ІІІ Міжнародна науково-практична конференція “Актуальна проблеми початкової освіти та інклюзивного навчання”

06.05.2018 | 21:21

3-4 травня 2018 року  на базі факультету  педагогічної освіти  Львівського національного університету імені Івана Франка  відбулася  ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми початкової освіти та інклюзивного навчання».

Організаторами  конференції виступили дві кафедри  факультету – кафедра початкової та дошкільної освіти і кафедра корекційної  педагогіки та інклюзії.

Участь у науковому зібранні взяли вчені   з України, Польщі, Словаччини та Молдови.

Вітаючи учасників конференції, декан факультету педагогічної освіти Дмитро Герцюк наголосив на дослідницьких і практичних здобутках факультету. Також Дмитро Дмитрович висловив переконання, що конференція дозволить виробити стратегію оновлення початкової освіти і сприятиме  розвитку інклюзивного навчання в сучасному освітньому просторі.

З вітальним словом до учасників конференції також звернувся голова організаційного комітету, проректор з науково-педагогічної роботи Львівського університету професор Ярослав Гарасим, який наголосив на важливості і своєчасності її проведення, адже Концепція Нової української школи передбачає оновлення усіх структурних компонентів системи освіти (від початкової до академічної). За словами Ярослава Івановича, традиція проведення конференції – яскравий приклад самоорганізації спільноти, яка зацікавлена в оновленні початкової освіти та інклюзивного навчання. А відтак, Ярослав Гарасим побажав усім учасникам наукового зібрання плідної роботи і хороших напрацювань.

Основні напрями співпраці факультету педагогічної освіти ЛНУ   імені Івана Франка з видавництвом «Світич» та шляхи розбудови Нової української школи висвітлила у своєму вітальному слові заступник головного редактора журналу «Учитель початкової школи» Оксана Проценко.  З приємністю  гість конференції відзначила  значну активність викладачів факультету як дописувачів  журналу і вручила грамоту  асистенту кафедри  початкової та дошкільної освіти Олені Лущинській за кращу  наукову публікацію.

Окрім того, учасників конференції привітав директор Педагогічного інституту імені Юрая Палеша у місті Левоча (Словаччина) Владімір Клеїн.

На пленарному засіданні науковці та провідні фахівці представили доповіді, у яких йшлося про специфіку і практику використання сучасних інноваційних технологій у початковій освіті та в інклюзивному освітньому просторі.

Громадянська позиція як основа громадянської компетентності вчителя початкової школи була проаналізована у доповіді доктора педагогічних наук, завідувача кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка Наталії Мачинської.

На концептуальних засадах конструювання сучасного підручника з навчання грамоти  сконцентрував увагу доктор педагогічних наук, академік НАПН України, професор Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди Микола Вашуленко.

Завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Львівського національного університету імені Івана Франка Катерина Островська у своєму виступі проаналізувала роль асистента дитини в інклюзивному навчанні дітей з особливими освітніми потребами.

Систему ранньої шкільної освіти в Польщі в контексті останньої освітньої реформи представили доктор, ад’юнкт Інституту педагогіки і психології Університету  імені Яна Кохановського (м. Кельце, Польща) Малґожата Ставяк–Ососіньська.

Низка доповідей  на пленарному засіданні була присвячена проблемам  інклюзивної освіти. Так, зокрема, професор, проректор  Вищої педагогічно-технічної школи у м. Конін (Польща)   зупинився  на особливостях психотерапії як елементу  превентивних засобів соціальної інклюзії.  Доктор педагогічних наук, професор кафедри  педагогіки, управління та адміністрування «Університету менеджменту освіти» (м. Київ) звернув увагу учасників конференції на  стан та проблеми професійної  підготовки учителя початкової школи до роботи  в інклюзивному класі. Із зацікавленням був прослуханий виступ професора  Інституту педагогіки та психології Університету імені Яна Кохановського  у Кельцах (Польща)  Славомір Хрост, присвяченого можливостям використання  у процесі реабілітації дітей  такого виду терапії як зоотерапія або анімалотерапія.  Мета такої терапії полягає у поліпшенні соціальних, емоційних, або когнітивних функцій пацієнта.

Про стан і перспективи  формування інклюзивного освітнього середовища у  і Львові йшлося у доповіді  методиста  міського  Навчально-методичного центру освіти  Наталії Приймак.

Із досягненнями  у ділянці інклюзивного  навчання  у Молдові та Словаччині  поділилися завідувач  кафедри педагогіки Молдовського державного університету  доцент Майя Шевчук і доцент інституту імені Юрая Палеша у місті Левоча (Словаччина) Вієра Шілонова.

Своїми міркуваннями  щодо  вирішення актуальних проблем професійної підготовки вчителя,  формування нового змісту освіти  в умовах реалізації концепції Нової української школи поділилися  доценти факультету Любов Нос, Людмила Кашуба, Роксолана Жаркова, Анна Войтович.

Пленарне засідання завершилося відвіданням Музею історії Університету та спільними світлинами на згадку.

Конференція продовжила свою роботу 4 травня  2018 р.    Відбулися секційні засідання, а також проведено  декілька майстер-класів.

Учасники конференції  відзначили високий рівень організації наукового зібрання і  висловили сподівання на  нові зустрічі  у стінах Франкового університету.

Марія Стахів