методичні посібники:
Біляковська О. Якість професійної підготовки як запорука конкурентоспроможності фахівців на світовому ринку праці. Сучасні тенденції забезпечення якості підготовки фахівців: проблеми та шляхи їх в умовах глобалізації та євроекономічної інтеграції : монографія / за заг. ред. В. В. Іванишин. Херсон: Олді+, 2022. 422 с. ISBN 978-966-289-635-0
Bilyakovska O. The quality assurance system of teacher training in the Republic of Poland and in Ukraine: comparative analysis: monograph. Lviv, 2020. 440 s. ISBN: 978-617-10-0570-9
Bilyakovska O. Professional training of a modern teacher of natural and mathematical sciences: quality focus. Sustainable Education as Way of bringing People Together – Multiple Stories From Europe / eds. V. Haluzyak, R. Kucha, A. Vykhrusch. Łódź: Wydaw. Społecznej Akademii Nauk, 2018. S. 183–202. ISBN: 978-83-64971-50-1
Біляковська О., Мищишин І., Цюра С. Дидактика вищої школи : навч. посібник. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2013. 360 с.
Біляковська О. Дидактика середньої школи : текст лекцій і завдання для самоконтролю та контролю. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2011. 162 с.
Сікорський П., Біляковська О. Моделювання контрольно-оцінювальних систем у середній школі : монографія. Львів: ФОП Корпан, 2010. 178 с.
Статті у фахових виданнях України та зарубіжних виданнях:
Bilyakovska O. Quality management in higher education: Developing the methodology on the basis of total quality management / L. Krymets, О. Saienko, O. Bilyakovska, O. Zakharov, D. Ivanova. Review of Education. 2022. 10. e3322. DOI: https://doi.org/10.1002/rev3.3322
Bilyakovska O. Information and Communication Technologies for Training Future Teachers: an Adaptation to the Aspects of the Postmodern Society / L. Bidenko, O. Bilyakovska, Y. Burnos, N. Pylypenko-Fritsak, O. Lilik & N. Demyanenko. Postmodern Openings. 2022. Vol. 13 (3). P. 106-121. DOI: https://doi.org/10.18662/po/13.3/479
Bilyakovska О. Benchmarking as an Important Tool of Improving the Management System of the Quality of Education at University. Academic Notes. Series: Pedagogical Sciences. Kropyvnytskyi, 2021. No. 201. P. 10–13. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-10-13
Bilyakovska О. External Audit as a Tool for Improving the Quality Management System in the Universities of the Republic of Poland / О. Binytska, О. Bilyakovska. Pedagogical almanac: Proceedings. 2021. No. 50. P. 176–188. DOI: https://doi.org/10.37915/pa.vi50.321
Bilyakovska O. Quality Control of Educational Process in Higher Education Institutions: International Experience / І. Kolodii, О. Bilyakovska, V. Мironov, І. Baida, В. Buriak. Revista on line de Política e Gestão Educacional. Araraquara. 2021. Vol. 25. N. 3. P. 2493–2505. DOI: https://doi.org/10.22633/rpge.v25i3.15887
Bilyakovska О. Quality of Preschool Eeducation as Necessary Condition her of Modernization. Pedagogika. Studia i Rozprawy. 2021. T. 30. S. 165–178. DOI: http://dx.doi.org/10.16926/p.2021.30.11
Bilyakovska О. The Quality of University Education as a Subject of Monitoring. Academic Notes. Series: Pedagogical Sciences. Kropyvnytskyi, 2021. No. 198. P. 16–19. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-16-19
Bilyakovska O. Higher education strategies for the 21st century: philosophical foundations and the humanist approach / Y. Mielkov, I. Bakhov, O. Bilyakovska, L. Kostenko, T. Nych. Revista Tempos e Espaços em Educação. 2021. Vol. 14 (33). e15524. DOI: https://doi.org/10.20952/revtee.v14i33.15524
Bilyakovska O., Mospan N., Binytska K. Assessment Model of High School Students’ Performance: Experience of Ukraine. Continuing Professional Education: Theory and Practice. 2021. Vol. 3 (68). P. 7–18. DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2021.3.1
Bilyakovska О. Qualitative Teacher Training in the Context of the Axiological Paradigm of Pedagogical Education. Pedagogical Sciences: Theory and Practice. 2021. Vol. 2 (38). P. 107–111. DOI: https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-2-17
