Науково-методичний семінар (кафедра корекційної педагогіки та інклюзії)
8 листопада на кафедрі корекційної педагогіки та інклюзії відбувся науково-методичний семінар, який провели завідувач кафедри проф. Катерина Островська та доцент Віра Корнят. На семінарі розглядались теми: «Створення моделі суботньої школи для трудових українських мігрантів – засоби науково-експериментальної роботи» та «Система освіти Фінляндії».
На Форумі мігрантів Української греко-католицької церкви у Фатімі (Португалія) відбулась освітня секція, де розглядались питання співпраці країн, в яких проживають трудові мігранти та України у контексті розвитку суботніх шкіл як осередків національно-культурного збереження української ідентичності. Завданням українських інституцій, зокрема нашого університету є допомогти науково обґрунтувати та напрацювати разом із середніми школами та позашкільними закладами інноваційні форми функціонування українських суботніх шкіл. Для цього факультетом педагогічної освіти розпочата праця над розробкою заявки на науково-практичний експеримент.
Під час наукового стажування у Західно-Фінляндському коледжі Віра Корнят познайомилася з організацією усіх ланок системи освіти – від дошкільної до вищої. У своєму виступі Віра Степанівна розповіла присутнім про структуру системи освіти, основні засади функціонування кожного ступеня, поділилася власними враженнями від побаченого.
Низка міжнародних досліджень показала, що фінська освіта сьогодні є однією із найбільш ефективних у світі − система освіти Фінляндії займає перше місце за показником рівня знань, кількістю дітей, які люблять читати, друге місце – у сфері природничих наук, п`яте – в галузі математики.
Система освіти у Фінляндії охоплює дошкільну освіту, початкову освіту, середню та вищу. Дошкільна освіта є обов’язковою лише впродовж одного року, хоча багато фінських дітей починає відвідувати дошкільні заклади, починаючи навіть з одного року. Традиційна фінська школа складається з двох рівнів: 1-6 класи і 7-9 класи. Після цього школярі можуть продовжувати навчання у додатковому 10 класі, щоб підвищити рівень своїх оцінок, а потім – вступають або у професійні коледжі чи ліцеї або здобувають вищу освіту в університеті.
Основними принципами фінської освіти є: безкоштовність (навчання, харчування, канцтовари, навчальні матеріали для початкової та базової освіти, довіз дітей тощо); рівність освіти (шкіл, навчальних дисциплін, батьків, учнів, вчителів); практичність (дітей вчать тому, що потрібне їм для життя); індивідуальний підхід; довіра до вчителів, повага до учнів.
У ході семінару виникла дискусія між присутніми про можливості та доцільність внесення змін у систему освіти України, поширення досвіду у дошкільні заклади, початкову школу, роботу з батьками.