Резолюція науково-практичної конференції з міжнародною участю «Індивідуальний супровід дітей з особливими потребами: роль НРЦ у процесі інклюзивної освіти», 29–30.09.2016 р., м. Львів

03.10.2016 | 17:12

29-30 вересня 2016 р. у м. Львові відбулася науково-практична конференція «Індивідуальний супровід дітей з особливими потребами: роль НРЦ у процесі інклюзивної освіти», організована силами викладачів кафедри корекційної педагогіки та інклюзії факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка. У пленарному засіданні конференції, яке проходило у Львівській облдержадміністрації, взяли участь заступник директора департаменту освіти і науки ЛОДА Світлана Книшик, представник МОН України Галина Лобайчук, декан факультету педагогічної освіти ЛНУ ім. І.Франка Дмитро Герцюк, головний спеціаліст Інституту модернізації змісту освіти МОН України Наталя Ярмола, керівник Осередку психолого-педагогічної допомоги Перемишльського повіту, магістр, нейрологопед Божена Баран, керівник організації «FreiEUkraine Braunschweig e.V.» (Німеччина) Бернд Генн, колишня федеральний секретар з питань політики в галузі охорони здоров’я та інвалідності; колишня міністр фінансів та бюджету, охорони здоров’я, соціального забезпечення та сімейної політики Фландрії, співзасновниця і директор центру соціального обслуговування “Монікенхайде”, м.Зорсель (Бельгія) Вівіна Деместр, голова Товариства «Родина Кольпінга», доктор психологічних наук, професор, в.о. зав. кафедри корекційної педагогіки та інклюзії ЛНУ ім. І.Франка Катерина Островська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри корекційної педагогіки та інклюзії ЛНУ ім. І.Франка Кальченко Лариса Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри корекційної педагогіки та інклюзії ЛНУ ім. І.Франка Кашуба Людмила Володимирівна, старший викладач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії ЛНУ ім. І.Франка Лепеха Лілія Петрівна, директор Львівського обласного центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді Ярослав Бордіян, виконавчий директор Львівського обласного осередку ВГО «Українська спілка інвалідів – УСІ», радник голови Львівської ОДА, кандидат історичних наук Оксана Потимко, доцент Львівського національного університету імені Івана Франка Юрій Ковний, арт-терапевт США, волонтер Товариства «Родина Кольпінга» Христина Хемптон, директор міжнародного благодійного фонду допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко, м. Київ, директор НРЦ «Довіра» Володимир Лозинський, національний секретар ГО «Справа Кольпінга в Україні» Василь Савка, член Правління ГО «Справа Кольпінга в Україні», професор НУ «Львівська політехніка» Ігор Островський.

img_8349img_8352img_8395 img_8389img_8392

 

 

 

 

 

img_8373Загалом у роботі конференції взяли участь близько 100 осіб, серед яких – викладачі кафедри корекційної педагогіки та інклюзії ЛНУ ім. І.Франка, директори та вчителі загальноосвітніх та спеціальних навчальних закладів зі Львова, Києва, Полтави, Кривого Рогу, Рівного, працівники соціальних служб центрів сім’ї, дітей та молоді, представники громадських та батьківських організацій.

img_8357-1Під час пленарного засідання учасники конференції зосередили увагу на проблематиці, пов’язаній із правовим захистом осіб із порушеннями психофізичного розвитку, соціальною роботою з дітьми та молоддю з особливими потребами, профорієнтацією та соціалізацією дітей з обмеженими можливостями, проаналізували український, польський та американський досвід.

img_8336На секційному засіданні освітян на базі НРЦ «Довіра» фахівці у сфері інклюзивної освіти обговорили результати Всеукраїнського експерименту зі створення структурно-функціональної моделі надання комплексної допомоги дітям із розладами спектру аутизму та специфіку ролі НРЦ як опорних ресурсних центрів для надання допомоги інклюзивним загальноосвітнім школам в регіоні.

Секційне засідання соціальних працівників та представників громадськості у Товаристві «Родина Кольпінга», дозволило напрацювати низку положень стосовно надання послуг денного догляду та підтриманого проживання особам з особливими потребами у громаді, виокремити механізми підвищення якості надання послуг, зокрема соцзамовлення, державно-приватного партнерства.

Учасники конференції наголосили на актуальності ідеї img_8351запровадження дуальної освіти для осіб з обмеженими можливостями в Україні, що передбачає також і створення відповідної концепції, системи профорієнтації, профреабілітації та профстановлення в масштабах держави. Механізмом реалізації цієї ідеї має стати напрацювання проекту дуальної освіти для осіб із обмеженими можливостями, що включатиме зміни на законодавчому рівні та об’єднання зусиль держави, місцевої громади, освітніх закладів і підприємництва – поєднання навчання у середній школі, закладах профтехосвіти та першого освітнього рівня ВНЗ (бакалаврату) з практичною роботою на підприємстві.

img_8406Для того, щоб вирішити проблеми осіб з особливими потребами, важливо, з одного боку, створити відповідні умови для реалізації можливостей і здібностей таких людей, їх повноцінної адаптації, а з іншого – забезпечити послугами соціального, медичного, реабілітаційного, навчального характеру усіх цих осіб, незалежно від рівня складності їх стану. Зважаючи на це, необхідно напрацювати такі дієві механізми функціонування інституцій, покликаних надавати відповідні послуги, в яких будуть поєднуватись ресурси не лише держави, комунальні ресурси, але й досвід, напрацювання, фаховість громадських організацій, які вже постають як надавачі послуг, але ще не мають відповідної легітимізації. Повинен працювати «принцип справедливості» для людей з особливими потребами, тобто кожна особа має змогу отримати стандартний набір послуг згідно індивідуального плану розвитку за державні кошти, а додаткові послуги оплачувати самостійно.

img_8338

Повна версія резолюції =>