Bilyakovska О. The Phenomenon of Learning in a Museum in a Modern Educational Space: Opportunities of Using Smart Technologies / O. Karamanov, O. Bilyakovska. Czech-polish historical and pedagogical journal. 2020. Vol. 12. No. 2. P. 146–152. URL: https://journals.muni.cz/cphpjournal/article/view/15552
Bilyakovska О. Modern Approaches to Quality Assurance of Teacher Training. Pedagogika. Studia i Rozprawy. 2020. T. 29. S. 91–102. URL: https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/Pedagogika/article/view/1199/1048
Біляковська О. О. Якість освітнього процесу як чинник підвищення рівня професійної підготовки майбутніх учителів. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич, 2020. Вип. 28. Т. 1. С. 159–165. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863.1/28.208574 URL: http://www.aphn-journal.in.ua/28-1-2020
Біляковська О. О. Якісна професійна підготовка як основа успішної професійно-педагогічної діяльності майбутнього вчителя. Vzdelávanie a Spoločnosť V / Eds. Renáta Bernátová, Tetyana Nestorenko. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2020. S. 148-154. URL: http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova14
Біляковська О. О. Нормативно-правові засади забезпечення якості професійної підготовки майбутніх вчителів. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2020. Вип. 20. Т. 1. С. 86–89. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2020-20-1-18 URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/20-1-ukr
Біляковська О. О. Методологічні підходи до вивчення системи професійної підготовки майбутніх вчителів у контексті забезпечення якості. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи: збірник наук. праць. 2020. Вип. 72. С. 69–73. URL: http://www.chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/72-2019/part_1/18.pdf
Bilyakovska O. Harmonization of pedagogical theory and methodological knowledge as an important constituent of qualitative professional training of future teachers. Kultura – Przemiany – Edukacja. Edukacja. T. VII. Myśl o wychowaniu. Teorie i zastosowania edukacyjne. Rzeszów, 2019. S. 174–183. DOI: 10.15584/kpe.2019.7.12 URL: http://www.ur.edu.pl/storage/file/core_files/2020/4/21/98b305f0490a5681f21742753e3ab3dd/VII-2019.pdf
Біляковська О. О. Компетентнісна парадигма якості професійної підготовки майбутніх вчителів в Україні та Республіці Польща. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. Вип. 183. С. 65–69. URL: https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/430
Біляковська О. О. Концептуалізація якості підготовки майбутніх вчителів в системі професійної освіти Республіки Польща. Педагогічний дискурс: зб. наукових праць. Хмельницький, 2019. Вип. 27. С. 28–34. DOI: 10.31475/ped.dys.2019.27.03 URL: http://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/1018/938
Біляковська О. О. Вища освіта: шлях до забезпечення якості. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2019. Вип. 10. Т. 1. С. 93–96. URL: http://innovpedagogy.od.ua/10-1-ukr
Біляковська О. О. Проблеми якості професійної підготовки майбутніх вчителів: рефлексії польських та українських дослідників. Pedagogika. Studia i Rozprawy. 2019. T. 28. S. 97–110. DOI: https://doi.org/10.16926/р.2019.28.08 URL: https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/Pedagogika/issue/view/68
Біляковська О. О. Професійна підготовка майбутніх вчителів у Республіці Польща: аксіологічний підхід. Витоки педагогічної майстерності. зб. наук праць. Полтава, 2019. Вип. 23. С. 9-13. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/13706
Біляковська О. О. Система внутрішнього забезпечення якості університету як основа якісної професійної підготовки майбутніх вчителів у Республіці Польща. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2019. Вип. 14. Т. 1. С. 33–37. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2019-14-1-6
URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/14/part_1/8.pdf
