«Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU»
Під такою назвою в Україні уже 10 років працює швейцарсько-український проект (далі – Проект). Цього року у межах проекту розпочалася низка семінарів-тренінгів для викладачів педагогічних вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку за галуззю знань «Освіта» спеціальністю «Початкова освіта».
«Формування громадянських компетентностей у майбутніх учителів початкової школи» – це Компонент IV Проекту.
Учасниками семінару-тренінгу були викладачі кафедри початкової та дошкільної освіти Анна Войтович, Наталія Мачинська та Надія Ростикус.
Мета семінару-тренінгу:
– підвищення кваліфікації викладачів вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку за галуззю знань «Освіта» спеціальністю «Початкова освіта», для розробки і запровадження навчальних програм із освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини;
– підготовка тренерів з ОДГ/ОПЛ для системи педагогічної освіти;
– розробка і впровадження модулів з ОДГ/ОПЛ в освітні програми педагогічних вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку за галуззю знань «Освіта» спеціальністю «Початкова освіта», а також методик і технологій розвитку громадянських компетентностей у викладачів ВНЗ та у студентів – майбутніх учителів початкової школи.
Модуль А – перша складова IV Компоненту Проекту. Навчання «ПРО»: формуємо спільне розуміння демократії. Освіта для демократичного громадянства і освіта з прав людини як нова перспектива для української школи:
- Демократія: зміст і особливості. Сучасні демократії, демократичні суспільства і демократичне врядування.
- Демократичне громадянство і демократичне врядування як провідні тенденції розвитку суспільства.
- Демократизація освіти. Демократична школа.
- Роль Хартії з ОДГ/ОПЛ (2010 р.) в демократизації освіти в Україні.
- Три виміри компетентності з ОДГ/ОПЛ.
- Ключові поняття ОДГ/ОПЛ.
- Компетентнісний підхід у навчанні. Компетентності як результат навчання.
- Структура громадянських компетентностей.
- Навчальні програми із формування і розвитку громадянських компетентностей у викладачів загальнопедагогічних дисциплін ВНЗ, а також у майбутніх учителів початкової школи.
- Особливості навчання дорослих в системі педагогічної освіти.
Навчання не закінчилося. Учасники семінару тренінгу будуть мати ще дві зустрічі – у березні та квітні. Ми віримо у те, що робимо. Більш детально з проектом, її організаторами та учасниками, навчально-методичною літературою пропонуємо ознайомитися на сайті: http://doccu.in.ua/
Наталія Мачинська