Освіта як крок до самореалізації: враження від семінару «Як зрозуміло писати про реформу освіти»

20.02.2018 | 12:53

15-16 лютого 2018р.у Львові відбувся дводенний семінар «Як зрозуміло писати про реформу освіти», організований Академією української преси (АУП) спільно з Національною спілкою журналістів України (НСЖУ) за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу (Friedrich Naumann Foundation Ukraine and Belarus).

Близько тридцяти учасників з регіонів України (серед яких журналісти, вчителі, викладачі ВНЗ, медіакритики) зібралися в затишному конференц-залі  «Reikartz Двожец», щоб обговорити питання сучасних науково-освітніх пошуків. З вітальним словом до присутніх звернулася Беате Апельт, керівниця проекту в Україні та Білорусі Фонду Фрідріха Науманна за Свободу, розповівши про роботу Фонду, демократичну сутність освітніх змін, особливості міжнародної співпраці. Володимир Олійник, менеджер проекту в Україні та Білорусі, поділився інформацією про діяльність Фонду (від його створення у 1958 році), а також розкрив основний месидж, що «Секрет Freiheit – мужність», оскільки побудова демократичної держави ґрунтується на досвіді лібералізму та базових категоріях самосвідомості у всіх сферах суспільно-політичного та культурного життя.

Валерій Іванов, президент Академії української преси, розказав про мету, цілі та специфіку діяльності АУП, яка створена у 2001 році, відтоді впроваджує ключові ініціативи в сфері медіаосвіти та перекваліфікації журналістських кадрів в Україні, сприяє поширенню медіаграмотності та європейських стандартів журналістики, якісно інформуючи суспільство за допомогою досліджень, навчання та публікацій фахових видань. Також професор В. Іванов презентував видавничу новинку – книгу Фолькера Вольффа «Журналістика газет і журналів». Це сучасний підручник і цілком практична книжка для всіх тих, хто прагне писати і якісно реалізовувати свої журналістські вміння.

Після цього учасники семінару мали можливість послухати доповіді та взяти участь у дискусії з провідними тренерами та експертами. Галина Усатенко, доцентка КНУ імені Тараса Шевченка, президентка ГО Фонд «Європа ХХІ» у своїх виступах окреслила систему освіти в Україні, проаналізувавши основні етапи трансформації та реформ 1991 – 2018 рр. Поміркували також про виклики сучасної освіти, світові тренди та реалії України, порівняли європейські освітні моделі і вітчизняний досвід. Розглянули проект нової української школи, а також проблеми, з якими стикаються школи й ВНЗ, педагоги й освітні журналісти. Медіатренер Андрій Юричко, викладач кафедри періодичної преси КНУ ім. Т. Шевченка, розповів про освітню журналістику сьогодні, освітню політику в Україні та роль комунікації у реформі, звернув увагу на роботу загальнонаціональних та локальних медіа в контексті освітньої тематики, а також порадив, про що і як писати, зберігаючи баланс між оперативністю, цікавістю та професійністю.

Участь у семінарі збагатила мене не лише інформаційно, а й дала багато питань для саморефлексії. Адже, освіта – це не лише тренд чи навіть бренд нині, в умовах глобалізації і швидкого технічного розвитку. Освіта – це передусім практичні навички, уміле застосування себе і своїх можливостей упродовж усього життя (неперервний пізнавальний процес), а не лише в окремий маркований період людського життя (шкільна чи студентська освіта). Можна обирати різні форми академічної чи практичної освіти, та найважливіше, щоб усі способи здобування знань та вмінь вели до креативного розкриття наших прихованих потенціалів.                                             Розглянувши на семінарі практичні кейси, я замислилася над питанням – «Що для мене якісна освіта?». Бо таке означення як якісна вимагає певних, об’єктивних (зовнішніх) і суб’єктивних (внутрішніх) ресурсів, базисів, які мають фундаменталізувати і конвертувати набуті компетенції у якісне життя якісної особистості. Звичайно, якісне вимагає чималих матеріальних і моральних затрат, т.зв. капіталовкладень у себе, себто освітнього депозиту у свій розвиток, але без цього нема сенсу говорити про успішну сучасну людину, її конкурентоспроможність на ринку праці і на ринку самого життя. Якісна освіта – це пошук і вибір – знайдена система координат на дорожній мапі для тих, хто шукає шляхи для самореалізації.

Роксолана Жаркова