Біляковська О. О. Праксеологічний підхід як основа якості професійної підготовки майбутніх вчителів в Україні та Польщі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 177. Ч. 1. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 49-53. URL: https://www.cuspu.edu.ua/images/nauk_zapiski/pedagogy/NZ_177_ch_1_2019.pdf
Біляковська О. Контрольно-оцінювальна діяльність у дискурсі професійної підготовки майбутнього вчителя. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон, 2018. Вип. LXXХІV. Том 2. С. 73–77. URL: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_84/part_2/16.pdf
Біляковська О. Освітнє середовище у забезпеченні якості професійної підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. Вип. 169. С. 19-24. URL: https://www.cuspu.edu.ua/ua/?option=com_content&view=article&id=4284&Itemid=1153
Біляковська О. Якість освіти: до генези поняття. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон, 2017. Вип. LXXVI. Том І. С. 24-28. URL: http://www.ps.stateuniversity.ks.ua/arkhiv-vidannya?id=68
Біляковська О. Якість професійної підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін: сутність і зміст. Наукові праці ДонНТУ. Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія». Покровськ, 2017. № 2 (21). С. 25-30.
Біляковська О. Якість освіти: історико-педагогічний аспект. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного ун-ту ім. П. Тичини. 2017. Вип. 16. С. 261-367. URL: https://nauka.udpu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/12/Pidhotovka-vchytelya–16.pdf
Біляковська О. Професійна підготовка майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін: якісний вимір. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон, 2017. Вип. LXXХ. Том ІІ. С. 125-129. URL: http://ps.stateuniversity.ks.ua/arkhiv-vidannya?id=84
Біляковська О. Проблема якості освіти в контексті вимог євроінтеграційних процесів. PRACE NAUKOWE Akademii im. J. Długosza w Częstochowie. Rocznik Polsko-Ukraiński. Częstochowa – Lwów, 2017. T. XIX. S. 385-392. URL: http://wp.ujd.edu.pl/rocznik/uploads/Makieta%202017%20rpu%20na%20stron%C4%99%20www.pdf
Біляковська О. Вдосконалення професійної підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін: теоретичний аспект. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 20147. Ч. 3. Вип. 11. С. 3-6. URL: https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/NZ-PMFMTO/article/view/1132
Біляковська О. Професійна підготовка вчителя: виклики та перспективи. Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky. Kosice. Slovakia, 2017. Vol. 5, No. 2. P. 13-15.
Біляковська О. Особливості дидактичної взаємодії вчителя і учня в освітньому середовищі сучасної школи. Pedagogika. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie / pod red. K. Rędzińskiego, M. Łapota. Częstochowa, 2016. T. XXV. S. 109-119. URL: http://wp.ujd.edu.pl/pedagogika/uploads/pedagogika25nr2.pdf
Біляковська О. Оцінювання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2013. № 1. С. 95-98. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdpu_2013_1_18
Біляковська О., Мищишин І. Навчальний тренінг як засіб формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – 2013. № 46. С. 7-11. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2013_46_3
Біляковська О. Діалогічний підхід як основа суб’єкт-суб’єктної взаємодії у ВНЗ. Розвиток української та польської освіти і педагогічної думки (ХІХ – ХХІ ст.) : Збірник наукових праць / за ред. Д. Герцюка, І. Мищишин. Львів, 2016. Т. 6. С. 386-392.
Біляковська О. Оцінювання навчальних досягнень учнів: традиції та перспективи. Rocznik Polsko-Ukraiński / pod. red. K. Redzinskiego, D. Hertsyuka. Czestochowa-Lwow: Wydawnictwo im. S. Podobinskiego Akademii im. Jana Dlugosza w Częstochowie, 2015. T. XVII. S. 375-384. URL: http://wp.ujd.edu.pl/rocznik/uploads/Rocznik_17_ca%C5%82o%C5%9B%C4%87.PDF
Біляковська О. Модифікація лекції у сучасному освітньому середовищі. Вища освіта України. 2014. № 3 (54). С. 38-42.
