Поточні заходи науково-навчальної лабораторії музейної педагогіки

04.06.2024 | 16:41

Упродовж квітня-травня 2024 р. науково-навчальна лабораторія музейної педагогіки ЛНУ брала участь у низці заходів, присвячених Міжнародному дню музеїв та Дню науки у Львівському національному університеті імені Івана Франка.

27 квітня  2024 р. працівники Лабораторії (проф. Караманов О. В., проф. Біляковська О. О., доц. Горук Н. М. ) брали участь у  Науково-практичному семінарі «Впровадження STEM-підходу в освітнє середовище музею науки»

Мета семінару:

  • вивчення освітньої місії інтерактивних музеїв науки як динамічних освітніх середовищ, які пропонують велику кількість ресурсів, зокрема інтерактивних виставок, семінарів та демонстрацій для підтримки STEM-навчання;
  • використання ресурсів музею для ефективного навчання, а саме, ознайомлення з практичними стратегіями включення ресурсів інтерактивних музеїв науки для навчання в класі, включаючи практичні заняття, навчання на основі запитів і застосування концепцій STEM у реальному світі;
  • допомога вчителям у розробці цікавих та змістовних планів уроків, орієнтованих на STEM, які відповідають стандартам навчальної програми та використовують унікальні особливості експонатів і досвіду інтерактивних музеїв науки;
  • сприяння співпраці та мережевим зв’язкам, роль інтерактивних музеїв науки для покращення професійного розвитку і підтримки постійного впровадження STEM-підходу у їхніх навчальних закладах.

17 травня 2024 р. проф. Караманов О. В. спільно з вчителями та учнями СЗШ № 50 м. Львова прийняв участь у сіті-квесті «Дорогою звитяги» з відвідуванням пам’ятних місць м. Львова та Львівського історичного музею. Як відомо, сіті-квест – універсальна форма інтерактивної взаємодії усіх учасників освітнього процесу, яка поєднує різні типи завдань, що виконуються командою за певним маршрутом, результатом якої є зростання поінформованості про рідний край; ігрова та пізнавальна діяльність краєзнавчого, спортивного та розважального характеру з метою соціалізації особистості дитини; спосіб активізації групової динаміки, розвитку національної самосвідомості з елементами гри, туристичного орієнтування з метою соціально-психологічної реабілітації.

Формат організації сіті-квесту включає у себе наступні елементи: вступ (визначення назви та мети у відповідності до вікової категорії, вивчення довідкової інформації, створення сюжетної лінії, формування передумов для пошукової та навчальної діяльності), завдання (вчитель розробляє і пропонує учням комплекс завдань, які в залежності від маршруту потрапляють до учнів одночасно або у відповідних пунктах), ресурси (вчитель пропонує варіанти довідкових джерел, якими учні можуть користуватися, а саме конкретні відомості у книгах, журналах, які можна віднайти у місцевій бібліотеці або заховані по маршруту квесту, посилання на інтернет-джерела, відеофрагменти, фотографії, аудіозаписи), процес (чітко окреслений маршрут з контрольними пунктами (станціями), послідовністю виконання завдань та звітності), оцінка (контрольний список результатів навчальної та пошукової діяльності), висновки та рефлексія (обговорення результатів, узагальнення).

 

17 травня 2024 р. проф. Караманов О. В. взяв участь у Круглому столі з нагоди проведення у СЗШ № 50 м. Львова вже традиційного заходу «День школи у музеях: Культурно-освітній простір Львова, музею просто неба»., який поєднує різні форми і методи організації музейно-педагогічної діяльності у взаємодії школи і музею.