8 травня 2024 року на базі початкової школи «Первоцвіт» міста Львова відбулося відкриття Освітньої лабораторії факультету педагогічної освіти
8 травня 2024 року на базі початкової школи «Первоцвіт» міста Львова відбулося відкриття Освітньої лабораторії, яка є майданчиком трьохсторонньої співпраці між факультетом педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка, управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради і початковою школою «Первоцвіт».
Під час урочистого відкриття Освітньої лабораторії присутніх привітала директорка початкової школи «Первоцвіт» Христина Мельник, яка зазначила, що новий освітній осередок – це першочергово простір для студентів, майбутніх наших колег, місце, де вони можуть навчатися, шукати відповіді на запитання, що їх хвилюють, відкрити свій творчий потенціал, вдосконалити свої навички, обмінятися досвідом, вчитися справлятися з новими викликами, вдосконалювати свою фаховість, зрештою, мати можливість стати Вчителем, до котрого завжди горнуться діти, з яким весело, затишно, безпечно.
Привітав освітянську спільноту з нагоди відкриття Лабораторії керівник управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради Андрій Закалюк, який акцентував увагу на потребі підвищення якісних показників в освіті, широкого впровадження інновацій в шкільну практику та систему підготовки майбутніх педагогів, необхідності подальшої дієвої комунікації Університету з освітянським середовищем міста. «Ми готові шукати можливості для такої співпраці. Ми вже близько року працювали, шукали шляхи реалізації ідеї Освітньої лабораторії, з ініціативою створення якої виступив факультет педагогічної освіти Університету. Важливо, щоб лабораторія функціонувала, виконувала поставлені перед нею завдання. А це залежить від кожного з нас», – наголосив очільник освіти міста Львова.
З вітальним словом звернувся до присутніх декан факультету педагогічної освіти Дмитро Герцюк, який щиро подякував керівництву освіти міста Львова, початкової школи «Первоцвіт» за надану організаційну, методичну, фінансову допомогу у реалізації цього інноваційного освітнього проєкту, висловив переконання, що відкриття Освітньої лабораторії і її подальша діяльність створюють оптимальні умови для реального покращення практичної підготовки студентів, підвищення їхньої мотивації до вчительської праці, вдосконалення професійного діалогу і співпраці викладачів Університету і шкільних вчителів.
Про ідею створення, мету, основні завдання і переваги лабораторії колегам розповіли авторки ідеї – доцентки кафедри початкової та дошкільної освіти Надія Ростикус і Галина Бойко. Ідея створення Освітньої лабораторії виникла у 2015 році. З цього часу розпочалася робота над дослідженням доцільності та наявності подібної лабораторії на теренах України і за її межами, результати якого висвітлено в науковій статті «Обґрунтування створення освітньої лабораторії підготовки фахівців освітньої галузі».
Надія Ростикус наголосила на важливості розуміння лабораторії як спеціального приміщення й партнерства між викладачами, вчителями і студентами заради якісної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Мета функціонування лабораторії – наблизити теорію і практику; усунути формальність у комунікації між викладачами, студентами і вчителями під час проходження різновидів практик; підготувати студентів до проходження практик; зменшити розрив між теорією і практикою.
Галина Бойко закцентувала увагу на перевагах функціонування Освітньої лабораторії: студенти і викладачі спостерігають й аналізують реальний освітній процес; викладачі і вчителі спільно, а не лише формально працюють над узгодженням тем освітнього процесу відповідно до кожної навчальної дисципліни і методик; спільний аналіз уроку вчителем, викладачами і студентами; проведення спільних семінарів, проблемних занять з визначення проблем і пошуку шляхів їхнього вирішення; можливості для науковців до проведення наукових досліджень; узгодження розкладу таким чином, щоб студенти могли у будь-який позааудиторний час працювати в Освітній лабораторії; своєрідний механізм підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників; поетапне залучення студентів до взаємодії з учнями.
Після вітальних і вступних слів у лабораторії відбулося практичне заняття зі студентами спеціальності 013 «Початкова освіта», якому передувала лекція доцентки Надії Ростикус з методики навчання української мови та читання на тему «Методика роботи над переказами у початкових класах». 8 травня відбулося практичне заняття, на якому студенти спостерігали й одночасно аналізували урок докладного письмового переказу у 3-В класі, який проводила вчителька-методистка Галина Балабух. Урок було проведено у класі, а спостереження й аналіз відбувалися в Освітній лабораторії за допомогою камер й екрану. Після проведеного уроку студенти, викладачі і вчитель провели спільний аналіз уроку, мали змогу зіставити лекційний матеріал з практикою проведення переказу у початкових класах.
На відкритті Освітньої лабораторії були присутні начальник відділу освіти Сихівського та Личаківського районів ЛМР Віктор Давнюк, завідувачка кафедри початкової та дошкільної освіти професорка Наталія Мачинська, науково-педагогічні працівники факультету педагогічної освіти ЛНУ ім. Івана Франка.