Біляковська О. Педагогічна майстерність учителя (контрольно-оцінювальний аспект). Rocznik Polsko-Ukraiński / pod. red. K. Redzinskiego, D. Hertsyuka. Czestochowa-Lwow : Wydawnictwo im. S. Podobinskiego Akademii im. Jana Dlugosza w Częstochowie, 2014. T. XVI. S. 145-154. URL: http://wp.ujd.edu.pl/rocznik/uploads/Rocznik_p_u_16.pdf
Біляковська О., Мацевко-Бекерська Л. Діалог культур у фаховій підготовці педагога. Kultura – Przemiany – Edukacja. T. 1. Myśl o wychowaniu. Teorie i zastosowania edukacyjne. Rzeszów, 2013. S. 150-168. URL: http://wydawnictwo.univ.rzeszow.pl/product_info.php?products_id=1913
Біляковська О., Лещак Т. Самоосвіта як чинник формування особистості. Myśl i practyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych. Т 2. Człowiek i wychowanie w perspektywie wieloetnicznej i wielokulturowej. Rzeszów, 2012. S. 417-424.
Біляковська О. Проблеми педагогічної підготовки викладача вищої школи в умовах інтеграційних освітніх процесів. Науковий вісник Чернівецького університету. Вип. 490. 2009. С. 14-19.
Біляковська О. Використання модульної технології у процесі вивчення математики. Математика в школах України. 2007. № 13-14. С. 30-32.
Біляковська О. Аналіз контролю та оцінювання навчальних досягнень старшокласників у практиці сучасної школи. Рідна школа. 2007. № 3. С. 19-20.
Біляковська О. Впровадження модульної технології у навчальний процес загальноосвітньої школи. LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY. T. XXV. 2005. S. 37-42.
Scientific biography
EDUCATION AND SCIENTIFIC CAREER:
2022 – Scientific scholarship in Institute of Pedagogy of the University of Natural Sciences and Humanities in Siedlce (Poland).
2021 – Scientific scholarship in Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie (Poland).
2020 – Defense of the dissertation for the degree of Doctor of Pedagogical Sciences. Topic: The System of Quality Assurance of Teacher Training in the Republic of Poland and in Ukraine (Borys Grinchenko Kyiv University).
2020 – Ukrainian Catholic University (Ukraine).
2019 – Scientific scholarship in Institute of Pedagogy of Wroclaw University (Poland).
2017 – Scientific scholarship in Faculty of Sience of Pavol Jozef Šafárik University (Košice, Slovakia).
2016 – Scientific scholarship in Institute of Pedagogy of Wroclaw University (Poland).
2009 – PhD degree in Pedagogical Sciences.
2008 – Defended PhD thesis «Didactical foundations of high school students’ assessment in the conditions of module teaching» in M. Dragomanov National Pedagogical University (Kyiv, Ukraine). Candidate degree in Pedagogic Science Specialty Theory of Teaching.
2003 – 2007 – Post-graduate studies at Ivan Franko National University of Lviv.
1988 – Graduated from the Faculty of Mathematics and Mechanics at Ivan Franko State University of Lviv.
JOBS:
2021 – Professor at the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education, Faculty of Pedagogical Education, Ivan Franko National University of Lviv.
2011 – 2021 – Docent (Associate Professor) at the Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher Education, Faculty of Pedagogical Education, Ivan Franko National University of Lviv.
2006 – 2011 – Assistant at General and Social Pedagogy Department of Ivan Franko National University of Lviv.
1989 – 2008 – Teacher of mathematics in School № 67 of Lviv.
Schedule
Page with teachers schedule not found!