Викладачі кафедри початкової і дошкільної освіти є учасниками українсько-фінського проєкту «Навчаємось разом»

03.10.2019 | 00:58

   Викладачі кафедри початкової і дошкільної освіти факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка Бойко Галина Олегівна і Ростикус Надія Петрівна – учасники фінсько-українського проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), упровадження якого тривалістю у 4 роки (2019-2023). Мета проєкту — підтримка програми Нової української школи, покращення сприйняття громадськістю української системи освіти.
З 23.09.2019 по 26.09.2019 у рамках цього проєкту відбувся інтенсивний курс «Педагогіка початкової школи: фінський досвід», розроблений з урахуванням концепції «Нова українська школа», учасниками якого стали 50 викладачів закладів вищої освіти (по 2 представники від ЗВО, у яких готують фахівців за напрямом підготовки 013 «Початкова освіта») та 27 запрошених гостей (представники з України та Фінляндії).
У перший день, 23 вересня, з вітальним словом виступили Олена Лінник — державний експерт Директорату дошкільної і шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, Роман Шиян — національний директор проєкту «Навчаємось разом», Арто Ваахтокарі — керівник проєкту «Навчаємось разом» і Туйя Лаурен — радник з питань професійного розвитку вчителів проєкту «Навчаємось разом».
Протягом усього інтенсивного курсу з представниками українських ЗВО працювали тренери Анні Лоукоміес і Ретта Ніемі зі Школи підготовки вчителів Віккі при Гельсінському університеті, м. Гельсінкі, Фінляндія.
Після привітального слова тренери приступили до розгляду теми «Вступ до фінської системи освіти та інклюзивної освіти», де розкрили особливості фінської системи освіти і національної освітньої програми для базової освіти, педагогічну освіту у Фінляндії та педагогічну практику, педагогічну психологію в інклюзивній освіті.
24 вересня розглянуто тему «Навчання, навчальні матеріали, практика та інструменти оцінювання, співпраця між школою та батьками». Учасників курсу було поділено на дві робочі групи, де на лекціях і семінарах-практиках паралельно опрацьовували ієрархію навичок мислення і роль концептуалізації, підготовку концептуальної карти на основі тексту про оцінювання відповідно до фінської освітньої програми, участь учнів у процесі навчання та розробці критеріїв оцінювання, форми оцінювання Школи підготовки вчителів Віккі, заповнення відповідних форм.
25 вересня розкрито тему «Професійний розвиток учителів, шкільна освіта та виховання». Розкриття теми відбувалося у формі навчальної сесії у робочих групах, на яких опрацьовано: надання підтримки з метою забезпечення мотивації, участі та благополуччя учнів; професійний розвиток вчителів та педагогічні дослідження; приклади із практики навчання учнів; «Діамантове ранжування».
26 вересня тренери представили свою практичну теорію вчителів, учасники курсу презентували результати роботи в групах, проведено рефлексію. На завершення дня відбулося урочисте вручення сертифікатів.
Але на цьому фінсько-український проєкт «Навчаємось разом» не завершується, тому продовжуємо «навчатися разом»!